گروه : سیاسی /

شناسه: 6105

10 فروردین 1403 11:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شدیدترین تحریم‌های آمریکا هم نتوانست مردم ایران را به زانو در آورد

وزیرخارجه گفت:کسی که اولویت اولش پاره کردن برجام بود و آنرا بدترین توافق تاریخ آمریکا می داند، یکسال و دو ماه است هنوز نتوانسته به این کار دست بزند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در ضیافتی در جمع ایرانیان مقیم صربستان گفت: ما در وزارت خارجه اعتقادی جدی داریم که وظیفه اصلی کارکنان وزارت خارجه رسیدگی به امور هموطنانمان در دیگر کشورهاست. ایرانیان مقیم خارج باید سفارتخانه ها را خانه خود بدانند.

وزیر امور خارجه افزود: ایرانیان فارغ از هر نوع عقیده و مرام و مسلک، دل شان برای ایران می تپد و در مواقع حساس از همه چیزشان می گذرند. مردم ایران نماد استقلال و سربلندی ما هستند.

وی افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل کرده است، چیزی جز مردم نیست. همه ما مدیون مردم ایران هستیم. این مردم بودند که جمهوری اسلامی ایران را در منطقه قدرتمند کردند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به رغم همه کاستی ها و مشکلات، آرام ترین و امن ترین کشور منطقه هستیم. باید بدانیم چرا توانستیم علی رغم همه ظلم ها و تحریم ها در طول ۴۰ سال گذشته به این‌جایگاه از قدرت و امنیت برسیم.

ظریف گفت: امروز در غرب و آمریکا می گویند ایران زیادی نفوذ پیدا کرد و زیادی گسترش یافت. همه اینها جز در سایه مقاومت و حمایت مردم بدست نیامد.

وی تاکید کرد: الان در وضعیتی هستیم که مانند عده ای مجبور نیستیم شرایط دیگران را تحمل کنیم. بزرگ بودن سختی و هزینه دارد.

ظریف ادامه داد: شدیدترین تحریم های آمریکا هم نتوانست مردم ایران را به زانو در آورد و سیاست جدا کردن مردم از حاکمیت که هدف این تحریم های به قول خودشان شکننده بود، توسط همین مردم شکست خورد.

وی افزود: کسی که اولویت اولش پاره کردن برجام بود و آنرا بدترین توافق تاریخ آمریکا می داند، یکسال و دو ماه است هنوز نتوانسته به این کار دست بزند و می داند چه هزینه ای باید پرداخت کند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: کسی به ایران سلاح نمی‌فروشد، اما ایران قدرتمند‌ترین کشور منطقه به لحاظ نظامی است. این مردم هستند که با ایثار و مقاومت کشور را ایمن کرده اند و برای همین است که ما در وزارت امور خارجه خود را مستخدم این مردم می‌دانیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو