گروه : سیاسی /

شناسه: 6700

31 فروردین 1403 15:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران: اقدام مراکش تاثیری بر اقتدار ایران ندارد

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران:
معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران در واکنش به اعلام مراکش مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر صلح ، ثبات‌ و عدم مداخله در امور کشور هاست. این اقدام بار اول نیست که از سوی مراکش صورت می گیرد و تاثیری بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران ندارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «سامان نیازی» معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعلام مراکش مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر صلح ، ثبات‌ و عدم مداخله در امور کشور هاست. این اقدام بار اول نیست که از سوی مراکش صورت می گیرد و تاثیری بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران ندارد.

او ادامه داد: به نظر می رسد پشت پرده این سناریو، رژیم سعودی است؛ این رژیم سعی دارد در راستای سیاست های خصمانه علیه ایران موج سازی سیاسی راه بیاندازد. سعودی ها دست به هر کاری می زنند تا جمهوری اسلامی ایران را در به زعم خودشان در انزوا قرار دهند اما باید بدانند قطع روابط مراکش با ایران مسئله جدید و مهمی نیست.

معاون امور بین الملل مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران گفت: درگیری جبهه پولیساریو یا همان جمهوری دموکراتیک عربی صحرا با دولت مراکش بر سر منطقه مورد مناقشه صحرای غربی است که با توجه به شواهد،نمی توان نفعی برای جمهوری اسلامی در آن منطقه متصور شد.

نیازی بیان داشت: البته همه دولت ها می بایست همواره بر احترام به قوانین بین المللی تاکید کنند و در همین راستا، با توجه به قطعنامه ۲۲/۲۹ مجمع عمومی سازمان ملل که در آن حق صحراوی‌ها برای تعیین سرنوشت را به رسمیت شناخته و در سال ۱۹۷۹ جبهه پولیساریو را به عنوان نماینده مردم صحرای غربی اعلام کرده است راه حل های مسالمت آمیز بیابند.

او گفت: بدون شک ادعای بی سند که گویا این روزها نقل محافل سیاسی ریز و درشت شده است نمی تواند خلل کوچکی در اتخاذ سیاست های استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

انتهای پیام/ 

نویسنده :

نظرات
آرشیو