گروه : سیاسی /

شناسه: 6826

09 فروردین 1403 19:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اول قوه قضائیه: نباید به خوش و بش کردن دشمن دل خوش کرد

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شخصیت ممتاز امام خمینی(ره) برای نسل جوانان تبیین شود گفت: امام(ره) شخصیتی داشتند که در عصر حاضر بی‌نظیر بودند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در همدان, استاندار, مسئولان و مردم مؤمن همدان در حسینیه امام(ره) اظهار داشت: این روز ماه مبارک رمضان است که خداوند به آن کرامت بخشیده و خوان گسترده خود را برای همه بندگان به‌ویژه بندگان با ایمانش گسترده و پذیرایی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: خیلی خسارت‌آور است که این ماه بگذرد و از تفضلات آن کم استفاده کنیم از طرفی امروز نوزدهم ماه مبارک و روز ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) محور حق بوده و تمام وجودش رحمت انسانیت و حکمت است گفت: باید دید چه کسانی از وجود ایشان متصرر می‌شدند که دسیسه می‌چینند و ایشان را به شهادت می‌رسانند و چه می‌شود که کسی که داعیه مبارزه و رفتن به جهاد دارد کارش به جایی می‌رسد که دنیا طلبی و اطاعت از هوا و هوس نفسانی او موجب می شود در محراب عبادت علی(ع ) را به شهادت برساند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: امروز روز چهاردهم خردادماه مصادف با رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است مردم روزه‌دار این مراسم را تشکیل دادند تا بار دیگر با ولایت فقیه و ارزش‌های خود پیمان ببندند.

وی افزود: چرا ما باید بعد از گذشت حدود 30 سال همچنان یاد امام(ره) را زنده نگه داریم و این چه چیزی است که بر همه ما تکلیف می شود تا در این روز بعد از گذشت این همه سال مراسم گرفته و این شخصیت عظیم را یاد کنیم و برای پاسخ این سوال شما را به قرآن کریم ارجاع می‌دهم.

اژه‌ای با بیان اینکه قرآن در مورد معارف ابعاد مختلفی از مسائل را مطرح می‌کند اما به طرق مختلف برخی مسائل را تکرار می‌کند گفت: به عنوان نمونه داستان حضرت موسی(ع), ابراهیم(ع) و برخی پیامبران دیگر و چگونگی تولد حضرت عیسی(ع) و یحیی(ع) و چگونگی سرگذشت برخی امت‌هایی که بر حق نبودند و مورد عذاب الهی قرار گرفتند چند بار تکرار شده برای اینکه ما از این مسایل مهم و استثنایی درس گیریم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امام(ره) از شخصیت‌های ممتاز تاریخ است و چنین شخصیتی باید یه‌ویژه برای کسانی که امام(ره) را ندیده‌اند و یا در آن زمان کودک بودند شناسانده شود افزود: امام شخصیتی داشتند که در عصر حاضر بی‌نظیر بودند و حداقل امثال من نظیری در عصر حاضر برای شخصیت ایشان سراغ نداریم.

وی افزود: امام راحل یک انسان به معنای واقعی موحد بود و توحید و اخلاص امام(ره) هیچ خدشه‌ای بر او نبود و امام(ره) به درستی اسلام ناب را شناخته بود و با توحیدی که داشت همه وجودش را از سنین جوانی برای تحقق آرمان‌های اسلامی و این هدف بزرگ به کار گرفت.

اژه‌ای گفت: امام(ره) با باور قطعی به وعده‌های الهی, توکل به خدا و توحید خالصش از زمان جوانی هدفمند برنامه‌ریزی و مطالعه کرد که چگونه می‌شود احکام و ارزش های الهی را محقق کند.

وی با توصیف شرایط ورود امام(ره) به کشور در زمانی که شاه وجود داشت اظهار داشت: شرایط سوء قصد فراوانی برای امام راحل چه در زمان تبعید و چه در زمان بازگشت به کشور وجود داشت ولی همانند معجزه دیگری ایشان را با همراهی پلیس فرانسه با عزت در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشاندند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در آن زمان خفقان بسیار بود و اگر کسی می‌خواست سخن حقی بگوید به سختی شکنجه می‌شد، عنوان کرد: امام یکه و تنها در مقابل سلطه شرق و غرب با شعار نه شرقی و نه غربی در مقابل زیاده خواهان بدون پول و حزب ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) با کمک خداوند و مردم در مقابل فرعون و نمرود زمان ایستاد, تصریح کرد: امام(ره) قابل تطمیع نبود و دشمن این را می‌دانست و وقتی پیغام‌ها و وعده‌ها به او رسید ایشان فرمودند اگر مرا دار بزنند من این توافق را قبول ندارم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام مستضعفین جهان بود و این گونه است که باید یاد او را زنده نگه داریم گفت: امام(ره) لحظه‌ای در برابر قدرت استکباری نهراسید.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام راحل از آغاز تا انتهای عمر خود همانند هم اکنون رهبر معظم انقلاب وظیفه خود می‌دانستند که از فلسطین دفاع و علیه اسرائیل صحبت کنند، افزود: همچنین امام(ره) حاضر نشد در برابر آمریکا کوتاه بیاید و با همان خطاب و فریاد که با پهلوی صحبت می‌کرد با آمریکا برخورد کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) در مقابل ارزش‌های اسلامی حاضر به یک قدم عقب‌نشینی نشد، ابراز کرد: یک نفر خود فروخته و مطیع هوای نفس به پیامبر اسلام(ص) توهین کرد که شاهد تهدید و فتوایی محکم از طرف امام(ره) علیه آن فرد بودیم.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: افراد بسیاری تلاش کردند تا امام فتوایش در مورد سلمان رشدی را پس بگیرد ولی ایشان حاضر نشد به هیچ کدام از ملاحظه کاری‌ها و توصیه‌ها گوش دهد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امام به ما آموخت با وحدت می‌توان پیروز شد و در مقابل قدرت خدا هیچ قدرتی ارزشمند و قابل اعتنا نیست بیان کرد: امام راحل فرمودند که به دشمن اعتماد نکنید و به همگان آموختند که نسبت به ترفندها و چهره‌های منافقانه و تزویرها هشیار باشید.

وی با تأکید بر اینکه به امام می‌گفتند اطرافیان شاه را تغییر می‌دهید و شاه مقصر نیست گفت: اما امام فرمود شاه باید برود و بر این سخن خود اصرار ورزید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امروز تاکید می‌کند که به دست چدنی پشت دست مخملی استکبار اعتماد نکنید، ابراز کرد: اگر به ناخواسته اعتماد کردید این دست چدنی شما را مجروح می‌کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بارها تاکید کرده و فرمودند به این لبخندها در مذاکرات و خوش و بش ها دل خوش نکنید، تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این دشمنان با عفت و ماهیت اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران کار دارند و روزی مسئله هسته‌ای و حقوق بشر و روز دیگر چیز دیگری را بهانه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند به ظاهرسازی‌ها توجه نکنید و چهره‌های نفاق, تزویر, متحجر و دنیا طلب را رصد کنند و به مردم نشان دهند و به مردم نیز توصیه داشتند که از توطئه‌ها غافل نشوید.

داعیان عدالت در کشور امروز سخنان دشمن پسند می زنند
وی با ابراز تاسف از کسانی که داعیه عدالت را داشتند اما امروز سخنان دشمن پسند می‌زنند گفت: امام راحل صبر انقلابی داشتند و رهبر امروز ناگزیر در برخی مواقع صبر انقلابی دارند چرا که حفظ نظام از اوجب واجبات است و چه هر که می‌خواهد در مقابل نظام قرار گیرد باید فدای نظام شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه امام رئوف در مقابل گروه سلطنت طلب‌ها و برخی افراد که در مقابل نظام قرار گرفتند محکم ایستاد، گفت: امروز برخی افراد در داخل متاسفانه صف خود را جدا کرده‌اند ولی امام به تبعیت از امیرالمومنین(ع) حاضر نیستند در مقابل حق کوتاه بیایند.

محسنی اژه ای گفت: نمی‌شود کسی امنیت مردم را به خطر انداخته و دشمن را امیدوار کرده و بدون اینکه جبران مافات کند و توبه کند چنین چیزی نمی‌شود چرا که بحث شخصی نیست, برخی افراد در زمانی گفتند ما قانون را قبول نداریم امام گفتند شما کار‌ه‌ای نیستید و قانون شما را قبول ندارد.

امروز برخی مدعیان انقلابی دو آتیشه در مقابل قانون می ایستند
وی عنوان کرد: امروز برخی مدعیان انقلابی دو آتیشه در مقابل قانون می‌ایستند و می‌گویند ما قانون را قبول نداریم و اکنون قانونی تصویب می شود و برخی اجرای آن را قبول ندارند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: اینکه پس از انتخابات بگویند من قانون را قبول ندارم بدعت است, اینکه بگویند تقلب شده باید مستندات ارائه کنند, در صورت ارفاق درصدی از صندوق‌ها بازنگری می‌شود اما اینکه بی‌دلیل می‌گویند انتخابات باطل است چنین چیزی قبول نیست و خلاف قانون است.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: ولایت فقیه رکن اساسی مکتب سیاسی امام است و تا زمانی که این رکن وجود دارد هیچ آسیبی به کشور نمی‌رسد.

وی در جمع بندی سخنان خود گفت: امام را یاد می‌کنیم که شخصیت, ارزش ها و مکتب امام باقی بماند و آن ارزش‌ها همان ارزش‌های مقام معظم رهبری است و هیچ کس نمی تواند بگوید امام را قبول داشتم و امروز از رهبر اطاعت نکند.

محسنی اژه ای عنوان کرد: امروز دشمن از تجربه سنگین گذشته می‌خواهد امام و امت را جدا کند همان کاری که در صدر اسلام انجام دادند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: ارکان نظام باید کاملا انقلابی باشد چرا که دشمن تلاش می‌کند تا بگوید دوره انقلاب گذشته اما تا حق وجود دارد انقلاب وجود دارد و باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو