گروه : ورزشی /

شناسه: 1888

07 اردیبهشت 1403 00:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حرکت ارزشمند بانوی شطرنج باز ایران

رقابت‌های شطرنج بانوان گرند پریکس روسیه به روزهای پرهیجانش نزدیک شده و مسابقات سختی برای کسب عنوان قهرمانی بین شرکت کنندگان در حال برگزاری است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مشرق، از دور هشتم این مسابقات، سارا خادم الشریعه به مصاف قهرمان اوکراینی رفت. شطرنج بازی که سارا از چهار مسابقه قبلی خود تنها یک تساوی برابر وی کسب کرده بود و به نظر کار سختی برای کسب امتیاز داشت، اما تنها پس از چند دقیقه و تنها در 11 حرکت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. این تساوی زودهنگام تعجب بسیاری از علاقمندان به شطرنج را در پی داشت و برای همه سوال پیش آمد چگونه این دو قهرمان به این سرعت به تساوی رضایت دادند.

اما ماجرایی جالب پشت این تساوی بود. چند ساعت پیش از شروع دور هشتم، شطرنج باز فرانسوی دچار ناراحتی قلبی شده و همراه شطرنج باز اوکراینی راهی بیمارستان می شوند. مسئولین برگزاری تاکید داشتند که مسابقه باید سر ساعت برگزار شود و به همین دلیل شطرنج باز اوکراینی با حالی خراب و بدون تمرکز روبروی سارا می نشیند.

وی که پیش از مسابقه به شدت گریه کرده و حال خوبی نداشت، با پیشنهادی از طرف سارا مواجه می شود. اینکه در کمترین زمان ممکن بازی را با تساوی به اتمام برسانند تا شطرنج باز اوکراینی به بیمارستان بازگردد و ادامه درمانش را پیگیری کند. به همین دلیل مسابقه در 11 حرکت به پایان رسید و سارا خادم الشریعه فعلا با کسب پنج امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

شاید اگر فرد دیگری جای این شطرنج باز خوش اخلاق کشورمان روبروی حریف اوکراینی می نشست، از عدم تمرکز او استفاده کرده و بازی را به نفع خود به پایان می برد اما این حرکت سارا خادم الشریعه بسیار جای تقدیر دارد و او نشان داد انسانیت بالاتر از هر عنوان و جایزه و قهرمانی است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو