گروه : سیاسی /

شناسه: 5976

10 فروردین 1403 14:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نگاهی به نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند؛ حقایقی از نظر مردم ایران که کابوس ضدانقلاب شده است

نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند از مردم ایران حقایقی را نمایان کرده که کابوس این روزهای ضدانقلاب است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مرصاد، نتایج یکی از معتبرترین نظرسنجی های بین المللی که درماه گذشته میلادی انجام شد نشان می دهد حس آمریکا ستیزی در ایران به بیشترین میزان در دهه های اخیر رسیده است.

دانشگاه مریلند که به گفته کارشناسان دقیق ترین نظر سنجی را انجام می دهد به این نتیجه دست یافته که گلایه های مردم جنبه اقتصادی دارد و فقط 4.9 درصد مردم خواهان تحولات سیاسی در ایران هستند؛ این نتایج در حالی است که در حال حاضر در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم.

دست اندرکاران دانشگاه مریلند معتقدند حاشیه خطای این تحقیق 3.1 درصد است؛ همچنین گفته شده نظر سنجی مذکور در فاصله 16 تا 23 ژانویه انجام شده است.

بر اساس این نظر سنجی که معتبر ترین نظرسنجی بوده 80 درصد مردم نظر نامطلوبی نسبت به آمریکا دارند که این نظر در دوره  قبلی 67 درصد بوده است. همچنین فقط یک درصد مردم، درباره آمریکا نظر بسیار مثبتی دارند.

متنفرتر شدن مردم ایران از آمریکا

کارشناسان آمار دانشگاه مریلند علت تغییر نظر مردم ایران نسبت به آمریکا را بدعهدی آمریکا به ویژه بعد از نافرجامی برجام دانستند.

از سوی دیگر با وجود این آشوب های اخیر، تغییر سیاسی کشور یکی از سوالات این نظر سنجی بود که بر مبنای نتایج آن 4.9 درصد معتقد به تغییر سیاسی بودند و این یعنی مطالبات مردم اقتصادی بوده، البته این سوال به صورت تلویحی و نه مستقیم از مخاطبین پرسیده شد.

بر این اساس علاوه بر افزایش احساسات آمریکا ستیزی آنچه موجب تعجب کارشناسان دانشگاه مریلند و رسانه های آمریکایی شده این است که نظر مردم ایران نسبت به مردم آمریکا هم تغییر کرده به گونه ای که 59 درصد مردم ایران نظر مثبتی به مردم آمریکا ندارند.

انتخاب جنایتکاران جنگی توسط مردم آمریکا

فواد ایزدی، کارشناس سیاسی در این باره گفته است: ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم اما در نهایت بخشی از مردم آمریکا هربار پای صندوق های رای می روند که خروجی انتخاب آنان یک جنایتکار جنگی می شود.

اما نظر سنجی دانشگاه مریلند که بیشترین زاویه مردم ایران با آمریکا را نشان می دهد بر برنامه موشکی سپاه صحه می گذارد؛ بر مبنای این نظرسنجی 95 درصد مردم گفته اند توسعه برنامه موشکی ایران اهمیت زیادی دارد.

کارشناسان دانشگاه مریلند آمریکا گفته اند نظر سنجی های این دانشگاه دقیق ترین نظر سنجی مردم ایران بوده، به طوری که نظر سنجی اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم فقط دو درصد اختلاف داشت.

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو