گروه : سیاسی /

شناسه: 6000

29 اسفند 1402 06:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ظریف و موگرینی در کویت دیدار کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کویت دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» که برای حضور و سخنرانی در کنفرانس بازسازی عراق عصر امروز -سه شنبه- به کویت سفر کرده است، با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کرد.
پیش از این دیدار نیز ظریف با «شیخ صباح الخالد الصباح» همتای کویتی خود دیدار و درباره گسترش روابط دو جانبه و مهمترین مسایل بین المللی به ویژه در غرب آسیا گفت وگو کردند.
به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به مدت سه روز با مشارکت فعالان بانکی تجار و مقامات سیاسی نزدیک به 50 کشور جهان در کویت در حال برگزاری است و محمدجواد ظریف فردا -چهارشنبه- در این کنفرانس سخنرانی می کند.
ظریف در بدو ورود به کویت در جمع خبرنگاران هدف سفر خود را شرکت در اجلاس بازسازی عراق در کویت اعلام کرد وو تصریح کرد: «برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت عراق بسیار مهم است و ایران همواره در کنار مردم عراق بوده است.»
وزیر امور خارجه ایران همچنین در جمع رسانه ها به کمک‌های ایران به دولت و ملت عراق جهت مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری در این کشور و همچنین بازسازی عراق نیز اشاره کرد و افزود: ایران کشوری است که به تعهدات خود که در کنفرانس قبلی بازسازی عراق متعهد شده بود، عمل کرده است.


انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو