گروه : سیاسی /

شناسه: 6735

31 فروردین 1403 21:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به نام "معلم" به کام "ضدانقلاب"

دستگیری محمد حبیبی در تجمع چند روز گذشته معلمان نشان میدهد که عوامل ضد انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن و بد نام کردن جمهوری اسلامی در پوشش تجمعات صنفی ابایی نداشته و با خطوط رسانه ای طراحی شده سعی در وارونه جلوه دادن این نوع تجمعات میشوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری تجمعات در جمهوری اسلامی ایران براساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی (تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است) و تبصره ۲ ماده شش قانون احزاب موضوعی حل شده است.

برگزاری راهپیمایی‌ها با اطلاع وزارت کشور بدون حمل سلاح در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده ۱۰ مخل به مبانی اسلام نباشد‌ و نیز تشکیل اجتماعات در میادین و پارکهای عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است.

در ماده 1 آیین‌نامه چگونگی تأمین امنیت اجتماعات و راهپیمایی‌های قانونی آمده است که منظور از قانون، قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی وصنفی و انجمن‌های‌اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده - مصوب 1360 مجلس شورای اسلامی - می‌باشد.

در ایران هر هفته چند بار در خروجی رسانه ها خبر از برگزاری تجمعات صنفی دیده می شود که برای پیگیری مطالبات خود در مقابل مجلس، وزارت کشور و... اقدام به برگزاری این گونه تجمعات می کنند.

بنام معلمین بکام ضد انقلاب

معلمین نیز از جمله صنوفی هستند که در سنوات مختلف با برگزاری تجمعات خود به میزان حقوق و دستمزدهای این قشر اعتراض می کنند.

اواخر هفته گذشته بود که خبری مبنی بر تجمع معلمین در تهران و چند شهر کشور روی خروجی رسانه ها قرار گرفت؛ تجمعی که با رنگ و لعاب مطالبه صنفی ولی با تحریک کانون غیرقانونی صنفی معلمان به خوراک رسانه ای ضد انقلاب تبدیل شد.

سابقه این کانون در تجمعات بعد از حوادث فتنه 88 بر همگان مسجل شد. به طوری که روزنامه کیهان در مهر ماه سال 88 پشت پرده های ارتباط این انجمن با سازمان جاسوسی آمریکا را افشا کرد و نوشت: ارگان رسمی سازمان سیا- پس از ناکامی پروژه تشنج در دانشگاه ها، سراغ پروژه معلمان رفت. سایت رادیو فردا طی چند تحلیل و گزارش به گفت وگو با چند تن از اعضای گروه پوششی «کانون صنفی معلمان» که در برخی تجمعات ضد انقلابی سال های گذشته بازداشت شده اند پرداخت و در پوشش مسائل صنفی معلمان و مشکلات آموزش و پرورش، طبق معمول به پروژه های ضد انقلابی سازمان متبوع خود پرداخت.

کیهان در همین راستا نوشت: برخی از اعضای گروهک یاد شده همزمان با چند حزب افراطی مدعی اصلاحات و گروهک های چپ نمای مقیم خارج ارتباط ارگانیک دارند و از مسائل صنفی فرهنگیان صرفاً به عنوان طعمه فریب و جذب نیرو استفاده می کنند. این در حالی است که مسائل صنفی و معیشتی فرهنگیان در دولت همسو با افراطیون، کاملاً در حاشیه قرار داشت و با شکل گیری دولت عدالتخواه، مسائل صنفی مذکور با اهتمام و جدیت به مراتب بیشتری پیگیری شده است.

بازهم پای منافقین در میان است

یکی از افراد دستگیر شده در تجمع 5 شنبه گذشته معلمین در تهران فردی بنام محمد حبیبی ادمین اصلی کانال کانون غیرقانونی صنفی معلمان استان تهران است که در فضای مجازی و صفحه اینستاگرامش اقدام به انتشار مطالبی در حمایت از آشوبگران دی ماه96 و فعالیت مجازی در برنامه های طراحی شده فرهنگی و اجتماعی برخی سرویس های اطلاعاتی داشته است.

این فرد که اخیرا و پس از دستگیری در اسفندماه سال گذشته آزاد شده بود دارای ارتباط تنگاتنگ با نشریه گروهک منافقین به نام "خط صلح" بوده و در تدوین برخی از سیاست‌های این نشریه نقش آفرین بوده است.

نشریه "خط صلح" که متعلق به گروهک منافقین (سازمان به اصطلاح مجاهدین خلق) می باشد به سردبیری سیمین روزگرد منتشر می شود. روزگرد در فتنه سال 1388 باخروج از کشور به گروهک منافقین ملحق شد و انتشار نشریه مذکور را برعهده گرفت.

دستگیری محمد حبیبی در تجمع چند روز گذشته معلمان نشان میدهد که عوامل ضد انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن و بد نام کردن جمهوری اسلامی در پوشش تجمعات صنفی ابایی نداشته و با خطوط رسانه ای طراحی شده سعی در وارونه جلوه دادن این نوع تجمعات می شوند.

انتهیا پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو