گروه : ورزشی /

شناسه: 5465

30 فروردین 1403 14:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اعتراف بزرگان فوتبال به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود

ویژه برنامه نود امروز «جمعه» از ساعت ١٧:٣٠ با حضور لوییز فیگو روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 به گزارش قابوس نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه نود با محوریت قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه امروز «جمعه» از ساعت ١٧:٣٠ با حضور لوییز فیگو روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 ویژه برنامه نود آغاز شد

*جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه و کاپیتان اسبق تیم ملی به همراه لوییز فیگو کاپیتان اسبق پرتغال و پژمان منتظری مدافع تیم استقلال میهمانان برنامه نود امروز هستند.

*در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور گفت: کمتر از ۱۹۴ روز تا شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ زمان باقی مانده است و در مورد اینکه تیم ملی کشورمان در قرعه کشی با چه تیم‌هایی روبرو خواهد شد توضیحاتی را بیان کرد.

 *سوال نظرسنجی برنامه ۹۰/نظرسنجی برنامه به اینکه طرفدار کدام تیم خارجی هستید اختصاص داشت

۱-آرژانتین

۲-آلمان

۳-اسپانیا

۴-انگلیس

۵-برزیل

۶-بلژیک

۷-پرتغال

۸-فرانسه

۹-سایر تیم‌ها

*عادل فردوسی پور گفت: ما هم مثل شما منتظریم تا ببینینم لباس مجری جام جهانی به چه نحوی است و تا جایی که امکان داشته باشد قرعه کشی را پخش می‌کنیم.

ویژه برنامه نود آغاز شد

*در ابتدای برنامه کلیپی از گل‌های زده لوییز فیگو در لباس تیم‌ ملی پرتغال، بارسلونا، رئال مادرید و اینتر میلان برای علاقه‌مندان به برنامه نود پخش شد.

*لوئیس فیگو:خیلی خوشحالم که در ایران هستم

تا وقتی که مستقیم با طرفداران در تماس نیستیم واقعا نمی‌توانم بگویم علاقه و اشتیاقشون به فوتبال چقدر است. بازی که با تیم پیشکسوتان در ورزشگاه آزادی انجام دادیم، م.سابقه خاصی برای ما بود البته همانطور که می‌دانید تمام این بازیکنان بازنشسته‌ها بودند.

 او ادامه داد: اهمیت آن بازی از جنبه دیگری بود که به طور حتم مردم لذت بردند.

 بازیکن اسبق تیم ملی پرتغال درباره اینکه چقدر احتمال همگروهی ایران با پرتغال است، گفت: هر چیزی احتمالش هست چرا که پرتغال در گلدان یک قرار دارد و ایران در گلدان سوم، اما نظر من این است که اگر به دنبال قهرمانی جام جهانی هستیم برایمان زیاد نباید فرقی داشته باشد با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم و باید به همگان ثابت کنیم که بهترین تیم هستیم و دست خودمان نیست که انتخاب کنیم با چه تیم‌هایی همگروه شویم.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال پرتغال درمورد اینکه آیا این کشور در حد و اندازه‌های قهرمانی جام جهانی هست یا خیر، گفت:پرتغال تیمی است که پتانسیل بالایی دارد و ترکیب از بازیکنان جوان و با تجربه را در اختیار دارد، من فکر می‌کنم بردن یک تورنمنت بزرگی، چون یورو که پرتغال قهرمان شد. در مجموع در طول مسابقات بستگی به این دارد که چه اتفاقی برایمان می‌افتد. درست است ما خیلی بازیکنان خوبی در اختیار داریم، اما در عین حال می‌توانیم شانس اول قهرمانی نباشیم. زیرا فوتبال قابل پیش نیست.بستگی به این دارد که چطور تورنمنت را شروع می‌کنید و چقدر اعتماد به نفس کسب می‌کنید در مراحل اولیه برای ادامه رقابت ها.

ویژه برنامه نود آغاز شد

هافبک اسبق اینتر درباره اینکه اگر پرتغال و ایران همگروه شوند در این صورت کی روش باید در مقابل کشورش قرار گیرد، این را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: فکر می‌کنم برای کارلوس کی روش موقعیت سختی باشد، زیرا در آن زمان باید احساساتش را به ۲ نیم تقسیم کند از یک طرف یک شخص کامل حرفه‌ای است و قطعا تمام تلاشش را برای برد ایران به کار خواهد گرفت.

فیگو درمورد بازی تیم‌های ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ هم اظهار داشت: راستش را بخواهید زیاد آن صحنه‌ای که بازیکنان ایران روی من خطای پنالتی را انجام دادند را یادم نمیاد، چون حافظه خوبی ندارم که صحنه‌های گذشته را به یاد بیاورم. یادم هست که بازی سختی برایمان بود، زیرا برخی از بازیکنان ایران در آن زمان در آلمان بازی می‌کردند. از نظر قدرت بدنی هم خیلی خوب بودند بردن آن بازی برایمان واقعا سخت بود. این سختی ادامه داشت و زمانی که گل اول را به ثمر رساندیم فضا برایمان بازتر شد.

او درمورد رونالدو هم که در آن زمان ناشناخته بود، که از روی نقطه پنالتی برای پرتغال گل زد، گفت: آن زمان هم ما شکی نداشتیم که رونالدو با کیفیتی که از خودش نشان داد به همگان اثبات کرد که از آینده درخشانی برخوردار است. در یورو ۲۰۰۴ برای پرتغال بازیهایش را شروع کرد و در  جام ملت‌ها بازیکن مهمی برای ما بود. پیشرفت کریس واقعا بالا بود و به آن چیزی که می خواست، رسید.

*فردوسی پور درباره جام جهانی ۲۰۰۶ و بازی خاطره انگیز ایران و پرتغال صحبت کرد و همچنین بازی‌های درخشانی که نکونام از خودش به نمایش گذاشت و موجب شد تا راهی اوساسونا اسپانیا  شود.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

*نکونام درباره بازی ایران و پرتغال در جام جهانی 2006 گفت: در نیمه نخست ما توانستیم خیلی خوب تیم پرتغال را که سر و پا حمله بود مهار کنیم. در نیمه اول بازی خوبی را مقابل این تیم به نمایش گذاشتیم. حتی در ضربات ایستگاهی هم می‌توانستیم دروازه پرتغال را باز کنیم، اما در نیمه دوم و با توجه به گلی که دریافت کردیم خیلی خوب بازی کردیم و حتی در یکی از موقعیت‌های صددرصد می‌توانستیم به گل برسیم.بعد از آن موقعیت می‌توانستیم گل تساوی را بزنیم، اما استفاده نکردیم.*

*فردوسی پور در حین صحبت‌های نکونام صحنه پنالتی را برای فیگو به نمایش گذاشت که او پس از آن گفت: من فکر می‌کنم باید یک بار دیگه صحنه را ببینم. حدود ۵۰ درصد پنالتی بود و ۵۰ درصد هم پنالتی نبود. من در آن صحنه باهوشتر از دفاع ایران عمل کردم.

 *پس از پایان صحبت‌های فیگو فردوسی پور با محمد حسین میثاقی که در مسکو حضور دارد، ارتباط زنده برقرار کرد.

ویژه برنامه نود آغاز شد

*فیگو در مورد اینکه چقدر احتمال دارد پرتغال با تیم‌های آسان همگروه شود، گفت: هر زمان پرتغال مقابل تیم های سخت قرار گرفته بهتر بازی کرده است و حتی آمار و ارقام هم این مسئله را اثبات می‌کند. چون هر زمان شما مقابل تیم هاس سخت قرار می‌گیرد تمرکزتان بالاتر می‌رود. از نظر تئوری حریف راحت در مراحل بعد کار را سخت می‌کند. اگر آمار‌ها امروز هم خوب جواب بدهد فکر می‌کنم حریفان سخت تری پرتغال داشته باشد.

*نکونام درباره اینکه ترجیح می‌دهد با تیم‌های آسان همگروه شویم یا سخت، گفت:شرایط ما با تیم پرتغال فرق می‌کند به دلیل اینکه آن‌ها واقعا در حد و اندازه‌های یک تیم مدعی هستند. شاید خیلی روی این تیم حساب نکنند. با توجه به قهرمانی هم که در یورو ۲۰۱۶ داشتند تیم مدعی برای قهرمانی هستند. باز هم تاکید می‌کنم که شرایط ما با پرتغال قابل قیاس نیست و امیدوارم در گروهی قرار بگیریم که بتوانیم راهی مرحله بعد جام جهانی شویم. در عین حال خیلی تمایل دارم تیممان با یکی از تیم‌های صاحب نام بازی کند مانند چهارسال پیش که با آرژانتین بازی کنیم. آن بازی واقعا برایمان خاطره انگیز بود و هم توانستیم در سطح جهان توانایی مان را به رخ دیگر تیم‌ها بکشیم. امیدوارم در سال بعد هم این اتفاق بیافتد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره اینکه از بین گلدان‌های ۲ تا چهارم کدامیک را انتخاب می‌کند، پاسخ داد: سخت است که بخواهم بگویم و همه چیز به قرعه کشی بستگی دارد. اگر حق انتخاب داشته باشم می‌گویم سوئیس، کرواسی. در ضمن ما در مرحله گروهی با سوئیس بازی کردیم و شاید هم تونس را انتخاب کنم. از گدان آخر هم عربستان سعودی باز هم می‌گویم اگر قرعه دست من بود این تیم‌ها را انتخاب می‌کردم.

نکونام در پاسخ به این سوال که او از بین گلدان‌های دوم تا چهارم کدام تیم‌ها را انتخاب می‌کند، گفت: فکر می‌کنم روسیه، اسپانیا و مراکش. به شخصه بازی با اسپانیا را دوست دارم.  قبل از بازی با آرژانتین هم چنین صحبت‌هایی می‌شد، اما دیدید که چه بازی را مقابل آرژانتین انجام دادیم.

*فیگو درباره فرق تیم رویارویی پرتغال در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ با تیمی که قهرمان یورو شد، گفت: نمی شود مقایسه کرد، چون ۲ نسل متفاوت هستند. هر بازیکن از یک دنیای متفاوت است. فکر می‌کنم زیبایی فوتبال به همین است، زیرا فوتبال می‌تواند چیز‌هایی جدیدی برای شما داشته باشد. اگر شما یک تیم فوق العاده هستید هیچ اطیمنانی ندارید که بتوانید جام ببرید.

ویژه برنامه نود آغاز شد

ستاره اسبق رئال مادرید در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: بعضی مواقع فوتبال در دل شما جای می‌گیرد و برخی زمان‌ها هم علیه چیزی که شما دوست دارید اتفاق می‌افتد. من فکر می‌کنم در آن سال‌هایی که بازی می‌کردم درست است نتوانستیم جامی را ببریم، اما اعتبار خوبی را برای فوتبال کشورمان به ارمغان آوردیم. وقتی که برای تیم اصلی پرتغال شروع به بازی کردن کردم. اولش فقط دنبال این بودیم تا بازنده نشویم، اما بعد‌ ذهنیت تغییر کرد همچنین مفاهیم بازیکنان هم تغییر کرد. بعد سعی کردیم جلوی هر تیمی که قرار می‌گیریم کیفیت خوبی را انجام دهیم.

او در مورد اینکه حسرت کدام جام‌ها را بیشتر خوردید، نیمه نهایی یورو ۲۰۰۰، نیمه نهایی یورو ۲۰۰۴ یا نیمه نهایی ۲۰۰۶ گفت: چیزی که بدست آمدنش برایم سخت است نیمه نهایی یورو ۲۰۰۰ بود. چون آن زمان ما در زمین احساس این را داشتیم که تصمیمات درست نبودن و خیلی نزدیک بود به فینال برسیم و خیلی سخت بود که تصمیمات را درک کنیم. الان خیلی ناراحتم که نتوانستم قهرمان شویم. البته ما تمام توانمان را گذاشتیم با اینکه برایمان رقابت با ارزشی بود، اما در نهایت باختیم. عملکرد تیم در طول تورنمنت فوق العاده بود.

*پس از صحبت‌های فیگو و نکونام ارتباط زنده‌ای را با میثاقی خبرنگار اعزامی نود در میدان سرخ مسکو برقرار شد که او گفت:  از مسکو در خدمت شما دوستان هستم. با زحمت خیلی زیاد این ارتباط برقرار شد در میدان سرخ مسکو هستم جایی که پر از نماد‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی روسیه است. روس‌ها این جا را انتخاب کردند برای مراسم قرعه کشی جام جهانی که تمام مردم دنیا در حال تماشای این مراسم هستند. کاملا فضای شهر مسکو یک فضای فوتبالی است به هر جای شهر می‌روید صحبت از قرعه کشی است. اطراف کاخ کرملین توسط نیرو‌های امنیتی احاطه شده است. تمام میهمانان وارد سالن شده اند. در حال حاضر برخی از بازیکنان و سرمربیان سرشناس در کاخ کرملین هستند.

*در این هنگام میثاقی به سراغ هواداران روسی رفت که یکی از آن‌ها گفت: من زیاد علاقه‌ای به فوتبال ندارم و بیشتر علاقه‌مند بوکس هستم. اگر دنبال قرعه خوبی باشم امیدوارم با روسیه همگروه شویم. در سید دوم پرو.

ویژه برنامه نود آغاز شد

 *فیگو در باره سبک بازی کی روش در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: کارلوس مربی بزرگی است و با تجربه و حرفه‌ای است و متد خاص خودش را دارد و سعی می‌کند به تفکراتی که مدنظرش است، برسد. همیشه بهترین کیفیت را از بازیکنان خودش انتظار دارد، اما خوب باید شرایط کار کردن را هم برایش مهیا کرد. در رابطه با نتایجی که تیم ایران گرفته است باید عنوان کنم ایران در ۲ جام جهانی شرکت داشته و این نتیجه خوبی برای او می‌تواند باشد.

* مهدوی کیا درباره اینکه دوست دارد ایران با چه تیم‌هایی همگروه شود، پاسخ داد: لهستان، پرو و پاناما اگر همگروه شویم واقعا ایده آل است. از این بهتر شاید قرعه نصیبمان نشود. اگر هم از نظر مردمان و فوتبال دوستان حساب کنیم خیلی‌ها تمایل دارند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. ما در جام‌ جهانی گذشته با تیم هایی، چون آلمان، پرتغال و در دوره قبل هم با آرژانتین بازی کردیم. از ۲ دیدگاه باید نگاه کرد اول اینکه تیم‌های بزرگ در گروهمان باشند تا با تیم‌هایی گردن کلفت بازی کنیم. زیرا این باعث می‌شود تا انگیزه بازیکنان بیشتر از گذشته شود. اگر هم به دنبال صعود هستیم باید در گروه راحت قرار بگیریم. اگر بتوانیم در گروه راحتی قرار بگیریم و برای اولین بار به مرحله بعد جام جهانی صعود کنیم برایمان ایده آل می‌شود. اگر هم صعود کنیم در مراحل حذفی با تیم‌های خوب سرشاخ می‌شویم. باید منتظر و ماند با چه تیم‌هایی روبرو شویم.

او در مورد اینکه با توجه به قرار گرفتن در گلدان سوم این موضوع چقدر به ما کمک می‌کند، اظهار داشت: همین که از گدان چهارم به سه آمدیم کمک می‌کند تا با تیم ضعیف بازی کنیم و فکر می‌کنم پاناما در گروهمان قرار بگیرد عالی می‌شود. اگر به سه امتیاز بازی با پاناما برسیم در آن صورت می‌شود به صعود فکر کرد. یکی از حسن‌های تیم ما این است که سخت گل می‌خوریم.

ویژه برنامه نود آغاز شد

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره مدعیان جام جهانی هم گفت:به نظرم برزیل، آلمان، آرژانتین و فرانسه تیم‌هایی هستند که از شانس بالایی برخوردار هستند. در ضمن با توجه به اینکه سال‌ها در تیم هامبورگ بازی کردم دوست دارم این تیم هم قهرمان شود.

او درباره اینکه بهتر است با چه تیمی برخورد نکنیم هم گفت:برزیل، اسپانیا، نیجریه و صربستان تیم‌هایی هستند که رویارویی با آن‌ها واقعا سخت است و بهتر است با این تیم‌ها برخورد نکنیم.

*پس از پایان صحبت‌های مهدوی کیا، حمید محمدی درباره نحوه سید بندی تیم‌ها گفت: تیم‌ها براساس آخرین رتبه شان در رده بندی فیفا به ترتیب در پات یک تا چهارم قرار می‌گیرند. تیم‌هایی که رتبه بهتری دارند. تنها استثنا تیم روسیه میزبان است که در گلدان اول قرار دارد.

*فیگو گفت: در گلدان سوم تمام تیم‌ها در یک سطح هستند. انتخاب من دانمارک بود، اما احتمال اینکه با ایران همگروه شویم زیاد است.

*نکونام درباره گروه مرگ اظهار داشت: به جای دانمارک تیم سوئد هم تیم خوبی است و بازی آن‌ها مقابل ایتالیا را دیدم. خودمان هم با این تیم بازی تدارکاتی انجام دادیم و تیم خوب و جانداری است.

*منتظری درباره اینکه دوست دارد با کدام تیم‌ها همگروه شویم، گفت: دوست دارم با روسیه و پرو همگروه شویم.

*فیگو درباره خاطراتش از برداشتن گوی گفت:بله، افتخار این را داشتم که سفیر لیگ قهرمانان اروپا در سالی که فینالش در لیسبون بود، باشم. قرعه کشی را چندبار انجام دادم تجربه خوبی بود، زیرا در آن دوره رئال مادرید توانست فاتح رقابت ها شود.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

*منتظری، نکونام و فیگو درباره اینکه طرفدار چه تیم‌هایی هستند، پاسخ دادند: منتظری طرفدار آلمان هستم. نکونام هم طرفدار آلمان و برزیل و فیگو هم طی سخنانی اظهار کرد در کنار پرتغال سوئد هم دوست دارم.

*فیگو درباره اینکه اولین جام جهانی که یادش می‌آید مربوط به کدام سال است گفت: جام جهانی مکزیک بود در ۱۹۸۶ گل زیبای مارادونا را یادم می‌آید.

*نکونام هم دراین رابطه گفت: اولین جام جهانی را که یادم می‌آید مربوط به ۱۹۹۰ می‌شود که برزیل به آرژانتین بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد.

منتظری هم درباره اولین خاطره اش از جام جهانی گفت:گمان کنم جام جهانی ۲۰۱۴ یادم می‌آید. زیرا حافظه ام زیاد خوب نیست.

مدافع تیم ملی درباره اینکه آیا مصدومیتش برطرف شده است یا خیر، گفت:خدا را شکر مصدومیتم به طور کامل برطرف شده است.

*در این بین یکی از میهمانان مراسم قرعه کشی به روی سن آمد و گفت: ترجیح می‌دهم در فینال جام جهانی باشم تا اینکه قرعه کشی را انجام بدهم.

*پس از آنکه گری لینه گر درباره سید بندی تیم‌ها به سخنرانی پرداخت.

*پس از پایان قرعه کشی عادل فردوسی پور گفت:به قول کارلوس پویول با تیم‌هایی قوی همگروه شده ایم اما کاش این قرعه کشی آزمایشی بود.

ویژه برنامه نود آغاز شد

گروه بندی جام جهانی 2018 روسیه به شرح زیر است:

گروه اول

روسیه، اروگوئه، مصر، عربستان سعودی
گروه دوم

پرتغال، اسپانیا، ایران، مراکش
گروه سوم

فرانسه، پرو، دانمارک، استرالیا
گروه چهارم

آرژانتین، کرواسی، ایسلند، نیجریه
گروه پنجم

برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان
گروه ششم

آلمان، مکزیک، سوئد، کره جنوبی
گروه هفتم

بلژیک، انگلستان، تونس، پاناما
گروه هشتم

لهستان، کلمبیا، سنگال، ژاپن

*فردوسی پور به فیگو گفت: کاری کنید تا ما با شما به مرحله بعد صعود کنیم،

*فیگو گفت:بله این احتمال هم وجود دارد. فکر می کنم یکی از گروه‌های سخت جام جهانی باشد. همچنین گروه D. F. هم گروه‌های سختی هستند و در مجموع بازی‌های سختی را پیش بینی می کنم. امیدوارم پرتغال بتواند از گروهش صعود کند و اگر بتواند صعود کند به عنوان تیم اول تیم‌های راحت تری در مرحله حذفی به ما برخورد می‌کنند.

*پس از پایان صحبت‌های فیگو ، فردوسی پور درباره کمپ تیم ملی و اینکه قرار است در کدام شهر‌ها بازیمان را برگزار کنیم شروع به صحبت کردن کرد.

*فیگو درباره نحوه گروه بندی تیم‌ها از گروه اول تا گروه هشتم گفت: روسیه و اروگوئه شانس صعود از گروه یک هستند. در گروه دوم که موسوم به گروه مرگ است تیم‌های پرتغال و اسپانیا روی کاغذ شانس صعود از این گروه هستند و بازی اول برای ایران خیلی مهم است. چون پرتغال و اسپانیا در بازی اول برابر هم قرار می‌گیرند و امکان دارد یکی از تیم‌ها بازنده شود. اگر ایران بتواند نتیجه خوبی مقابل مراکش کسب کند می‌تواند در امتیازات خودش را جلو بیندازد. وقتی در این تورنمنت‌ها بازی‌ها را خوب شروع می‌کنید می‌توانید در ادامه راه هم به نتایج خوبی برسید. اگر ایران به دنبال صعود است باید مراکش را شکست دهد.

او ادامه داد:در گروه سوم فرانسه و پرو شانس‌های صعود هستند. فرانسه بازیکنان خوب و قدرتمندی در اختیاردارد پرو هم یک تیم از نماینده آمریکای جنوبی است. دانمارک هم تیم خوبی است، اما از نظر کیفیت من آن‌ها را در سطح فرانسه و پرو نمی‌دانم. گروه چهارم قطعا آرژانتین، کرواسی و ایسلندی که در این سال‌ها خوب بازی کرده است. در ضمن نیجریه هم از تیم‌های تراز اول قاره آفریقا ست. در گروه پنجم شانس برزیل برای صعود زیاد است و برای تیم دوم هم تیم‌های کاستاریکا، سوئیس و صربستان است. گروه ششم آلمان، مکزیک و سوئد شانس‌های اصلی صعود هستند. آلمان یکی از تیم‌های مطرح جام است و مکزیک هم تیم خوبی است که خوب فوتبال بازی می‌کند و در ضمن همواره از مراحل گروهی صعود کرده و سوئیس هم در جام جهانی قبلی حضور نداشت و به دنبال این هستند تا از مرحله گروهی صعود کنند. گروه هفتم بلژیک و انگلیس از بخت بالایی برای صعود برخوردارند، زیرا بازیکنان این تیم در بهخترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. در گروه هشتم هم لهستان و کلمبیا از نظر من شانس بالبایی برای صعود دارند.

*نکونام درباره گروه ایران گفت:گروه خیلی سختی است، اما  دیدار اول مقابل مراکش است و اگر بتوانیم مراکش را شکست دهیم برایمان بسیار خوب خواهد بود. زیرا در بازی اول باید ۲ تیم مدعی اسپانیا و پرتغال رودرروی یکدیگر قرار بگیرند و این به نفع مان می‌تواند باشد. در گروه هشتم هم هر چهار تیم از شانس صعود برخوردارند. فکر می‌کنم ژاپن هم از بخت بالایی برای صعود برخوردار است.

*منتظری هم در این رابطه گفت:گروه سختی است و تنها چیزی که می تواند کمک مان کند بازی اول مقابل مراکش و انگیزه ای که می تواند در وجودمان فوران کند.اگر اسپانیا در این گروه نبود گروه بدی نمی شد.

*پس از آن حمید محمدی درباره تاریخچه تیم مراکش گفت:۲ تساوی بدون گل مقابل لهستان و انگلستان و برتری سه بر یک مقابل پرتغالی که برای اولین بار سال ۱۹۶۶ به جام جهانی رفته بود. حتی صعود به جام جهانی ۱۹۹۴ هم نتوانست به دلیل اختلافات سیاسی مشکلات این کشور را حل کند. در جام جهانی آمریکا بدون امتیاز به کشورشان بازگشتند.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

*فیگو درباره اینکه مسیر قهرمانی برای کدام تیم هموارتر است، پاسخ داد: فکر می‌کنم بازی‌های سخت در مرحله دوم تورنمنت است. چون روی کاغذ تیم هایی، چون برزیل، آلمان، آرژانتین و فرانسه از مرحله گروهی صعود می‌کنند.بازی‌های بزرگی که در انتظار تیم هاست و فکر می‌کنم پرتغال، اسپانیا، مراکش و ایران اگر صعود کنند شانس خوبی خواهند داشت، چون به تیم‌های گروه ایران برخورد می‌کنند. باید صبر کنیم و ببینیم کدام تیم‌ها به هم بر می‌خوردند.

*در این هنگام کارلوس کی روش گفت: فکر می‌کنم آفریقای جنوبی دلش برای من تنگ شده باشد.

او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره گروه دوم جام جهانی و بازی با مراکش چیست، گفت: تیم ما در مرحله انتخابی تا بازی آخر گلی را دریافت نکرد و بدون باخت راهی روسیه شدیم. در مجموع بازی با مراکش سخت است و با تیم‌های سختی همگروه شده ایم و حالا باید ببینیم بازی‌ها چه می‌شود.

کی روش درمورد اینکه آیا فکر نمی‌کنید، صعود از این گروه سخت باشد، اظهار داشت: خوب چیزی که ما در تیم معرفی کردیم بازیکنان فوق العاده‌ای هستند که از تعهد بالایی برخوردارند و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم صعود کنیم. ما به عنوان تیم دوم جواز حضور در بازی‌های روسیه را دریافت کردیم. سعی می‌کنیم این روند را ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا تیم خاصی بود که می خواستید با آن بازی نکنید، گفت: نظرم ساده است ما دوست نداریم مقابل تیم‌هایی بازی کنیم که تیم‌های سختی باشند. آرزوم این بود که جلوی روسیه بازی کنیم، اما خوب الان جلوی اسپانیا و پرتغال که کشور‌های خاصی برایم هستند بازی می‌کنیم. پرتغال کشور خودم است.

او در مورد اینکه اگر واقع بینانه بخواهیم نگاه کنیم ایران چقدر شانس صعود دارد، گفت: من فکرمی کنم شانس خوبی داریم و در هر بازی هدفمان خیلی سادست اینکه برای مردم و ملت ایران شادی آفرینی کنیم. هر بازی برای ما یک بازی خاص است و در هر دیدار سعی می‌کنیم که عزت و اعتبار فوتبال ایران را حفظ کنیم.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

*فیگو درباره اینکه بازی ایران و پرتغال چگونه خواهد شد، گفت: همانطور که دوست خوبم کی روش گفت واقعا صعود به جام جهانی خیلی سخت است و تا همین جایی که یک تیم صعود می‌کند واقعا مربی افتخار می‌کند. نه تنها ایران بلکه تمام تیم‌ها افتخار می‌کنند برای اینکه در مسابقات جام جهانی حضور دارند. باید احترام زیادی برای تیم‌های صعود کننده قائل بشویم. برخی اوقات شما با افتخار راهی جام جهانی می‌شوید، اما برگشت تان به کشورتان زیاد غرور آفرین نیست. همیشه تمام تیم‌ها سعی می‌کنند بهترین تلاششان را بکنند، اما خوب این مسئله بستگی دارد که با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند. با توجه به اینکه الان قرعه کشی انجام شده بعضی تیم‌ها باید خوشحال باشند از آن چیزی که بدست آوردند.

او ادامه داد:خیلی سخت است که همیشه انتظار داشته باشیم تیم ببرد، اما قطعا بازیکنان تیم‌ تلاششان را می‌کنند تا بازنده نشوند. به نظرم بازی سختی خواهد بود دیدار ایران و پرتغال، چون یک بار در گذشته جلوی ایران بازی کرده ایم و دیدیم که آن زمان ایران تیم خوبی بود از نظر تاکتیکی. فکر می‌کنم فرهنگ فوتبالی در ایران باعث می‌شود تا بازیکنان با انگیزه بازی کنند و در ضمن بازیکنان ایران از قدرت بدنی بالایی برخوردارند و فکر می‌کنم پرتغال نتواند به راحتی ایران را شکست دهد. پرتغال البته استعداد‌های بی نظیری دارد و تمام بازیکنان پرتغال در بهترین تیم‌های دنیا در حال بازی کردن هستند و این نکته می‌تواند برای شاگردان سانتوس حائز اهمیت باشد. از نظر تجربه بازی‌های بزرگ بازیکنان پرتغال در سطح خوبی هستند. در این مرحله آماده سازی ایران خیلی مهم می‌تواند، باشد و اینکه با کدام تیم‌ها بازی دوستانه انجام می‌دهد. چون اگر بتوانید با تیم‌های خوب بازی کنید بازیکنان می‌توانند خودشان را آماده صف آرایی جلوی تیم‌های بزرگ کنند. من به شخصه در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن تجربه کردم که آماده سازی خوبی نداشتیم و نتیجه اش این نشد که نتوانستیم به نتایج خوبی برسیم.

*حمید محمدی درباره اینکه رقبای ایران در جام جهانی چه سرنوشتی دارند، گفت اولین باری که به ایران به جام جهانی رسید در ۱۹۷۸ با اسکاتلند، پرو و دانمارک همگروه شد. هلند در یورو ۷۶ به عنوان سوم دست یافته بود. پرو هم به عنوان قهرمان کوپا آمریکا وارد جام شد البته نباید یادمان برود ما هم قهرمان آسیا بودیم. ایران در سه بازی فقط یک امتیاز گرفت. در این گروه پرو با برد و یک تساوی به عنوان سرگروه صعود کرد و هلند با شکست مقابل اسکاتلند به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رفت. در مرحله بعد پرو با تیم‌های آرژانتین، برزیل و لهستان همگروه شد و به عنوان چهارمی گروهش دست یافت.از طرفی هلند در گروهی که ایتالیا،آلمان غربی و اتریش بودند فوق العاده کار کرد و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد.

لاله‌های نارنجی در فینال مقابل آرژانتین هم نمایش خوبی داشت، اما در وقت اضافه باخت و برای دومین بار نایب قهرمان جام جهانی شد. در ۲۰ سال پیش که ایران به فرانسه سفر کرد یک همگروه ویژه داشت ایالات متحده که بازی با این تیم برایمان بسیار حیثیتی بود. شاید در آن سال هیچ کدومان از بازی ها آنقدر مورد توجه قرار نگرفت آمریکا در آن زمان در قاره آمریکا زیر سایه مکزیک قرار داشت. آلمان مهمترین تیم گروه ایران بود که به عنوان قهرمان یورو وارد جام می‌شد. یوگسلاوی هم از نسل طلایی برخوردار بود و در دور گروهی به زحمت راهی جام جهانی شد. یوگسلاوی به لطف ضربه آزاد میهایلوویچ ایران را شکست داد و به عنوان تیم دوم صعود کرد آن‌ها در مرحله بعد مقابل هلند نمایش خوبی داشتند، اما در دقیقه ۹۲ مقابل این تیم شکست خوردند. آلمان با یک بازگشت رویایی مقابل یوگسلاوی سرگروه شد و در دور بعد هم مکزیک را شکست داد. اما در مرحله یک چهارم نهایی به کرواسی باختند و حذف شدند. پس از نتایج درخشان بلازوویچ همراه با کرواسی او سرمربی ایران شد. در جام جهانی ۲۰۰۶ همگروهی با مکزیک، پرتغال و آنگولا توقعات را از تیم ایران بالابرد و به نظر می‌رسید شرایط برای اولین صعود ایران هموار باشد، اما تیم‌های همگروه ایران قوی بودند. پرتغال تیمی بود که با بازیکنان بزرگی وارد جام شد. مکزیک هم با شش برد از ۶ بازی مجوز جام جهانی را گرفته بود، اما عملکرد بد آن‌ها در ورلد کاپ ۲۰۰۵ کمی ما را امیدوار می‌کرد. انگولا بدون افتخار هم بهترین شانس برای ایران بود. انگولا در بازی اخر مقابل ایران مساوی کرد و با تفاضل گل بهتر سوم شد. مکزیک در مرحله حذفی مقابل آرژانتین شکست خورد. پرتغال هم چهارم شد.در جام جهانی ۲۰۱۴ آرژانتین با مسی به نایب قهرمانی رسید و تیم‌های بوسنی و نیجریه نتوانستند کاری از پیش ببرند.

*منتظری در ادامه درباره گروه ایران گفت: همانطور که گروه را دیدید سخت است و امیدوارم بتوانیم آماده سازی خوبی برای جام جهانی داشته باشیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. کارمان در جام جهانی بسیار سخت است، اما الان زمانی است که باید به تیم ایران کمک کنند تا بتواند بازی‌های دوستانه خوبی را انجام دهد. مطمئنا ناشناخته بودن ایران یک امتیاز مثبت برایمان است و اینکه انگیزه بالای ایران می‌تواند مفید باشد.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

*فیگو درباره قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ گفت:بله تا یک چهارم ما بازی را نبرده بودیم. هیچ وقت با قاطعیت نمی‌توان گفت تا زمانی که جامی را نبرید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اما تیم ما خیلی خوب بود و این نکته مهمترین نکته برای ما بود. در طول تورنمنت کیفیت کاری ما بهتر شد و در پایان جام را بالای سر بردیم. این در حالی است که اول تورنمنت هیچ امیدی به قهرمانی پرتغال نداشتیم.

او درمورد مهاجمان تیم ملی پرتغال بیان کرد:فکر می‌کنم در تمام تاریخ پرتغال این بحث بوده است و در کشور ما بال‌ها و هافبک‌های زیادی وجود دارند، اما متاسفانه مهاجم نوک نداریم. فکر می‌کنم مهاجم نوک زیادی را نداریم، اما معتقدم خوب هستند.

نکونام هم گفت: همانطور که دیدید قرعه کشی انجام شد و خوب نیست زود قضاوت کنیم، زیرا امکان بازی‌های جذاب وجود دارد و میریم که نتایج خوبی را کسب کنیم. امیدوارم در تمام بازی‌ها به غیر از نتیجه عملکرد خوبی را برای مردم به ارمغان بیاوریم. اگر بشود به مرحله بعد صعود کنیم گام مثبتی برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. امیدوارم تیم ملی فوتبال کشورمان موفق باشد و در جام جهانی خوب عمل کند.

فیگو درمورد رویارویی پرتغال در جام‌های جهانی با تیم‌های آسیایی هم گفت: آسیا قسمتی از فوتبال است که ما با تیم‌های این قاره بازی نمی‌کنیم. در جام جهانی کره تجربه بعدی مقابل میزبان داشتیم و نتوانستیم صعود کنیم. فرهنگ فوتبال آسیا خیلی به فوتبال اروپا شباهت ندارد، اما در جام جهانی این تیم‌ها قطعا با کیفیت هستند که در روسیه حضور دارند جلوی ما بازی می‌کنند.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

کاپیتان اسبق پرتغال در مورد جام جهانی جوانان ۱۹۸۹ با هدایت کی روش که قهرمان شدند، گفت: فکر می‌کنم کی روش نقش مهمی در ایجاد فوتبال پایه در پرتغال داشت. در آن زمان بیشتر از اینکه در تیم ملی باشیم بیشتر در اختیار خانواده و باشگاه بودیم، خیلی تجربه بین المللی نداشتیم. دوره‌ای بود که از تیم زیر ۱۴ سال شروع شد و آمد رسید به زیر ۲۰ سال و توانستیم قهرمان جام جهانی جوانان شویم. برای من با کسانی که بودم مانند خانواده ام بودند و واقعا خیلی خوشحالم که با کی روش کار کردم و بعد در رئال مادرید و پس از در تیم ملی پرتغال. سال‌های زیادی با کارلوس کار کردیم و لحظات خیلی خوبی را داشتیم. رفاقت خیلی خوبی بین ما برقرار است و برای من او بهترین مربی است که در این سال‌ها زیر نظرش فعالیت کرده ام.

او درمورد رابطه اش با کی روش هم تصریح کرد: رابطه من با کی روش رابطه مربی و بازیکن نیست بلکه فوتبال باعث می‌شود تا دوستی‌ها و ارتباطات خوب ایجاد بشود بین کسانی که کار کنند. ما سال‌های زیادی را در کنار یکدیگر سپری کردیم و الان هم دوستان خوبی برای هم هستیم. من پیش از شروع قرعه کشی با کارلوس صحبت کردم و آرزوی موفقیت دارم برای کی روش. پرتغال کشور من است و امیدوارم بتواند ایران را شکست دهد، اما برای دوست خوبم هم آرزوی بهترین‌ها را دارم. اگر پرتغال قهرمان جام نشود امیدوارم که تیم کارلوس قهرمان شود.

*علی دایی در مورد مراسم قرعه کشی جام جهانی گفت:به نظرم این سخترین قرعه‌ای بود که می‌توانست نصیبمان شود. اسپانیایی که برای صعود سه تا به ایتالیا میزند و مراکش هم که در این چند سال توانسته در قاره آفریقا نتایج خوبی را کسب کند و در ضمن بیشتر بازیکنان این تیم در اروپا شاغل هستند. باز هم می‌گویم سخت ترین گروه ممکن نصیب ما شد.

او ادامه داد: دانمارک کار ما را خراب کرد زیر امکان اینکه سه تیم اروپایی در یک گروه قرار بگیرند وجود نداشت و نتیجه اش این شد که در گروه سختی قرار گرفتیم.

وی در مورد شیوه برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی در مسکو گفت: مراسم منظم و تمرین شده برگزار شد و به نظرم خیلی خوب بود که همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود. فضای دوستانه‌ای را هم شاهد بودیم.

سرمربی اسبق تیم ملی درمورد فرق گروه ایران با دوره‌های قبلی گفت: این دوره کارمان به مراتب سخت تر است، زیرا با پرتغالی که قهرمان اروپا شده باید بازی کنیم. با اسپانیایی که همواره در دنیا جزء تیم‌های تراز اول است و نمی‌شود از مراکش هم گذر کرد. مراکش یکی از تیم‌های خوب آفریقایی است که از بازیکنان سرعتی زیادی بهره می‌برد. با این وجود تیم ما هم در این سال‌ها خیلی خوب رشد کرده است. معتقدم تیم ما حریف دست و پا بسته‌ای برای اسپانیا و پرتغال نمی‌تواند باشد.می‌توانیم در این گروه نتایج خوبی بگیریم.

او درباره اینکه گروه ایران را به‌درستی پیش‌بینی کرد، اظهار کرد: تقریبا زمانی که پرتغال و اسپانیا در یک گروه قرار گرفتند، من گفتم که از شانس ما ایران هم می‌افتد در این گروه! بعدش هم گفتم که مراکش با ما هم‌گروه می‌شود که این اتفاق هم افتاد. همان‌طور که گفتم، سخت‌ترین گروه ممکن برای ایران افتاد.

سرمربی سایپا در مورد سایر گروه‌های جام جهانی گفت: آسان‌ترین گروه، گروه اول است. روسیه و اروگوئه شانس بیشتری برای صعود دارند. در مورد گروه سوم هم باید بگویم که متاسفانه، چون سه تیم اروپایی در این گروه بودند ، قرعه ما عوض شد. گروه اول و آخر آسان‌ترین گروه‌ها و گروه ایران سخت‌ترین گروه است. گروه آخر از روسیه هم آسان‌تر است.

مهاجم اسبق تیم ملی درباره برگزاری دیدار اول ایران مقابل مراکش، اظهار داشت: شانس آوردیم که در بازی اول با اسپانیا و پرتغال بازی نمی‌کنیم. مقابل مراکش یک برد خوب می‌تواند تیم ما را امیدوار کند. از مسئولان فدراسیون می‌خواهم پیش از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی را با تیم‌های خوب و در حد پرتغال و اسپانیا برای تیم ملی در نظر بگیرند تا بچه‌ها به این سبک بازی‌های آن‌ها هم آشنا شوند.

*فیگو درباره دوران موفقش با کی روش در تیم اسپورتینگ اظهار داشت: در تیم اسپورتینگ خوب کار نکردم و باشگاه دچار تزلزل شد. لیگ پرتغال را با هدایت کی روش بردیم در نهایت با توجه به اینکه چند سال بود که جامی را نبرده بودیم به موفقیت خوبی رسیدیم.

او درباره اینکه آیا اوسیانو کروز مربی تیم ملی را می‌شناسد یا خیر، گفت: من زمانی که ۱۷ سال بود او بازیکن مهمی در تیممان بود و نکات خوبی را به من گوشزد می‌کرد تا بتوانم با تیم هماهنگ شوم. دوست خومبم است و خاطرات خوبی از او دارم.

هافبک اسبق بارسلونا درباره نرفتنش به تیم پارما هم اذعان داشت:شانس این را داشتم در لیگ ایتالیا بازی کنم، زیرا اسپورتنیگ می‌خواست من را به یوونتوس بفرشد، اما خودم تمایل داشتم به پارما بروم.۲ سال نتوانستم بازی کنم و همان موقع سرنوشتم عوض شد که بروم بارسلونا و شکی نیست که توانستم ۵ سال در بهترین تیم اروپا بازی کنم.

کاپیتان اسبق پرتغال درباره پیوستنش از بارسلونا به رئال اظهار کرد: پنج سال فوق العاده را در بارسلونا داشتم و با مربی بزرگی همچون کرایف کار کردم. پس از آن تصمیم گرفتم به رئال بروم و این تصمیم به هیچ وجه برایم راحت نبود که از بارسا به رئال بروم. از تصمیمم راضی ام که به رئال مادرید رفتم و توانستم در طول حضورم جام‌های زیادی را با این تیم کسب کنم.

او ادامه داد: از وقتی که به ایران آمدم رابطه مردم ایران با من بسیار خوب بوده است و در پایان آرزو می‌کنم برای مردم زلزله کرمانشاه که امیدوارم شرایط شان خیلی زود به حالت عادی باز گردد.

اعتراف بزرگان فوتبال جهان به گروه سخت ایران/لباس مجری قرعه کشی جام جهانی سوژه برنامه نود شد

 *مهدی مهدوی‌کیا پس از مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و هم‌گروهی ایران با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش گفت: شاید این بدترین گروهی بود که قرار بود در آن قرار بگیریم. با قهرمان اروپا یعنی پرتغال و اسپانیایی که در این چند سال خیلی قدرتمند از قبل شده است همگروه شدیم. در مجموعه قرعه خیلی بدی نصیبمان شد. در ضمن همگروهی با تیم‌های قدرتمندی، چون اسپانیا و پرتغال برای فوتبال ایران و کسانی که دوست داشتند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم خوب شد.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره اینکه قبل از قرعه‌کشی گفته بود ایران اگر با تیم‌های که اول آن‌ها حرف «پ» را دارد روبه‌رو شود خوب خواهد شد و حالا این اتفاق افتاده است و ایران با پرتغال روبه‌رو شده گفت: این پرتغال آن «پی» که منظور من بود نبود. این سخت‌ترین گروهی بود که می‌توانست برای ما اتفاق بیفتد. اگر دانمارک در گروه ۲ قرار می‌گرفت بهتر می‌شد و رفتن او به گروه سه کار را خراب کرد.

مهدوی‌کیا درمورد هم‌گروهی با اسپانیا و هیجان‌انگیز بودن بازی با این تیم گفت: تا کنون سابقه نداشته است با تیم اسپانیا بازی رسمی داشته باشیم و معتقدم این بازی می‌تواند نقطه عطفی در فوتبال ما باشد. ما با پرتغال قبلاً بازی کرده‌ایم و کی‌روش هم روی اسپانیا و پرتغال شناخت خوبی دارد.

بازیکن اسبق تیم هامبورگ گفت: بازی با مراکش کلید کار ما در جام جهانی خواهد بود. در صورتی که این تیم را شکست دهیم با امید بیشتری بازی‌ها را ادامه خواهیم داد. همه ما به این مسابقات امیدواریم. به نظرم فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. در ضمن نباید فراموش کنیم مراکش به طور مستقیم به جام جهانی صعود کرده است و قطعاً بازی با این تیم ساده نخواهد بود. اگر می‌خواهیم به مرحله بعد برویم باید در بازی نخست مراکش را شکست دهیم.

او در پایان در مورد اینکه کی‌روش شناخت خوبی از پرتغال دارد، پاسخ داد: به عنوان یک مربی قرار گرفتن مقابل کشور خود کار سختی است. شما تصور کنید یک ایرانی مقابل تیم ملی ما بازی کند، چه شایعاتی پیش می‌آمد. امیدوارم کی‌روش مقابل پرتغال حماسه آفرینی کند و بتواند پرتغال را شکست دهد.

وحید امیری درباره قرعه ایران در جام جهانی گفت:بازی اولمان مقابل مراکش است و امیدوارم بتوانیم بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذاریم. امیدزیادی داریم از گروهمان صعود کنیم. در ضمن ما نشان داده ایم مقابل تیم‌های قدرتمند خوب بازی می‌کنیم. امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. در مجموع پیش بینی ام این است که ما و اسپانیا از این گروه صعود می‌کنیم.

میلاد محمدی هم در این مورد گفت: قرعه کشی جام جهانی امروز برگزار شد و با تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال همگروه شدیم زیاد برایمان فرقی نمی‌کرد که با چه تیم‌هایی همگروه شویم از اول هدف ما در روسیه مشخص است و امیدوارم با دعای مردم به هدفمان در جام جهانی می‌رسیم.

در پایان عادل فردوسی پور از مردم بابت رفتن به ایسنتاگرام کافو بابت این قرعه و ناسزا گفتن به او به شدت گلایه‌مند بود و در جملاتی کوتاه عنوان کرد خوب نیست دست به چنین کار‌هایی بزنید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو