گروه : مذهبی /

شناسه: 5145

31 فروردین 1403 13:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هر زائر اربعین به نیابت از یک شهید کربلایی شود

زائران اعزامی به کربلا معلی برای حضور در مراسم اربعین می توانند هرکدام به نیت یک شهید در مسیر اربعین قدم بگذارند.

به گزارش قابوس نامه ؛ به نقل از طوبی گلستان؛ شهدا چراغ راه ما در این ظلمات و تاریکی دنیای وانفسا هستند و باید مراقبت از نفس کرد که حب دنیا باعث ایجاد شکاف بین خود و امال های دور و دراز نشود.

همه ی ما می دانیم اگر خون پاک این شهدا عزیزتر از جان نبوده است که بسیاری از آنان در آروزی زیارت حرم سیدالشهدا شهید شده اند، ما به این راحتی نمی توانستیم به پیاده رویی اربعین برویم و همه ی ما مدیون خون شهدا هستیم.

احیای وصیت نامه های شهدا مبنی بر اینکه هر زائر نایبی باشد از طرف یک شهید در عمل کردن به آن فراز از وصیت نامه شهید در مسیر پیاده روی،از آنجای که شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند بر اعمال و کردار ما نظاره گر می باشند.

در سال های گذشته کارهای موردی نیابت از شهدا در این مسیر صورت می گرفت، ولی امسال با حرکتی خودجوش و مردمی این دامنه را وسیع تر نماییم به طوری که هر زائر می تواند نیابت عمل به فرازی از وصیت نامه ی یک شهید را بر عهده بگیرد.

با توجه به دشمنی های نسبت به جهان اسلام در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت وجود دارد.

ولی ایران اسلامی در گفتمان سازی انقلاب خود صادر کردن آرمان های این انقلاب را وظیفه خود می دانست بنابراین مقدماتی ترین اصل در این آرمان ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است این در حالی است که حضرت مهدی (ع) در زمان ظهور خود با پرچم یالثارات الحسین (ع) بر ادامه راه عاشورا و نجات بشریت با ایثار و شهادت تاکید می کنند.

راه اربعین راه زینبی و جهاد و مبارزه است و باید توجه داشت که خاستگاه این موضوع در اربعین حسینی شکل می گیرد.

فلسفه اخلاقی این طرح بر این اساس است که شهدا مسیر شهادت را برای ما باز کردند در حالی که بسیاری از آنها آرزوی زیارت امام حسین (ع) را داشتند به طوری که 100 وصیت نامه شهدا صراحتا اشتیاق زیارت و شرکت در اربعین حسینی را بیان می کند.

بنابراین ما تعهد اخلاقی داریم تا یاد شهدا را در این مسیر گرامی بداریم و اعلام داریم که قدردان ایثار شهدا هستیم.

 ما با پذیرش این نیابت آنها را در این مسیر همراهی کرده و عرض می کنیم اگر چیزی در توشه خود نداریم با شهدا همراه شدیم تا عمل مان پذیرفته شود چرا که شهدا امامزادگان امروز ما هستند و ما با همراهی آنها خود را بیمه می کنیم.

خدایا ما را حسینی زنده بدار، عاشورایی بمیران، با شهدای کربلا محشور بگردان.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو