گروه : ورزشی /

شناسه: 6239

06 اردیبهشت 1403 05:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا: افتخار می کنم که مهمان ایران هستم

گارزا پاپاندرئا از حضور در ایران ابراز رضایت کرد و گفت: افتخار می‌کنم که مهمان ایران هستم تا در مورد فرهنگ اصیل ایرانی یاد بگیرم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت Inside the games، سه تن از مسئولان وزنه‌برداری آمریکا (دوشنبه) برای حضور در رقابت های جام بین المللی فجر وارد ایران شدند و قرار است درباره وزنه‌برداری زنان بین آمریکا و ایران صحبت هایی میان طرفین رد و بدل شود. این احتمال وجود دارد که این مسابقه در ترکمنستان برگزار شود. اوسولا گارزا پاپاندریا و علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران و آمریکا (USAW)، در جنوب غرب ایران درباره جزئیات این مسابقه در اهواز مذاکراتی را انجام می دهند.

پاپاندرئا رئیس فدراسیون وزنه برداری آمریکا و نایب رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ورزش راهی است که هر کسی با موفقیت در سطح بین‌المللی باعث افتخار کشورش می شود. ما با کمک ورزش دنیا را نظاره می کنیم و همچنین درباره مردم کشورهای مختلف و فرهنگشان آمار و ارقامی را بدست می آوریم. بنابراین من افتخار می‌کنم که مهمان ایران هستم تا در مورد فرهنگ اصیل ایرانی یاد بگیرم. همچنین افتخار می‌کنم که به عنوان نماینده انتخاب شدم تا مدتی را صرف آموزش وزنه‌برداران با استعداد ایرانی کنم، بی‌صبرانه منتظرم تا شاهد پیشرفت ایران در وزنه‌برداری بانوان باشم. مطمئن هستم با توجه به موفقیت های بزرگ مردان وزنه‌بردار ایران به زودی شاهد قدم گذاشتن زنان ایرانی هم بر روی سکوهای المپیک نیز خواهیم بود.

گارزا پاپاندرئا یکی از مربیان زن وزنه‌برداری در آمریکا است. او از حضور در ایران و شهر اهواز ابراز رضایت کرده است. البته به غیر از پاپاندرا «سالی فاندواتر»، یکی از مسئولان فنی وزنه‌برداری آمریکا و همچنین "دریک جانسن"، قهرمان وزنه‌برداری وزن ۶۲ کیلوگرم هم از جمله اشخاصی هستند که برای حضور در جام فجر وارد ایران شده اند.

جانسن 33 ساله در سومین جام فجر در ایران مسابقه می‌دهد. رقابت بین المللی که شاید برای آخرین بار فقط برای مردان باشد. جانسون اولین وزنه بردار آمریکایی است که از سال 1965 تاکنون برای شرکت در یک مسابقه وارد ایران می شود.با وجودی که وزنه برداری ایران از تیم های شناخته شده جهان محسوب می شود اما این رشته تنها مختص به مردان بوده است.

علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایش شرکت بانوان وزنه‌بردار در مسابقات بین المللی است در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته پیش از این صحبت کرده و حتی با مسئولان آمریکایی هم در این باره دیدارهایی را انجام داده بود.

فیل اندروز، مدیر اجرایی آمریکا، گفت: هدف مشترک ما این است که بانوان ایران و آمریکا با اهداف مشترک برای حضور در المپیک 2020 تعامل خوبی در تمرینات و مسابقات داشته باشند و در همین راستا این هفته‌ گارزا پاپاندرئا و فاندواتر در کمپ تمرینی زنان وزنه‌بردار ایرانی در اهواز حضور پیدا کردند تا رقابت های جام فجر را تماشا کنند و تجربیات وزنه برداری بانوان را در اختیار ایران قرار دهند.

گارزا پاپاندریا، نایب رئیس فدراسیون جهانی IWF، گفت: این یک افتخار بزرگی است که بتوانیم یک کمپ تمرینی خوب را در ایران راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو