گروه : فرهنگی /

شناسه: 1329

29 اسفند 1402 12:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

توصیف بی‌سروصدا، محرمانه و پنهانی برای یک خبر آشکار! +عکس

توصیف بی‌سروصدا، محرمانه و پنهانی برای یک خبر آشکار در روزنامه آرمان و جالب‌ترهم اینکه به تحلیل چرایی این محرمانگی پرداخته است و  این در حالی است که عکس و متن این خبر در رسانه‌ها منتشر شده بوده است و آرمان هم از همان محتوا استفاده کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از افکارنیوز، در حالی که خبر دیدار شهردار مونترال با شهردار تهران از روز انجام دیدار، تیتر یک سایت رسمی دکتر قالیباف است، روزنامه آرمان امروز در گافی عجیب مدعی شد این دیدار محرمانه بوده است! جالب‌تر هم اینکه به تحلیل چرایی این محرمانگی پرداخته است، این در حالی است که عکس و متن این خبر در رسانه‌ها منتشر شده بوده و آرمان هم از همان محتوا استفاده کرده است!

426144 410
تیتر یک سایت رسمی دکتر قالیباف 

روزنامه آرمان امروز در اقدامی کاملا غیرحرفه‌ای در روتیتر، تیتر و زیرتیتر خود از سه صفت: «بی سروصدا، پنهانی و محرمانه» استفاده کرده است. در حالی که روز گذشته خبر دیدار شهردار مونترال با شهردار تهران در رسانه‌ها منتشر شده بود.
گاف دیگر هم این است که نویسنده این مطلب تفاوت بین بخش دولتی و بخش عمومی را متوجه نبوده و تصور کرده است که ارتباط میان شهرداری‌ها ارتباطی به دولت‌های مرکزی دارد.

بخش‌هایی از گزارش آرمان امروز در ادامه می‌آید:
- این دیدار که ظاهرا «محرمانه» اصل مهم آن بوده است در شرایطی انجام شده است که سوالات زیادی در اذهان پدید آورده است. نخست اینکه روابط ایران و کانادا پس از اقدام دلواپسان هنوز به روال سابق بازنگشته است و معمولا دولت‌ها هستند که پس از فراهم آمدن شرایط بازگشت به دوران عاری از اختلاف، با یکدیگر دیدار و برای آینده روابط تصمیم می‌گیرند بنابراین این سوال بی‌پاسخ مانده است که آقای قالیباف بر اساس چه تصوری کلید ارتباط با کانادا را زده است و البته اگر دلیل موجهی بوده باشد باز هم سعی بر «محرمانه» بودن دیدار شهردار پایتخت با شهردار مونترال خود یک ابهام مضاعف می‌شود.

 
- برخی چنین عنوان می‌کنند که این دیدار شاید در ذهن قالیباف به مثابه یک برگ برنده تبلیغاتی برای او تصویر شده بود یعنی او می‌توانست با پنهان نگه داشتن این دیدار و قراردادی که با مسئول کانادایی امضا کرده است، در زمان تبلیغات با فاش کردن این دیدار چنین وانمود کند که در عرصه دیپلماسی نیز توانمند است. اما اگر چنین گمانه‌ای صحیح باشد باز هم باید اذعان داشت امضای قرار داد با شهردار مونترال کانادا قابل مقایسه با توافق هسته‌ای و موفقیت های دیگر مردان دیپلمات روحانی نیست.

 
- «دنیس کودر» ماموریت آرامی را در ایران انجام داد و اکنون همگان متوجه سفر او به تهران شده‌اند. این تیتر نشریه «نشنال پست» است که به سفر مهم اخیر شهردار مونترال کانادا به ایران اشاره کرده است. آفتاب نوشت؛ این نشریه با اشاره به هیاهوی ایجاد شده درباره این سفر می‌نویسد:«برخی از ایرانیان مخالف ایران عصبانی هستند و می‌گویند که چرا شهردار مونترال به ایران سفر کرده است؟ آنان مدعی هستند که شهردار مونترال از جانب دولت کانادا نباید با مقام‌ها و نمایندگان دولت ایران دیدار می‌کرد».

 
- این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که با وجود جنجال‌ها در کانادا، کودر توافقنامه‌ای را با شهردار تهران امضا کرده است. این نشریه اشاره می‌کند که این سفر می‌تواند مورد استفاده تبلیغاتی قالیباف نیز قرار گرفته باشد و در این باره می‌نویسد:«او در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی در ایران شکست خورد و رئیس‌جمهور نشد. او اکنون می‌تواند بگوید من را یک چهره تندرو قلمداد نکنید، من میانه‌رویی عملگرا هستم».
 
این در حالی است که برخی از رسانه‌ها این گاف را از روزنامه آرمان منتشر کرده و به عدم صحت این موضوع توجه ای نکرده اند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو