گروه : سیاسی /

شناسه: 4790

01 اردیبهشت 1403 11:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندهی نیروی انتظامی: طرف عراقی زیرساخت فراهم کند مرز خسروی باز می شود


طرف عراقی زیرساخت فراهم کند مرز خسروی باز می شود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات پلیس در اربعین امسال گفت: علاوه بر سه مرز شلمچه، چذابه و مهران پلیس ایران توانایی بازگشایی مرز خسروی را دارد.به گزارش قابوس نامه، سردار حسین اشتری در حاشیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات پلیس برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین گفت: علاوه بر سه مرز چذابه، مهران و شلمچه زیرساخت های لازم از سوی ناجا برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و اگر طرف عراقی نیز زیرساخت ها را اجرایی کند، قطعا تردد مسافران از این مرز نیز انجام می شود.

وی با هشدار به مسافرانی که قصد انجام مسافرت کربلا را دارند، گفت: ناجا با قاطعیت از تردد افراد فاقد گذرنامه جلوگیری به عمل می آورد از این رو بهتر است تا فرصت باقی است افراد نسبت به تهیه گذرنامه و یا تمدید آن اقدام کنند.

اشتری گفت: در زمان خروج از کشور به هر مقصدی گذرنامه باید شش ماه اعتبار داشته باشد و در صورت حتی کسر یک روز از این شش ماه از تردد مسافران جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: مسافران اربعین باید دقت داشته باشند که نسبت به تهیه ویزا از مراجع قانونی اقدام کنند، لذا معرفی مکان هایی که از سوی سفارت عراق اعلام می شود برای نیروی انتظامی تنها مرجع ارائه گذرنامه به زائران اربعین است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی با نزدیک شدن به ایام ماه محرم با افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس گذرنامه اقدامات گسترده ای را برای ارائه خدمات به مسافران کربلا آغاز کرده است و زمان ارائه روادید را کاهش داده است.

وی همچنین با اشاره به اهداف جشنواره چادرهای آسمانی گفت: اقدامات پیشگیرانه با رویکرد اجتماعی در دستور کار ماموران پلیس است. معتقدیم باید اقدامات پیشگیرانه ما واقعیت داشته باشد، اساس کار بر این است که عفت عمومی در جامعه ما زیاد است و دختران و پسران ما به عفت عمومی اعتقاد دارند. خوشبختانه در زمینه عفاف و حجاب همدلی و همسویی خاصی در بین مسئولان وجود دارد.

اشتری با اعلام اینکه پلیس در بخش عفاف و حجاب به دستورات ذاتی و قانونی خود عمل می کند افزود: معتقدیم تا رسیدن به ایده آل های ممکن فاصله زیادی داریم اما در زمینه فرهنگسازی در امر حجاب و عفاف به عنوان یکی از ۲۷ دستگاه متولی امر حجاب آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات صاحبنظران هستیم و با جدیت فعالیت های خود را در این زمینه دنبال می کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو