گروه : فرهنگی /

شناسه: 1225

29 اسفند 1402 11:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 پیشنهاد سردار سلیمانی به حاتمی‌کیا

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از پیشنهاد سردار سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای تولید این فیلم سینمایی خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» از پیشنهاد سردار سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای تولید این فیلم سینمایی خبر داد.

احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر»، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به فراهم شدن مقدمات کار برای تولید فیلم سینمایی یا سریال با الهام از این اثر گفت: بعد از انتشار کتاب و بازخوردهای خوبی که میان مردم داشت، چندبار با من درباره تولید فیلم سینمایی از این اثر گفت‌وگو شد. اخیراً نیز یکی از کارگردانان جوان کشور تلفنی این موضوع را با من در میان گذاشت و چند ساعتی در این‌ رابطه صحبت کردیم.

وی ادامه داد: برای تولید سریال یا فیلم سینمایی از کتاب «آن بیست و سه نفر» من تصمیم گیرنده اصلی نیستم، اما امیدوارم اگر کاری در کشور برای این امر صورت می‌گیرد، به بهترین نحو باشد تا این حماسه از بین نرود و دلاوری‌هایی که مردم به واسطه این اثر با آن آشنا شدند، تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با بیان اینکه برخی از فعالان این حوزه در صدد فراهم کردن مقدمات کار هستند، گفت: خبر دارم که سردار سلیمانی نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان، نوشته‌ و پیشنهاد داده‌اند که براساس این کتاب، فیلم‌نامه این کار نوشته و یک فیلم سینمایی تولید شود.

یوسف‌زاده در پایان تأکید کرد: اگر هرکدام از فعالان سینمایی کشور در این زمینه وارد شوند، من به عنوان یک مشاور در کنار آنها خواهم بود تا این حماسه به خوبی به مردم معرفی شود.

«آن بیست و سه نفر» شامل خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از دوران دفاع مقدس است. نویسنده در این کتاب وجه جدیدی از جنگ که شامل حضور نوجوانان در عرصه دفاع مقدس و اسارتگاه‌هاست،‌ به تصویر کشیده است. هرچند کتاب براساس خاطرات یوسف‌زاده نوشته و جنگ از دید او روایت می‌شود، اما حکایت 22 نوجوان دیگر که در اسارتگاه‌های عراق حضور داشتند نیز روایت می‌شود. تلاش رژیم بعث برای استفاده تبلیغاتی از این نوجوانان و دیدار با صدام از ماجراهای خواندنی در کتاب «آن بیست و سه نفر» است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو