گروه : ورزشی /

شناسه: 5136

09 فروردین 1403 17:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

چاره کی‌روش ؛ تنفس مصنوعی!

ایران و روسیه دومین باری است که در یک دیدار دوستانه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پارس نیوز، ایران و روسیه دومین باری است که در یک دیدار دوستانه به مصاف هم می‌روند. اولین دیدار را کی‌روش از روی سکوها تیمش را هدایت کرد. او تازه به ایران آمده بود و آن بازی، دیداری بود برای آشنایی سرمربی با تیم جدیدش. حالا بعد از حدود 7 سال دومین ایران و روسیه در حال برگزاری است.

تیم ملی ایران با آن تیم 7 سال گذشته که مقابل روسیه به میدان رفت هزار و یک تفاوت دارد و فقط دو تشابه. سیدجلال حسینی و احسان حاج‌صفی دو شباهت این تیم هستند. یکی از این دو شباهت هم البته آخرین روزهای حضورش در تیم ملی را می‌گذراند. در بهترین حالت شاید او بتواند جام‌جهانی روسیه را از نزدیک ببیند و تمام. کی‌روش در تمام این هفت سال دست به جوانگرایی زده است. بازیکنان باتجربه تیم ملی در روندی منطقی و آرام برکنار شده و بازیکنان جوانتر جای آنها را گرفته‌اند. این روند از نوک خط حمله آغاز شد و خط دفاع آخرین جایی بود که کی‌روش به آن رسید و حالا فقط یک نقطه مانده است. سیدجلال حسینی. بازیکنی که روزهای پایانی‌اش در تیم ملی را می‌گذراند و البته نکته ویژه این است که جانشینی ندارد.

بعد از جلال حسینی چه کسی قرار است مدافع میانی تیم ملی ایران باشد؟ گزینه‌های زیادی را نمی‌توان مطرح کرد. در نهایت می‌شود یک لیست 4 نفره نوشت و از میان آنها گزینه‌ای را انتخاب کرد. پورقاز، کنعانی‌زادگان، چشمی و انصاری. دو گزینه ابتدایی در این مدت نشان داده‌اند که گزینه‌های مطمئنی برای فیکس شدن در تیم کی‌روش نیستند. دو دفاع وسط تخصصی که کی‌روش در این سال‌ها با وجود دعوت مکرر آنها به اردو نتوانسته برای فیکس قراردادن آنها به نتیجه‌ای برسد. همین مساله شانس دو گزینه بعدی را افزایش می‌دهد. این که کدام یک از گزینه‌های سرخابی قرار است در قلب خط دفاع قرار بگیرند تفاوتی ندارد اما نکته ویژه در مورد هردو مدافع این است که هیچ کدام از آنها مدافع وسط تخصصی نیستند.

محمد انصاری دفاع چپ است. برانکو بعد از این که در پرسپولیس مثل کی‌روش در تیم ملی با کمبود مدافع وسط مواجه شد با تغییر پست این بازیکن از انصاری یک دفاع وسط خوب ساخت. روزبه چشمی هم یک هافبک دفاعی تخصصی است که در مقاطعی که نیاز بوده یک خط عقب‌تر رفته است. کمبود مدافع وسط در لیگ برتر و معرفی نشدن چهره ویژه‌ای در این پست کی‌روش را مجبور خواهد کرد تا از میان گزینه‌های غیرتخصصی بهترین گزینه را انتخاب کند. این انتخاب کی‌روش قرار است در قلب خط دفاع در کنار پورعلی‌گنجی قرار بگیرد. او را که به خاطر دارید؟ هافبک دفاعی نفت تهران! جمع همه پست‌ها در خط دفاعی جمع است. همه در قلب خط دفاع هستند به جز مدافعان وسط. شاید مشکل کی‌روش با استفاده از یکی، دو بازیکن غیرتخصصی حل شود اما این معضل در فوتبال ایران با گذشت زمان بیشتر از این خواهد شد. با رفتن سیدجلال حسینی و یکی، دو مدافع خوب باقی‌مانده، لیگ برتر در این پست چهره ویژه‌ای نخواهد داشت و خطر به شهر بی‌دفاع نزدیک‌تر از همیشه است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو