گروه : سیاسی /

شناسه: 6928

06 اردیبهشت 1403 11:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر شورای نگهبان: روحیه‌ انقلابی در برخی مسئولان کم رنگ شده است

دبیر شورای نگهبان گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب متأسفانه در بین برخی مسئولان روحیه و زندگی اشرافی دیده می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در جمع مدیران و کارکنان این شورا با تسلیت به مناسبت سالگرد فاجعه هفتم تیر 1360 افزود: در انفجار هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل اگر لطف و عنایت الهی نبود نظام از بین رفته و مملکت زیر و رو می‌شد.

وی با یادآوری این که این فاجعه فراموش نشدنی است و مصیبت آن مانند مصیبت عاشورا هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای مردم، نسل جوان و افرادی که آن روز را ندیدند، توجیه شود که شهدای هفتم تیر چه اشخاصی بودند، در چه راهی شهید شدند، فاجعه‌آفرینان چه کسانی بوده و چه قصد و هدفی داشتند.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: آثار و برکات این شهادت باید تبیین شود. مسلم است که ما هیچ وقت از دادن شهید ضرر نکرده‌ایم همانطور که در واقعه کربلا، شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش بسیار جانسوز و جانکاه بود و هیچگاه از صفحه‌ روزگار و تاریخ محو نخواهد شد اما بعد از حدود 1400 سال آثار و برکاتش همچنان جاری و ساری است.

جنتی اخلاص و بی‌ریایی را از ویژگی‌های بارز اوائل انقلاب برشمرد و اظهار کرد: نیروهایی که در انقلاب به دنبال امام راحل حرکت کردند، شهید دادند، زندان رفتند، محرومیت کشیدند و سختی‌ها تحمل کردند، کسانی بودند که برای خدا کار کردند.

وی ادامه داد: این افراد بعد از پیروزی انقلاب هم به پیروی از امام(ره)، هیچ خواسته‌ دنیایی نداشتند، دنبال پول و پست و مقام نبودند. اگر در دولت یا مجلس وارد می‌شدند برای خدا و به عنوان انجام وظیفه بود. صاف، پاک و بی‌غل‌وغش بودند. این 72 نفری و درصدر آنها شهید بهشتی که در این فاجعه شهید شدند از همین جنس بودند.

دبیر شورای نگهبان با اظهار ناراحتی از کم رنگ شدن روحیه‌ انقلابی در برخی مسئولان تصریح کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب متأسفانه در بین برخی مسئولان روحیه و زندگی اشرافی دیده می‌شود. همین موضوع اسباب تزلزل ایمان و عقیده مردم را فراهم می‌کند.

جنتی با توصیه‌ به آن دسته از مسئولانی که با کنار گذاشتن خلق و خوی ساده زیستی اوائل انقلاب، در حال ضربه زدن به نظام و نوع نگاه مردم به انقلاب هستند، گفت: من به این دسته از افراد سفارش می‌کنم که از توده مردم فاصله نگیرند و خود را تافته جدابافته از ملت ندانند چرا که این پست و مقام‌ها دوامی ندارد و آنچه می‌ماند اخلاص و روحیه انقلابی است، از همین رو به فکر طبقه‌ ضعیف باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.

وی با هشدار به این افراد، افزود: این اشخاص یک فکر چاره‌ای به حال خودشان کنند. بدانند مردم، وضع اشرافی، ثروت و اندوخته‌شان را می‌بینند و از آن مطلع هستند. این افراد باید بدانند با این روش، چگونه با افکار مردم بازی می‌کنند. وضع مردم را ببینند، به داخل مردم بروند و جویای احوال آن ها باشند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه نیروهای انقلابی و مؤمن را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: سفارش دیگر من به بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است که گاهی از اینگونه رفتارهای اشرافی دلزده می‌شوند و احساس دلسردی می‌کنند.

جنتی اضافه کرد: به این جوانان عزیز انقلابی می‌گویم، طرف شما خداست. شما برای خدا کار کرده‌اید و خدا هم به شما قلب و ایمان پاک و روحیه انقلابی و اسلامی داده است. اکنون هم در برابر خدا وظیفه دارید. حالا دیگران می‌خواهند به وظیفه شان عمل کنند یا خیر. ما تابع جو و فضا نیستیم که ببینیم دیگران چه می‌کنند و ما هم همان را انجام دهیم.وی با بازخوانی رفتار و سفارشات حضرت امیرالمؤمنین(ع) به کارگزارانش در مواجهه با مردم، گفت: فاصله‌ ما با علی (ع) از زمین تا آسمان است ولی باید شباهت هایی به ایشان داشته باشیم.دبیر شورای نگهبان به ذکر خاطره ای از شهید بهشتی پرداخت و یادآور شد: اوائل که ایشان مسئولیت گرفته بود می‌گفت من باید یک فکری برای سفره‌ خود کنم، زیرا رنگ و آبی دارد. ایشان به فکر این بود که سفره‌اش آب و رنگی نداشته باشد. اگر ما می‌خواهیم خدا به دادمان برسد باید به داد بندگان خدا برسیم.

انتهای پیام/ 

نویسنده :

نظرات
آرشیو