گروه : سیاسی /

شناسه: 7411

10 فروردین 1403 16:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آیت‌الله مکارم شیرازی: مراقب افراد نفوذی در آموزش و پرورش باشید

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش درباره نفوذ افراد معلوم الحال در وزارت آموزش و پرورش هشدار داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، این مرجع عالیقدر جهان تشیع صبح امروز در دیدار سید محمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش با ایشان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: انتقال فرهنگ غربی در قالب برنامه‌ های مختلفی مانند سند 2030 از آسیب‌ های امروز است؛ چراکه غرب می خواهد تا در لباس خدمت به ما ضربه بزند و از این رو ما باید نسبت به آسیب های اجتماعی هشیار باشیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان امانت ‌های جامعه در دست آموزش و پرورش هستند و قسمت مهم شکل گیری فکر و اخلاق انسان در دوران دبستان و دبیرستان اتفاق می افتد؛ بنده خودم من از خانواده روحانی نیستم، ولی دلیل گرایش من به تحصیل در حوزه، معلم فیزیک من در مدرسه بود.

این مرجع عالیقدر همچنین تأکید کرد: دانش آموزان باید در کنار آموزش علمی از نظر اخلاقی هم تربیت شوند و نباید مسائل پرورشی نادیده گرفته شود؛ به بیان دیگر اگر دانش آموزی بهترین رتبه علمی را هم کسب کند، اما از لحاظ اخلاقی خوب نباشد، نفعی به کشور نمی‌ رساند.

آیت الله مکاریم شیرازی نظام جمهوری اسلامی ایران را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: آمریکایی‌ها می‌ گویند خاورمیانه مرکز پرمنفعت برای ما آمریکایی‌ها است و باید به این دلیل نظام اسلامی را که در خاورمیانه حکمرانی می کند، براندازی کنیم و راه این براندازی، فاسد کردن جوانان ایرانی است.

همچنین در این دیدار، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش هم گزارشی از وزارتخانه متبوعش ارائه کرد و اظهار داشت: در فضای آموزشی خطراتی دانش آموزان را مورد تهدید قرار می‌ دهد و به همین دلیل ما از چند ماه پیش یک پلت فرم و برنامه منسجم مانند یک تلویزیون مستقیم و کنترل شده طراحی کردیم که ارتباط دوسویه بین ما و خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان به وجود بیاید.

وی ادامه داد: پلت فرم آموزش و پرورش برای تعامل دو سویه با خانواده‌ها دارای پهنای باند زیاد، سرعت بالا و هزینه رایگان است و برنامه‌هایی برای تنوع و جذابیت این سیستم تعاملی ایجاد کردیم، این پلت فرم به صورت آزمایشی راه اندازی شده و به زودی به صورت عملیاتی بهره برداری می‌شود تا در فضای مجازی سالم سازی صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که در این دنیای آشفته، آمادگی‌هایی را در دانش آموزان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو