گروه : سیاسی /

شناسه: 6238

30 فروردین 1403 20:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران: درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دیدار با مراجع صحبتی مطرح نشد

وزیر کشور گفت: در دیدار اخیرم با مراجع تقلید هیچ بحثی در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مطرح نشد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره جزئیات نشست سه روزه فرمانداران، استانداران و مدیران کل سیاسی سراسر کشور اظهار کرد: با برگزاری این نشست دنبال این بودیم تا جمع‌بندی از عملکرد چهار سال اخیر وزارت کشور و به ویژه امسال داشته باشیم، همچنین در مورد برنامه‌های آتی، آشنایی فرمانداران با قوانین، مقررات و وظایف آنان در حوزه‌های مختلف صحبت کردیم.

وزیر کشور اضافه کرد:‌ در این نشست هر کدام از معاونین وزارت کشور در مورد مسائل حوزه خود مباحثی را مطرح کردند برای مثال معاون امنیتی حوزه‌ امنیتی، الزامات، متقاضیات را تشریح کرد و تحلیلی از شرایط روز کشور ارائه داد؛ معاونت سیاسی مسائل مربوط به حوزه خود را ارائه کرد و در حوزه اجتماعی نیز اهمیت آسیب‌های اجتماعی و سازمان دهی آن مطرح شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین در حوزه اقتصادی به اولویت اقتصاد مقاومتی پرداختیم و در حوزه‌های عمرانی نیز مباحث مربوط به شهرداری‌ها مطرح شد؛ ما نیاز داشتیم تا نظرات فرمانداران سراسر کشور بگیریم و در این نشست سه روزه هم اظهار نظرهایی داشتند و مسائل خود را مطرح کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود یکی از محورهای گفتگوی اخیر شما با مراجع درباره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بوده است، اظهار کرد: در دیداری که اخیرا با مراجع عظام داشتم در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بحثی مطرح نشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این دیدار به وضعیت امنیتی و اجتماعی پرداختیم، بنده حوادث دی ماه را خدمت حضرات آیات توضیح دادم، آنان هم سوالاتی داشتند که ما پاسخ دادیم.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که مراجع عظام تقلید مطرح کردند که به حق است و باید به آن توجه شود، بحث حجاب به معنای کلی آن بود لذا بنا شد ما در جلسه‌ای دیگری خدمت مراجع تقلید برسیم و در این باره بحث کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد قهری با زنانی که اخیرا برای تماشای بازی فوتبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند گفت: هیچ برخورد قهری نشده است زمانی که ممنوعیتی وجود دارد باید همه آن را رعایت کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد:‌ وزارت ورزش هماهنگی‌هایی را برای تماشای سایر ورزش‌ها برای بانوان انجام داده است و دیدیم که با رعایت شئون توفیقاتی داشتند اما باز باید دقت‌های لازم صورت گیرد، در حوزه فوتبال هنوز ممنوعیت حضور برای بانوان جاری است.

وزیر کشور تصریح کرد: سخنگوی وزارت کشور در مورد بانوانی که به ورزشگاه مراجعه کرده بودند، صحبت‌هایی داشت و اعلام کرد که آنان در جای خوبی نگهداری می‌شوند؛ گویا خیلی ها ناراضی بودند از این که این بانوان در جای خوب نگهداری شوند، منظور از خوب این بوده که در بازداشت و زندان نیستند.

وی با تاکید بر اینکه آبروی افراد برای وزارت کشور اهمیت زیادی دارد ادامه داد: دیدیم که عده‌ای درباره هویت بانوانی که به ورزشگاه مراجعه کرده‌اند، دائم سوال می‌پرسیدند؛ ما می‌گوییم چرا باید این بانوان به بازداشتگاه و یا زندان بروند، کلانتری با این بانوان صحبت کرد و سپس به خانه‌هایشان بازگشتند، بنده تعجب می‌کنم از این که به راحتی می‌خواهیم با آبروی دیگران بازی کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ممنوعیتی وجود دارد و پلیس نیز موظف به رعایت آن است، اگر مقررات و قوانین به گونه‌ای باشند که ورود آزاد باشد همین پلیس امنیت بانوان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو