شناسه: 4424

29 اسفند 1402 08:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس:  ۶۰ درصد خانه‎های روستایی در گنبدکاووس فرسوده است

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس گفت: بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی برابر با ۶۰ درصد خانه‎های روستایی در شهرستان گنبدکاووس فرسوده است.

به گزارش قابوس نامه ، به نقل ازخبرگزاری تسنیم از گرگان، ولی الله رضایی اظهار داشت: بیش از 50 هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان وجود دارد که حدود 60 درصد آن بیش از 30 هزار واحد مسکونی فرسوده است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی روستایی وجود ندارد، افزود: از ابتدای آغاز طرح تاکنون 9 هزار و 865 واحد مسکونی از این تسهیلت استفاده کرده‌اند که 9 هزار و 345 واحد تکمیل شده و در حال حاضر نیز خانواده ها در آن سکونت دارند و 520 واحد نیز در دست ساخت و ساز است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی 20 میلیون ویژه مناطق مرزی شامل بخش داشلی‌برون و 18 میلیونی ویژه مناطق غیرمرزی است، این تسهیلات با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله است.

وی با اشاره به فعالیت 20 دفتر نقشه‌کشی در این شهرستان گفت: 50 مهندس ناظر نیز بر روند ساخت و ساز منازل مسکونی در روستاهای شهرستان نظارت می‌کنند.

رضایی با اشاره به ساخت مسکن شهری هم بیان کرد: در این سال ها 352 واحد مسکن شهری ساخته و تحویل متقاضیان شده است و امسال نیز 60 واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول زیرپوشش بهزیستی اظهار کرد: تاکنون اداره بهزیستی 10 خانوار را به بنیاد مسکن شهرستان معرفی کرده که تسهیلات احداث مسکن به آنان پرداخت شده و در حال ساخت است، با این حال هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به خانواده‌هایی که این شرایط را دارند وجود ندارد اما معرفی آنان باید از سوی بهزیستی انجام شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو