گروه : ورزشی /

شناسه: 6561

06 اردیبهشت 1403 23:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

احدی: اگر به دنبال مدال هستیم نباید بوکسوری را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان گفت: اگر قرار است برای کسب مدال به بازی‌های آسیایی برویم با توجه به جوانی و بی‌تجربگی تیم نباید بازیکنی را اعزام کنیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، اکبر احدی در مورد شرایط تیم ملی بوکس اظهار داشت: بوکسورهای تیم ملی در اردو در حال آماده‌سازی خود برای حضور در تورنمنت قزاقستان هستند که از 11 تا 16 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. قرار بود در این مسابقات در هفت وزن و با هشت بوکسور حضور داشته باشیم که آرمین امجدیان به دلیل مشکل گذرنامه این مسابقات را از دست داد، اما در وزن 75 کیلوگرم شاهین موسوی و عباس افشارنیا را خواهیم داشت.

وی در خصوص تصمیم کمیته المپیک مبنی بر اعزام سه بوکسور به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: فدراسیون بوکس متولی این رشته است و بالاخره باید ببینیم در نهایت چند بوکسور را به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد کرد، اما این تصمیم هم باید طوری گرفته شود که کمیته ملی المپیک با آن موافقت کند. کمیته ملی المپیک نیز باید شرایط پوست‌اندازی تیم ملی بوکس را بداند و اجازه بدهد جوانان این تیم با حضور در بازی‌های آسیایی پرورش پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی بوکس تأکید کرد: آینده بوکس ایران به حضور در بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌های که در آن حضور پیدا خواهیم کرد، بستگی دارد. در خصوص تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی نیز به صورت قطعی چیزی را نگفته است، اما فدراسیون بوکس و کادر فنی تیم ملی در تلاش هستند تا بیشترین نفرات را تا جایی که کمیته المپیک موافقت می‌کند به این رویداد اعزام کند.

احدی در پاسخ به این پرسش که از نظر او چند بوکسور باید به بازی‌های آسیایی اعزام شوند، گفت: این موضوع بستگی به این دارد که ما به دنبال کسب مدال هستیم یا می‌خواهیم به آینده فکر کنیم. اگر قرار است برای کسب مدال برویم با توجه به جوانی و بی‌تجربگی تیم نباید بازیکنی را اعزام کنیم، اما اگر قرار است به فکر آینده باشیم باید هفت بوکسور را به این مسابقات اعزام کنیم.

وی در خصوص اینکه به کسب مدال در بازی‌های آسیایی امیدوار نیست، عنوان کرد: به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و عوام‌فریبی نیستم. بوکسورهای تیم ملی واقعاً خوب هستند، اما بازی‌های آسیایی میدان بزرگی است و خیلی از بزرگان با حضور در این بازی‌ها دست خالی بازگشته‌اند. در تاریخ بوکس ایران نیز همیشه مدال‌های ما در این مسابقات در اوزان سنگین به دست آمده است که با حذف سه وزن سنگین دیگر این شانس را نیز نداریم.

سرمربی تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم در طول تاریخ بازی‌های آسیایی تنها یک مدال توسط محمد ستارپور در اوزان سبک وزن به دست آوردیم و غیر از این یک مدال، من دیگر کسب مدالی غیر از اوزان سنگین وزن را به یاد ندارم. باید قبول کنیم بوکس ایران در چند سال گذشته هیچ کار خاصی غیر از تغییرات پی‌درپی مربیان انجام نداده است که این اقدام نیز لطمات زیادی به ما وارد کرده است.

احدی با تأکید بر سرمایه‌گذاری فدراسیون بوکس، بیان کرد: فدراسیون جدید بوکس در این چند ماه 20 تا 30 بوکسور را به تیم ملی تزریق کرده و در حال برنامه‌ریزی برای آینده است. نتیجه‌گیری این بوکسورهای جوان نیز نیازمند زمان تدارکات مناسب و حمایت مسئولان است.

وی در پاسخ به این سؤال که با سرمایه‌گذاری آیا بوکس ایران در بازی‌های آسیایی 2022 قادر به کسب مدال است، گفت: در تورنمنت بلغارستان که با حضور تیم‌های خوب دنیا برگزار شد ما موفق به کسب دو نقره و یک برنز شدیم. پتانسیل بچه‌های ایران را به خوبی مشاهده کردم، اما همانطور که شرایط و فضای بازی‌های آسیایی فرق می‌کند. در بازی‌های آسیایی تیم‌های ازبکستان و قزاقستان که جزو بهترین تیم‌های جهان هستند، حضور دارند و غیر از این تیم‌ها کشورهای چین، هند، تایلند و فیلیپین که بوکسورهای خوبی دارند، شرایط بسیار سخت است.

سرمربی تیم ملی بوکس در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید جوانان ما در دوره آینده بازی‌های آسیایی اگر از سوی مسئولان حمایت شوند و تدارکات خوبی نیز داشته باشند، می‌توانند موفق باشند. حتی ما در صورت سرمایه‌گذاری توانایی کسب مدال در المپیک‌های آینده را نیز داریم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو