گروه : سیاسی /

شناسه: 6184

01 اردیبهشت 1403 10:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سردار فرحی در نشست خبری: مهارت آموزی سربازان نقش مهمی در ایجاد اشتغال در کشور خواهد داشت

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به اهمیت مهارت آموزی در طی دوران مقدس سربازی اشاره کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند کمک شایان توجهی به کاهش نرخ بیکاری در کشور داشته باشد.


به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در نشست خبری صبح امروز با محوریت مهارت آموزی سربازان وظیفه گفت: امروز سربازی ویژگی‌های خاصی دارد و با گذشته متفاوت است.

استفاده از سربازان نظامی ماهر مورد نیاز امور دفاعی است
وی افزود: در گام نخست تا امروز در طی چند سال گذشته بیش از ۱۷۰ تدبیر رهبری در حوزه سربازی را داریم و به اعتقاد ما ایام سربازی فرصت طلایی است تا از منظر نیروی مسلح که سرباز محور است و بحث اقتدار و دفاع از کشور برای این قشر مهم و راهبردی است از آن استفاده بهینه شود.

فرحی با تاکید براینکه اولویت اول برای سرباز دفاع از تمامیت ارضی و نظام است گفت: امروز بحث نیرو‌های مسلح و سرباز محور بودن ناجا بسیار مهم است و استفاده از سربازان نظامی ماهر می‌تواند به امور دفاعی کمک کند، چون سلاح‌های ساده گذشته مثل توپ و گلوله هم پیشرفته شده است و ساز و کار پیچیده‌ای دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه مولفه دوم در این پروسه را بعد از تدابیر مقام معظم رهبری نیازمندی به نیرو‌های مسلح صاحب مهارت دانست و گفت: ما امروز ابر چالشی به نام اشتغال داریم که بحث سربازان در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون اگر این قشر بعد از سربازی مهارتی آموخته باشند مسئله اشتغال به سادگی قابل حل است.

وی هویت سرباز را مسئله دیگری در این امر دانست و گفت: امروز بیش از هزار سرباز به نیرو‌های مسلح ما ورود و خروج دارند و همه این سال‌ها این رقم وجود داشته است.

رشد تحصیلات دانشگاهی میان سربازان سه برابر شده است
فرحی با اشاره به رشد بالای تحصیلات دانشگاهی میان سربازان گفت: رشد تحصیلات دانشگاهی میان سربازان طی ده سال گذشته سه برابر شده است و در شرایط فعلی نیمی از سربازان ما تحصیلات دانشگاهی دارند که جمیع این فرایند یک پیام را برای ما دارد و آن اینکه سربازان یک سرمایه وثروت ملی هستند که باید در راستای بهبود استفاده از آن‌ها توجه بیشتری کرد.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اقدامات مورد نیاز در این جهت را بالا رفتن بهره وری و اثربخشی سربازان دانست و گفت: جذابیت، نشاط و مهارت سربازی اهمیت بالایی دارد که جمیع آن‌ها عصاره فرد و اصطلاحا جنم کاری او را می‌سازد.

وی با تاکید براینکه مهارت افراد می‌تواند بار اشتغال را پس از پایان خدمت سربازی کاهش دهد گفت: برای این کار نیازمند فرایند اجرایی هستیم و به این منظور باید زمان سربازی را توسعه دهیم برای اینکه سربازان به مهارت‌های مورد نیاز برای اشتغال برسند و به این منظور نیازمند مشوق هستیم.

وزارت ICT می‌تواند نقش مهمی در مهارت آموزی سربازان ایفا کند
فرحی یادآور شد: برای رسیدن به این امر مهم استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و ظرفیت‌های وزارت ict از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نقش مهمی برای مهارت آموزی سربازان ایفا کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در خصوص عملکرد مناسب برای توسعه فرایند سربازی و مهارت آموزان گفت: افراد پس از مهارت آموزی در این دوره از بانک ها، وزارت کار و... می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و بیمه سربازان نیز به مدت دو سال پس از سربازی وجود داشته باشد و آن‌ها بتوانند تسهیلات ارزان قیمتی که دریافت می‌کنند در ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو