گروه : فرهنگی /

شناسه: 4838

10 فروردین 1403 03:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مریم دوستی مطرح کرد پرهیز سینمادار‌ها از اکران فیلم دفاع مقدسی

مریم دوستی گفت: فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» قرار است به عنوان یک اثر دفاع مقدسی طی دو روز آینده به اکران عمومی در بیاید. حال این سؤال مطرح می‌شود چرا در چنین شرایطی فیلم من باید تا به این لحظه تنها ۵ یا ۶ سینما داشته باشد؟!

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، مریم دوستی کارگردان فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» که از 22 شهریور ماه این فیلمش به اکران عمومی در می‌آید در گفت‌وگو با فارس، گفت: همواره معتقد بودم زمانی که تصمیم می‌گیری حرف تازه‌ای بزنی و نو باشی تاوان دارد در سراسر جهان هم همین‌طور بوده است. گویا ما عادت کرده‌ایم در سینمای دفاع مقدس فیلم‌هایی بسازیم که روضه‌خوانی باشد و یا اینکه همه باید فیلم‌های دفاع مقدسی بسازند و یا آنهایی که فیلم‌های دفاع مقدسی می‌سازند حتماً باید از توپ و تانک و کلاشینکف استفاده کنند غیر از این شیوه‌ها فیلمی را دفاع مقدسی نمی‌داند! و اگر قرار باشد روایتی را به صورت جدید در بستر دفاع مقدس انجام دهیم به قول خودمان در سینما تحویل‌مان نمی‌گیرد.

*دلم می‌خواهد برای رهبری و رئیس جمهور نامه بنویسم

وی در ادامه انتقادهایش، گفت: دلم می‌خواهد برای رهبر انقلاب و یا رئیس جمهور نامه‌ای بنویسم و از درد و دل‌هایم به عنوان یک فیلمساز زن دفاع مقدسی حرف بزنم. چرا علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار دفاع مقدس، چرا در سینما که پیشانی فرهنگ است با این عرصه، چنین برخورد می‌شود و افراد را دلزده می‌کنند. واقعاً چه نهادی و یا چه فردی مسئول حفظ سینمای دفاع مقدس است؟!

*پرهیز سینمادار‌ها از اکران فیلم دفاع مقدسی

او همچنین گفت: طی دو روز آینده فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» به اکران عمومی در می‌آید و قرار است به عنوان یک اثر دفاع مقدسی در هفته مربوط به آن اکران باشد. حال این سؤال مطرح می‌شود چرا در چنین شرایطی فیلم من باید تا به این لحظه تنها 5 یا 6 سینما داشته باشد؟! شاید باورش دردناک و سخت باشد اما شرایط به گونه‌ای است که من به عنوان یک فیلمساز عرصه دفاع مقدس باید از سینمادارها خواهش کنم تا فیلم من را در سالن خود به نمایش در بیاورند اما آنها می‌گویند که علاقه دارند فیلم‌های کمدی اکران کنند. آنها حتی در اختیار قرار دادن یک سالن به چنین فیلمی پرهیز می‌کنند. واقعاً نمی‌دانم آن همه مدیر که در عرصه سینما در حرف‌هایشان از شعارهایی در ارتباط با مقاومت و سینمای دفاع مقدس حرف می‌زنند در چنین روزهایی کجا هستند، چرا فیلمسازان دفاع مقدسی ما در این روزها این مدیران را کنار خود نمی‌بینند، متولیان این سینما کجا هستند؟

*متولیان و حامیان آثار دفاع مقدس کجا هستند؟!

این فیلمسازی که اولین تجربه‌اش در عرصه سینمای دفاع مقدس است با اشاره به اینکه همچنان مشغول رایزنی با سینماها و خواهش برای اکران فیلمش است، گفت: شبانه‌روز من به عنوان کارگردان با تهیه‌کننده فیلم آقای سعید سعدی در حال گفت‌وگو با سینمادارها هستیم و نکته جذاب ماجرا اینجاست که هر کدام از دوستان ما را به سراغ دیگری می‌فرستند اما به نظرم بنیاد سینمایی فارابی یا سازمان سینمایی متولیان سینمای دفاع مقدس، مدیران فرهنگی به طور کلی هر کدام به شکلی می‌توانند در زمان اکران آثاری از این دست عوامل فیلم را همراهی کنند. ارگان‌ها و نهادهایی که بیان کرده‌اند مدافع و متولی فرهنگ و این انقلاب هستند سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

*بدسلیقگی مدیران به سینما لطمه می‌زند

دوستی عنوان کرد: درست است که در اینجا در ارتباط با فیلم دفاع مقدسی صحبت می‌کنم اما به طور کلی‌تر باید بگویم هر فیلمی که با مجوزهای دولتی تولید می‌شود و به اکران می‌رسد باید توسط مدیران از آن حمایت شود. حالا اگر این اثر با تعاریفی که خود دوستان ارائه می‌دهند ارزشی و یا دفاع مقدسی است که انتظارها چند برابر می‌شود اما برخلاف آنچه که شاید برخی گمان می‌کنند کمترین حمایت‌ها در زمان اکران از این فیلم‌ها می‌شود. واقعاً بدسلیقگی بسیاری از مدیران به سینمای ما ضربه می‌زند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو