گروه : سیاسی /

شناسه: 6587

10 فروردین 1403 10:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

موگرینی: از تلاش‌های فرانسه، انگلیس و آلمان برای حفظ برجام حمایت می‌کنیم

از تلاش‌های انگلیس، آلمان و فرانسه برای رفع نگرانی‌های ترامپ درباره برجام حمایت می‌کنیم اما این تلاش‌ها باید در چارچوب توافق فعلی باشند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از افکارنیوز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست وزرای خارجی این اتحادیه در لوگزامبورگ در یک نشست خبری گفت: ما در این نشست راهبرد سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال روسیه و نیز مسئله اوکراین را بررسی کردیم.

توافقنامه اروپا و روسیه درباره اوکراین و مناسبات میان اروپا و روسیه همچنان مانند قبل پابرجا است.

موگرینی افزود: چالش‌های مربوط به روسیه همچنان وجود دارد و به طور مداوم در حال تغییر است همچنین شاهد ظهور عناصر جدید در این چالش‌ها از جمله رفتار‌های این کشور در اوکراین و سوریه هستیم.

علی‌رغم این، موگرینی تأکید کرد این گفت‌وگو‌ها باید در چارچوب توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) باشند.

وی گفت: «در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر بر تعهد عمیق خود در مورد اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران توسط همه طرف‌ها تأکید کردیم.»

موگرینی تصریح کرد: «از تلاش کشور‌های انگلیس، آلمان و فرانسه برای گفت‌وگو با واشنگتن درباره برخی از نگرانی‌هایی که ترامپ ابراز کرده هم حمایت می‌کنیم، اما این تلاش‌ها باید در چارچوب توافق فعلی باشند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «برجام را یکی از عناصر راهبردی امنیت منطقه می‌دانیم. این به معنای آن نیست که ما با ایران درباره مسائل دیگر یعنی مسائل غیرهسته‌ای گفت‌وگو نمی‌کنیم.»

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو