گروه : فرهنگی /

شناسه: 7001

09 فروردین 1403 18:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خون هزاران شهید برای مبارزه با کشف حجاب انگلیسی ریخته شده است

امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت : در کشور عزیزمان در راستای کشف حجاب انگلیسی توسط رضاخان هزاران نفر شهید داده ایم و خون ها ریخته شده تا کشف حجاب در کشور ما به وجود نیاید و چه زنانی که خود را در خانه ها حبس می کردند و بیرون نمی آمدند تا کشف حجاب نشوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان ؛ ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مردم مشهد در اعتراض به ممنوعیت حجاب و سیاست‌های تغییر لباس در دوران پهلوی در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و این تحصن با حضور قوای نظامی به شدت سرکوب و هزاران نفر کشته و زخمی شدند و شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است.

لذا به مناسبت این روز با دو تن از امام جمعه به گفتگو پرداخته ایم که به شرح زیر است .

کانون خانواده های غربی به واسطه عدم رعایت حجاب و عفاف دچار انحطاط شده است

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب اظهار کرد: انسان فطرتا موجودی کمال جو است که برخی اوقات جای کمال و انحطاط عوض می شود.

وی ادامه داد: اگر بانوان و مردان توجه داشته باشند که کمال واقعی حفظ حیاء ، عفت و رعایت حجاب و عفاف است مشکل جامعه ما حل خواهد شد؛ ولی متأسفانه جای انحطاط و کمال به دلیل تبلیغاتی که از سوی غرب صورت گرفته، عوض شده است.

امام جمعه شهرستان جیرفت عنوان کرد: به واسطه عدم رعایت حجاب و عفاف کانون خانواده های غربی دچار انحطاط شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت فر ابراز کرد: غربی ها برای اینکه نقاط ضعفشان آشکار نشود بی حجابی و بی عفافی را تبلیغ می کنند.

امام جمعه شهرستان جیرفت در پایان خاطر نشان کرد: خانم های جامعه ما توجه داشته باشند که کمال در بندگی و اطاعت از فرامین الهی است.

خون هزاران شهید برای مبارزه با کشف حجاب انگلیسی ریخته شده است

حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که حجاب یکی از ضروریات دین محسوب می شود ؛ گفت : حجاب یکی از پایه های دین است و کسی که اسلام را می پذیرد و در برابر دین اسلام تسلیم می شود باید حجاب را نیز رعایت کند .

وی افزود : حجاب همزاد با دین اسلام است و همانطور که وقتی فرد به بلوغ می رسد برخی تکالیف بر انسان بار می شود حجاب نیز یکی از احکام دین است که بر فرد تکلیف می شود .

رمضانی با بیان این که حجاب برای زنان و مردان یکی از الزامات محسوب می شود ؛ خاطر نشان کرد : حجاب مصونیت است و محدودیت نیست و معمولا حجاب در بحث زنان غالب شده است و اگر در جامعه هنجارشکنی هایی در خصوص حجاب زنان به وجود آید به عنوان یک منکر تلقی می شود و همه می خواهد که با این منکر مبارزه کنند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان عنوان کرد : اگر حجاب در جامعه تبیین شود و ما در این راستا معروف سازی کنیم به سادگی می توانیم با منکرات مقابله کنیم و علما و اجداد ما در راستای مبارزه با ترویج بی بندوباری و کشف حجاب اقدامات خوبی انجام داده اند .

وی اضافه کرد : نوعی از این مبارزه را می توان در تحصن مسجد گوهرشاد و مردم مشهد دید که مردم به دلیل کشف حجاب و بی بندوباری ها به مسجد گوهر شاد پناه برده بودند و عمال رضا خان به مسجد حمله ور شدند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیدند .

رمضانی توضیح داد : در کشور عزیزمان در راستای کشف حجاب انگلیسی توسط رضاخان هزاران نفر شهید داده ایم و خون ها ریخته شده تا کشف حجاب در کشور ما به وجود نیاید و چه زنانی که خود را در خانه ها حبس می کردند و بیرون نمی آمدند تا کشف حجاب نشوند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد : حجاب به قیمت خیلی سنگینی در کشور حفظ شده است و اکثریت ملت هم به آن اعتقاد دارند ولی برخی با الگو گرفتن نامناسب از فرهنگ غربی در کشور اقدام به برخی از بدحجابی های ساختار شکنانه می کنند و ما باید در این راستا معروف زدایی کنیم تا معروف در جامعه گسترش پیدا کند و حجاب در جامعه تبیین شود و زنان و مردان هم باید از آن تبعیت کنند .

وی یادآور شد : ما در جامعه بیشتر به سمت صلاح و ثواب هستیم زیرا اگر فساد ، گناه و معصیت در جامعه رشد پیدا کند موفقیت های انسان ها کم و گرفتاری ها زیاد می شود و جامعه به عقب رانده می شود .

رمضانی در پایان گفت : جامعه ما یک جامعه سعادتمند و رو به کمالی است و کشورمان با شهادت ، ایثار و فداکار عجین شده است و تا کنون حفظ شده و با همت ملت عزیزمان باز هم حفظ خواهد شد .

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو