گروه : ورزشی /

شناسه: 6608

07 اردیبهشت 1403 01:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عسکری: رویارویی بازیکنان ملی‌پوش با یکدیگر در جام فجر و باشگاه‌های آسیایی حکم انتخابی تیم ملی را دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به حضور ملی‌پوشان در این دو تورنمنت قرار است در صورت رویارویی بازیکنان ملی‌پوش با یکدیگر دیدار آنها حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا را داشته باشد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، فریبرز عسکری در خصوص حضور ملی‌پوشان تکواندو در مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: فدراسیون جهانی تکواندو شرایطی را رقم زده است که بحث حضور بازیکنان در رنکینگ المپیک از اهمیت بالایی برخوردار است. این شرایط باعث شده تا کشورها و بازیکنان به دنبال این باشند با حضور در مسابقات امتیازات خود را بالا ببرند و در رنکینگ سقوط نکنند.

وی تصریح کرد: ما در این شرایط دو حالت را می‌توانستیم بررسی کنیم. حالت اول حضور بازیکنان در تورنمنت‌های خارجی است که برای ما هزینه دارد و در کنار آن می‌توانیم تعداد محدودی را اعزام کنیم. حالت دوم نیز حضور ملی‌پوشان در دو تورنمنت بین‌المللی داخل کشور و بدن محدودیت در تعداد بازیکن در داخل کشور بود. وقتی ما دیدیم این شرایط مهیا است و بازیکنان ما این امکان را دارند در هر تورنمنت 10 امتیاز و در مجموع 20 امتیاز کسب کنند تصمیم گرفتیم از حضور آنها در این مسابقات استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه رویارویی ملی‌پوشان در مسابقات جام فجر و باشگاه‌های آسیای حکم انتخابی تیم ملی را خواهد داشت، گفت: با توجه به حضور ملی‌پوشان در این دو تورنمنت قرار است در صورت رویارویی بازیکنان ملی‌پوش با یکدیگر دیدار آنها حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا را داشته باشد. اگر در این مسابقات با رویارویی ملی‌پوشان تکلیف هر وزن مشخص شد که ما بازیکن برتر را به عضویت تیم ملی در خواهیم آورد اما در غیر این صورت 4 روز بعد از پایان این مسابقات و در تاریخ 8 اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار و ترکیب خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا مشخص خواهیم کرد.

عسکری در پاسخ به این سوال که غیر از نفرات برگزیده بازیکنان دیگر نیز در اردوی تیم ملی باقی خواهند ماند، عنوان کرد: با توجه به اینکه اردوی ما تا بازی‌های آسیایی پیوسته ادامه دارد تصمیم داریم تعدادی از بازیکنان را در کنار نفرات برگزیده در اردو نگه خواهیم داشت. قطعا در مسابقات انتخابی تیم ملی خیلی از بازیکنان نزدیک به هم خواهند بود و در یک بازی یکی از ملی‌پوشان و در بازی دیگر بازیکن دیگر به پیروزی دست خواهد یافت اما در نهایت بازیکن برگزیده به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازگشت تیم ملی تکواندو از مسابقات قهرمانی آسیا مجددا در پروسه جدید شرایط بازیکنان یکسان خواهد بود و هر کسی آماده‌تر بود و در مسابقه انتخابی بازی‌های آسیایی به برتری دست یافت تیم ملی را در اندونزی همراهی خواهد کرد. در تمام انتخابات ما ملاک اعزام آماده‌ترین بازیکن است چرا که اعتقاد داریم بازیکنی که ابتدا در داخل از پس رقبای خود بر نیاید در خارج از کشور نیز این توانایی را نخواهد داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو با تقدیر از تلاش بازیکنان در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: باید از ملی‌پوشانی که در این مدت خیلی خوب در تمرینات تلاش کردند تشکر کنم. همچنین باید از نفرات قدیمی و مدعی که در تمرینات تیم ملی روند خوبی را پشت سر گذاشتند تا شرایط خوبی بر تمرینات حاکم باشد نیز تشکر کنم. همه این مسائل برای تیم ملی یک خبر خوب است که نه در کوتاه مدت اما در آینده نه چندان دور نتایج خوبی را رقم بزنیم.

عسکری در پایان گفت: تمامی ملی پوشان تا این مرحله با انگیزه تلاش کردند و به گفته‌های من که قبل از تمرینات از خودم وهمه ملی‌پوشان خواستم مانند یک سرباز در اردوی تیم ملی باشند گوش کردند. این مسئله باعث شده تا امروز کوچکترین گلایه و غر زدنی از هیچ کدام از بازیکنان نبینم و با جدیت تمرینات خود را ادامه بدهند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو