گروه : سیاسی /

شناسه: 6699

31 فروردین 1403 23:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عابدینی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: دونالد ترامپ و وزیرخارجه آمریکا تماشاچیان و پسر سلمان اسپانسر مالی نمایش تازه نتانیاهو هستند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دونالد ترامپ و مایک پمپئو ،رییس جمهور و وزیر خارجه امریکا تنها تماشاچیان نمایش تازهنتانیاهو هستند و احتمالا پسر سلمان حاکم جزیره العرب هم هزینه این بازیگری را پرداخته است، اما کمتر سیاستمدار یا تحلیل گر عاقلی حرف‌های او را باور می‌کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری دانشجو حسن عابدینی کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص شوی ضدایرانی نتانیاهو علیه ایران گفت: بنیامین نتانیاهو دوشنبه شب دور تازه یی از نمایش‌های یک نفره را با عنوان " سی دی و زونکن " روی صحنه برد. نمایش " نقاشی " و " آهن پاره " طی دو سال گذشته از این بازیگر در سازمان ملل و نشست لابی صهیونیسستی آیپک در نیویورک و واشنگتن به نمایش در امده بود.

وی افزود:مضمون هر سه نمایش در مورد برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران است.نتانیاهو افزون بر دو دهه است که همین نمایش‌ها را البته در قالب دیکلمه، تک خوانی ارائه می‌کرد. نتانیاهو گرچه دیالوگ‌ها را با قیافه جدی بیان می‌کند، اما تماشاگران ان را در قالب طنز ارزیابی می‌کنند. نمایش‌های نتانیاهو که نخست وزیر رژیم صهیونیستی است بعضا از شبکه‌های تلویزیونی غربی هم پخش می‌شود. این نمایش‌ها بر اساس متنی است که حدود ۴۰ سال است مدعی است جمهوری اسلامی ایران تا کمتر از یکسال دیگر به بمب اتمی دست پیدا می‌کند. یک سالی که هنوز پایان نیافته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نورپردازی، حرکت دوربین، صحنه ارایی و میزانسن در تازه‌ترین نمایش " سی دی و زونکن " نسبت به نمایش‌های "اهن پاره" و " نقاشی " حرفه‌ای‌تر شده است گرچه در متن‌ها تغییر چندانی صورت نگرفته است گفت:بنیامین نتانیاهو ۶۹ ساله که به "بی بی " شهرت دارد روی صحنه گفت که حرف‌هایش بر پایه اسناد موثقی است که نیرو‌های اطلاعاتی اسراییل از یکی از سایت‌های محرمانه ایران واقع در منطقه شورآباد تهران به‌دست آورده‌اند. نتانیاهو هنگام ورود به صحنه با کلماتی عبری شروع کرد، اما نمایش را همانند دو تئاتر پیشین به زبان انگلیسی بیان کرد. او هنگام بازی با برداشتن پارچه مشکی رنگ، از دو قفسه که شامل ۵ ردیف زونکن و ده‌ها " سی دی " بود رونمایی کرد. بی بی افزود: این مدارک که شامل ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل ثبت شده بر روی ۱۸۳ عدد سی‌دی است به پروژه هسته‌ای عماد مربوط است. دست یافتن به سند سری چند صد کیلویی ابتکار تازه بی بی در این نمایش بود.

عابدینی تصریح کرد:گرچه متن نمایش‌های طنز را نبایستی مورد راستی ازمایی قرار داد، اما از ان رو که نتانیاهو بشدت تلاش کرد تا نشان دهد این نمایش بر اساس واقعیت تنظیم شده است نکاتی مبنی بر غیرواقعی بودن ان طرح می‌شود.
الف.: بی بی در تمام زمان اجرای نمایش نگفت که ایا این "سی دی " و " زونکن ها" صرفا برای دکور بود یا درون ان اطلاعات هم بود.
ب: ایا این" سی دی " و " زونکن " از ایران اورده شده است و اگر این گونه است چرا هیچ نشانه‌ای در این زمینه نشان داده نشد.
ج.: هارد یا فلش سال هاست جایگزین سی دی شده است چرا ایرانی‌ها پروند‌های سری را هنوز درون سی دی و زونکن نگهداری می‌کنند.
د: اگر برای جاسوسان اسراییلی‌ها این امکان وجود دارد که هزاران برگه سند را از یک پایگاه سری در دو سه هزار کیلومتری انهم در قلب یک مرکز سری به دست اورند چرا توان ردیابی هزاران موشک ۱۰ - ۱۱ متری حزب الله را در ۵۰۰ متری سرزمین‌های اشغالی ندارند.

وی سخنان خود را با بیان چند نکته ادامه دادکهآژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون افزون بر ۴۰ گزارش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرده است و همواره تایید کرده است که ایران به سمت سلاح هسته‌ای منحرف نشده است.گذشته از آن بمب اتمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد زیرا سلاح اتمی در قرن بیست و یکم حتی نقش بازدارندگی هم ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری درمورد حرمت استفاده از بمب اتمی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت به حرمت شرعی داشتن بمب اتمی فتوا داده‌اند. بنابر جمهوری اسلامی ایران از نظر عقلی، قانونی و شرعی در پی سلاح اتمی نیست.اما متن نمایش " بی بی "تا انجا که در خاطرم هست دست کم سه مرتبه دیگر هم پیشتر مطرح شد که بیان ان خالی از لطف نیست.

عابدینی گفت: حدود ۱۲ سال پیش اویلی هاینونن معاون اژانس بین المللی انرژی اتمی در پی ماه‌ها عملیات روانی برای متهم کردن جمهوری اسلامی با حدود یکصد برگ از این نوع کاغذ‌ها که بی بی احتمالا در اختیار دارد به تهران امد. او حتی کپی این به اصطلاح اسناد را هم به ایران نمی‌داد، اما در کمتر از ۴ ساعت متقاعد شد که افزون بر ۶۰ درصد این کاغذ‌ها بی پایه (baseless) است. او از طرح بقیه صرفه نظر کرد.برخی از این سند‌های! سری از اینترنت گرفته شده بود. تعدادی هم صفحاتی از درس فیزیک بود. خنده دارتر نامه نگاری به زبان انگلیسی میان دو دانشگاه در تهران بود. البته هیچیک مهر محرمانه نداشت. چند صفحه از پایان نامه‌های دانشجویی هم در زمره اسناد تلقی شده بود.

وی درپایان خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران و اژانس در بهمن ماه سال ۹۲ هم در جریان دستیابی به برجام در دو مرحله بر سر مدالیته‌های ۷ و شش بندی توافق کردند که به مطالعات ادعایی مشهور بود. این موضوعات شامل موضوعات معادن ساغند یزد و کارخانه تغلیظ اردکان، راکتور IR-۴۰ (اراک (مرکز لیزر لشکرآباد، ارایه اطلاعات مواد چشمه (source material) و نسل جدید چاشنی‌های ایمن و ... بود. دونالد ترامپ و مایک پمپئو ظاهرا رییس جمهور ووزیر خارجه امریکا تنها تماشاچیان نمایش تازه بی بی هستند و احتمالا پسر سلمان حاکم جزیره العرب هم هزینه این بازیگری را پرداخته است، اما کمتر سیاستمدار یا تحلیل گر عاقلی حرف‌های او را باور می‌کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو