گروه : فرهنگی /

شناسه: 4648

09 فروردین 1403 16:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تبلیغ مد ایرانی با بازی رایانه ای

تولیدکننده بازی«مدا» گفت: این بازی عنوان نخستین بازی رایانه ای است که مد لباس ایرانی- اسلامی را آموزش می دهد چراکه بازی های رایانه ای، قالب موثری برای آموزش این سبک زندگی هستند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر ، «مدا» یک بازی رایانه ای دخترانه برای آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی است. در این بازی دختران نوجوان و جوان می توانند مدل، رنگ لباس، شال، روسری و حتی چیدمان اتاق و خانه خود را انتخاب کنند. به عبارتی کاربرها هم مهارت های ذهنی خود را با سرعت عمل در انتخاب طرح و رنگ تقویت می کنند هم می توانند با طرح های مختلف آشنا شوند.

به گفته تولیدکننده بازی رایانه ای «مدا»، این بازی، مرتب به روز و از طرح هایی که جدید هستند، استفاده می شود. برای مثال همزمان با فرارسیدن فصل پاییز، قرار است از لباس های پاییزه استفاده شود؛ ضمن این که لباس های مردانه و بچگانه هم  به طرح های زنانه و دخترانه اضافه خواهد شد.

خدایی در پاسخ به این که چه ارتباطی با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور داشته بیان کرد: من خیلی تلاش کردم تا با کارگروه ارتباط برقرار کنم اما نشد؛ امیدوارم این تعامل میان بازی سازانی که می خواهند در زمینه مد و پوشش ایرانی- اسلامی کار کنند با کارگروه و همچنین طراحان لباس برقرار شود.

به گفته این تولیدکننده بازی های رایانه ای، امروز تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان، بازی های مختلف را روی گوشی خود نصب و از آن استفاده می کنند پس قالب بازی، نقش بسیار موثری در تبلیغ و ترویج یک فرهنگ دارد و خوب است متولیان فرهنگی، طراحان لباس، تولیدکنندگان پوشاک ایرانی به معرفی برندهای مختلف و همچنین سبک و نوع پوشش متناسب با فرهنگ ایرانی بپردازند.

خدایی گفت: تاکنون از بازی «مدا» استقبال خوبی به عمل آمده و بر ۸۵ هزار گوشی نصب شده؛ حتی کسانی که از خارج به ایران آمده بودند می گفتند کاش ما پیش از سفر به ایران، این بازی را دیده بودیم تا بر اساس طرح های پیشنهادی آن، لباس تهیه می کردیم.

بازی مُدا در سبک پوششی (DressUp) که یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های دخترانه است، با تم ایرانی و اسلامی تولید شده و در آن، گیمر می‌تواند صورت، لباس و دکور را به دلخواه خود انتخاب و ترکیب‌های زیبایی از آن‌ها با رنگ های متنوع ایجاد کند. و می‌تواند از این سلیقه و هنرمندی خود عکس بگیرد و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

این بازی که استودیوی بازی سازی رُز،   تولید کننده آن است به مخاطبان خود که بیشتر، دختران جوان هستند، نشان می دهد که حجاب اسلامی در عین داشتن پوشش کامل، می‌تواند بسیار زیبا باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو