گروه : فرهنگی /

شناسه: 1474

10 فروردین 1403 11:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و شهرسازی ایران در دی ماه سال جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش قابوس نامه، تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: کنگره‌های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران از سوی 31 اداره کل میراث فرهنگی از شهریور تا بهمن ماه سال جاری در یک دوره 5 ماهه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و شهرسازی ایران در دی ماه سال جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که 3 دوره به همت مرحوم باقر آیت الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان پس از انقلاب اسلامی است که به علت محتوای علمی، هنری، فرهنگی و غیره در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی افزود : برای نخستین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شده،استان‌های کشور به صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خود را برگزار تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مداوم و پایدار کمک کند.

کریمی درباره فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری چهارمین کنگره توسط میراث فرهنگی استان گلستان تشریح کرد: تا کنون توسط این اداره کل ضمن تشکیل کمیته علمی و کمیته اجرایی و مشخص شدن اعضای آن فعالیت هایی از جمله بارگزاری سایت کنگره و شروع پذیرش مقالات توسط سایت، تهیه و چاپ پوستر کنگره و ارسال آن به همه ادارات و مراکز آموزشی استان و همچنین مراکز آموزشی عالی و دانشگاهی  کشور، اطلاع رسانی از طریق مجلات، برگزاری جلسات در راستای چگونگی برگزاری، چگونگی ارسال مقالات، کارگاه‌ها و داوری مقالات، چاپ ویژه نامه‌ها و غیره انجام شده است.

وی گفت: علاقمندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند تا 20 آبان ماه مقالات خود را با محوریت حوزه‌های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته از طریق سایت  www.golestan.chaui.ir  ارسال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان آنکه امید است با برگزاری این رویداد ارزشمند دراستان ها  شاهد توجه بیشتر سازمان‌های دیگر به میراث فرهنگی باشیم و بتوانیم آشنایی بهتر و بیشتر استان‌ها با ظرفیت‌ها، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونت‌های زیستی همانند روستاهایش را فراهم کنیم اعلام کرد.

مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و معماری و شهرسازی ایران هشتم و نهم دی ماه سال 1395 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو