گروه : سیاسی /

شناسه: 6310

31 فروردین 1403 11:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دقایقی پیش؛ محمدجواد ظریف وارد باکو شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان دقایقی پیش وارد باکو شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان دقایقی پیش وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

وی در بدو ورود به باکو و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های چهار جانبه در زمینه انرژی و ترانزیت است.

ظریف افزود: در این سفر با رئیس جمهور آذربایجان در مورد همکاری های بسیار خوبی که دو کشور در حوزه های مختلف دارند ، گفت و گو خواهیم کرد .

وزیر امور خارجه گفت : این اولین نشست چهارجانبه میان ، ایران ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان و گرجستان است ، پیش از این با ترکیه و جمهوری آذربایجان چندین نشست سه جانبه داشتیم، ولی این اولین بار است که گرجستان به این مجموعه می پیوندد.

وی افزود: ایران همکاری های مهمی در حوزه انرژی و ترانزیت می تواند با چهار کشور یاد شده داشته باشد و با گرجستان نیز هم بصورت چهار جانبه و هم دو جانبه امکان همکاری های گسترده داریم .

گفتنی است ظریف بنا به دعوت رسمی المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و برای تقویت صلح و امنیت در منطقه و توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی چهار جانبه ، به باکو سفر کرده است .

نشست امروز با شرکت «المار محمدیار اف » وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ،« مولود چاووش اوغلو » وزیر امورخارجه ترکیه ، «محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «میخائیل جانیل دیز» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه گرجستان برگزارمی شود .

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز پس از دیدارهای دو جانبه و سه جانبه با همتایان خود، در نشست چهار جانبه وزیران کشورهای یاد شده درباره تقویت صلح وثبات و امنیت منطقه ، همکاری های اقتصادی ، حمل و نقل ، انرژی ، گردشگری ، فرهنگی و دیگرموضوعات مورد علاقه تبادل نظر و مذاکره کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو