شناسه: 7613

29 اسفند 1402 13:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیش از ۱۹۱ هزار کارت ملی هوشمند در شهرستان گنبدکاووس صادر شد

رئیس ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در ۳ ماه گذشته با کاهش شدید درخواست کارت ملی جدید مواجه بودیم، گفت: تاکنون ۱۹۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای صدور کارت ملی جدید در شهرستان گنبدکاووس ثبت شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، غلامرضا مهماندوست ظهر امروز در جلسه سومین جلسه ثبت وقایع حیاتی با توجه به یکصدمین سال تاسیس ثبت احوال در ایران اظهارداشت: با توجه به اینکه از اواخر امسال کارت ملی جدید کاربردی می‌شود، اما متاسفانه در 3 ماه گذشته به سبب مشکلات اقتصادی مردم جامعه با کاهش درخواست کارت ملی جدید مواجه بودیم.

وی افزود: همه کارهای صدور کارت ملی در کشور انجام می‌شود و مشکلی در چاپ و صدور این کارت‌ها وجود ندارد، تنها مردم باید برای صدور کارت ملی جدید به دفاتر ثبت احوال و پیشخوان مراجعه کنند.

رئیس ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: تاکنون 191 هزار و 200 نفر برای صدور کارت ملی جدید در شهرستان ثبت شده که از این تعداد 183 هزار کارت ملی صادر و تحویل صاحبان آنها شده است.

وی ادامه داد: 6 هزار کارت ملی جدید در حال چاپ و یک‌هزار و 922 کارت ملی جدید صادر و آماده تحویل است.

پایگاه سیار تعویض کارت ملی به هوشمند در روستاهای استان بوشهر مستقر می‌شود

مهماندوست گفت: 20 درصد جمعیت شهرستان هنوز اقدام به درخواست کارت ملی جدید نکردند. در روستاها این افراد قابل شناسایی بوده و واحد سیار ما روزانه حدود 100 نفر را در روستاها برای درخواست به ثبت می‌رساند.

وی با اشاره به یکصدمین سال تاسیس ثبت احوال در کشور یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی در حوزه ثبت احوال صورت گرفته است. تقریبا اطلاعات و داده‌های ثبت‌احوال به روز و به صورت سیستم الکترونیکی شده است.

رئیس ثبت احوال گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال 5 هزار و 627 نفر متولد و یک‌هزار و 42 نفر فوت شدند. فراوانی علت فوت افراد به ترتیب بیماری‌های قلبی با 410 مورد، سرطان‌ها با 120 مورد و حوادث با 91 مورد گزارش شده است.

وی ابراز کرد: 2 هزار و 140 مورد ازدواج و 2 هزار و 252 مورد طلاق در 8 ماه امسال در شهرستان به ثبت رسیده است.

فرهاد شیبک معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یکصدمین سال تاسیس ثبت احوال همایشی برگزار و در آن اقدامات و خدمات و آسیب های این حوزه اطلاع رسانی شود.

وی افزود: با توجه به مراکز دانشگاهی در گنبدکاووس باید آمار و داده‌های ثبت احوال مورد برسی قرار گرفته و آسیب‌ها شناسایی شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو