گروه : سیاسی /

شناسه: 6817

10 فروردین 1403 04:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

چرایی شعار "مرگ بر آمریکا" از نگاه امام (ره)؛ باید هرچه فریاد داریم، به سر آمریکا بزنیم

خطر آمریکا به‏ حدى است که اگر کوچکترین غفلتى کنید، نابود مى‌‏شوید، هر دو ابرقدرت، کمر به نابودى ملل مستضعف بسته‌‏اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانى کنیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام خمینی (ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامی از آغاز مبارزات انقلاب اسلامی تا پایان عمر پر برکت‌شان در همه حال از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و دشمن درجه یک انقلاب اسلامی یاد می‌کرد.

از همین روی در شرایطی که دولت آمریکا با روی کارآمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید چهره واقعی خود را نشان داده است، بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام(ره) در این میان می‌تواند چراغ هدایت ما از گذر از وسوسه شیطان بزرگ باشد.

آمریکا دشمن شماره یک

آمریکا دشمن شماره اول بشر و ما است، (1) آمریکاى جهانخوار، بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان جهان می‌باشد،(2) آمریکاى حیله‏‌گر، دشمن شماره یک است و به خون اسلام و استقلالشان تشنه (است)(3).

آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. آمریکا براى سیطره سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتى خوددارى نمی‌‏نماید.(4) آمریکا دشمن همه ادیان است حتى مسیحیت، آمریکا اصلاً اعتنا به ادیان ندارد و جز منافع خودش را نمی‌خواهد، حتى منافع آمریکایی‌ها (را) هم نمی‌خواهد، منافع دولت آمریکا را می‌خواهد(5).

آمریکا با اساس اسلام دشمن است

در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى(ص) موج می‌زند.(6) آمریکا و اسرائیل با اساس اسلام دشمن‌ هستند، چراکه اسلام و کتاب و سنت را خار راه خود و مانع از چپاولگریشان می‌دانند، چراکه ایران با پیروى از همین کتاب و سنت بود که در مقابل آنان به‌‏پاخاست و انقلاب نمود و پیروز شد(7).

تا نابودى کامل ما، از ما دست‏‌بردار نیستند

خطر آمریکا به‏ حدى است که اگر کوچکترین غفلتى کنید، نابود مى‌‏شوید، هر دو ابرقدرت، کمر به نابودى ملل مستضعف بسته‌‏اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانى کنیم.(8) آمریکا و شوروى در کمین نشسته‌‏اند و تا نابودى کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت(9).

شیطان بزرگ

در این انقلاب، شیطان بزرگ که امریکاست، شیاطین را با فریاد دور خودش دارد جمع مى‏ کند و چه بچه شیطان‌هایى که در ایران هستند و چه شیطان‌هایى که در خارج هستند، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است(10).

"آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، آمریکا در مقابل مسلمین نمی‌تواند خودنمایی کند، ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکای جنایتکار است ادامه دهیم، فرزندان مان شهد پیروزی را خواهند چشید، ما دنبال این نیستیم که آمریکا برای ما کار بکند، ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، ما آن قدر صدمه که از آمریکا دیدیم از هیچ کس ندیدیم، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستعضف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی های ملل مستضعف را به دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم، همه مصیبت ما زیر سر آمریکاست و آمریکا شیطان بزرگ است(11).

غیر قابل اعتماد بودن امریکا

آری اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام- را با دست های خود ویران نماید آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها، نه یک ایران با هویت ایرانی- اسلامی، بلکه ایرانی که شناسنامه‌اش را آمریکا و شوروی صادر کند؛ ایرانی که ارابه سیاست آمریکا و شوروی را بکشد و امروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه تنها ملت ایران از تحت الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌کند(12).

با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگ‌ها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرتها آن لحظه ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمی‌ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار داده اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می گویند(13).

بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین می‌رود. غفلت نباید بکنید. غفلت‏‌نکردن به این است که همه قوا، هرچه فریاد دارید، سر (آمریکا) بکشید، هرچه تظاهر دارید، بر ضد آن بکنید. هر عملى دارید؛ عمل مثبت را، (بر ضد) آن کنید (14).

اگر همه مسلمینی که در دنیا الآن هستند که قریب یک میلیارد هستند، همه از خانه بیرون بیایند، فریاد بکنند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، همین قول براى آن‏ها مرگ مى‏‌آورد.(15) ما با فریاد، محمدرضاخان را بیرون کردیم. شما خیال مى‏‌کنید با تفنگ بیرون کردیم؟ با فریاد، با «اللَّه اکبر»! این‏قدر «اللَّه اکبر» بر مغز این‏ها کوبیده شد که خودشان را باختند و فرار کردند. از این مملکت رفتند.

مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند، خیر، شعار فایده دارد، اما اگر همه فریاد بزنند. فریاد منِ تنها هیچ‏‌چیز نیست. فریاد یک محله، یک شهر هیچ‏‌چیز نیست(16) ما باید هرچه فریاد داریم، به سر این‏ها بزنیم(17).

منابع :

1-صحیفه امام، ج 10، ص 373
2- صحیفه امام، ج 15، ص 305
3- صحیفه امام، ج 21، ص 179
4- صحیفه امام، ج 13، ص 212
5- صحیفه امام، ج 17، ص 312
6- صحیفه امام، ج 21، ص 52
7-صحیفه امام، ج 19، ص 28
8- صحیفه امام، ج 12، ص 202
9-صحیفه امام، ج 21، ص 89

10- صحیفه امام، ج‏10، ص: 489

11- خبرگزاری فارس – 3/7/92

12-صحیفه امام ج 12 ص 9

13-صحیفه امام ج 02 ص 932

14- صحیفه امام، ج 11، ص 121

15- صحیفه امام، ج 13، صص 80 - 81
16 - صحیفه امام، ج 13، ص 90

17- صحیفه امام، ج 17، ص 84

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو