گروه : سیاسی /

شناسه: 6792

10 فروردین 1403 09:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پشت پرده پس گرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور

عضو کمیسیون انرژی از پشت پرده پس گرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور خبر داد و گفت: دغدغه هایی که یک شبه رفع می شود، معلوم است که از اول دغدغه نبود.

به گزارش قابوس نامه، علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به پس گرفتن امضاهای سوال از رئیس جمهور گفت: متاسفانه در مواردی یار گیریهایی هم در دولت و هم در مجلس با قول، وعده و یا تهدید در رابطه با موارد حوزه ای و منطقه ای، عامل اصلی تصمیمات ناکارآمد در نهادهای سیاسی در دولت و مجلس می باشد.

وی افزود: چگونه وقتی 113 نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا می کنند، یک شبه دغدغه ها و مشکلات مرتبط با سوال از رئیس جمهور مرتفع می گردد.

عضو نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه توجیه نمایندگان مبنی بر بازپس گیری امضاهای سوال از رئیس جمهور اقدامی غیر کارشناسی است، تصریح کرد: نمایندگان باید با پرهیز از سلایق و گرایش های سیاسی، آنچه که حق مردم است را مد نظر قرار دهند.

گلمرادی، تماسها، التماسها و خواهش های مقامات محلی، وزرا و معاونین پارلمانی در پس گرفتن امضاهای نمایندگان تاثیر داشت، افزود: نمایندگان باید به وظایف نمایندگی و سوگندی که یاد کردند پایبند باشند.

وی با اشاره به برخی بهانه ها مبنی بر اینکه امروز شرایط کشور ایجاب نمی کند تا نمایندگان وظیفه قانونی خود را انجام دهند، افزود: این تفکر غلط و غیر قابل قبولی است.

نماینده بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پس گرفتن امضای 43 نماینده در این طرح افزود: نمایندگان با دلایل و استدلالهای شخصی از پیگیری سوال از رئیس جمهور منصرف شدند و در واقع این پس گرفتن امضاها موجب دغدغه و نگرانی در بین مردمانی شدند که با امید و انگیزه هایی به نمایندگان خود برای حضور در مجلس رای دادند.

گلمرادی تاکید کرد: مردم وکیل خود را انتخاب کردند تا در راستای منافع آنها محکم و استوار باشد و با توجیهات غیر قابل قبول در حق آنها ظلم نکند.

وی گفت: آمدن رئیس جمهور در صحن مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان نه شانی از رئیس جمهور می کاهد و نه ضرری به مجلس می رسد بلکه شرایط امروز کشور ایجاب می کند تا مسئولین اجرایی و در راس آن رئیس جمهور پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد تا لازم نباشد مردم به علت کم توجهی نمایندگان در رابطه با مشکلات موجود، در سطحی جامعه، خود به صحنه بیایند.

طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی اعتباری، افزایش قیمت ارز، بیکاری، مشکلات معیشتی مردم بود که قرار بود در جلسه دیروز سه شنبه مجلس اعلام وصول شود اما با پس گرفتن امضاها و از حد نصاب افتادن، منتفی شد.

این برای چهارمین بار است که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس با پس گرفتن امضاها در مجلس منتفی می شود.

نویسنده :

نظرات
آرشیو