شناسه: 7737

29 اسفند 1402 06:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خواستن توانستن است؛ یتیم گلستانی، نفر اول آزمون تیزهوشان شد

یتیم گلستانی تحت حمایت کمیته امداد، رتبه یک آزمون تیزهوشان را کسب کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، دختر ۱۳ ساله گلستانی که در سن سه‌سالگی پدر خود را ازدست‌داده بود با مادر خود زندگی می‌کند. این خانواده به دلیل فوت سرپرست و بیماری مادر خانواده با داشتن سه فرزند سه،۱۳ و ۱۵ ساله دارای مشکلات مالی بوده که در سال ۹۳ تحت حمایت امداد قرار گرفت و از خدمات کمک‌معیشت، کمک‌هزینه درمانی و تحصیلی، آموزشی و کمک‌هزینه خرید لوازم ضروری منزل بهره‌مند شدند.

مادر وی با خیاطی در منزل و دریافت سه مرحله وام خودکفایی کمیته امداد و با کمک‌های این نهاد برای دریافت مدارک فنی حرفه‌ای خیاطی به امرارمعاش خانواده می‌پرداخت.

دختر خانواده باعلاقه و خلاقیت‌های خود و با گذراندن کلاس‌های آموزشی در کانون کمیته امداد توانست رتبه یک آزمون تیزهوشان را کسب کند.

این یتیم گنبدی که دارای ۱۰ حامی است توانست از سن پنج‌سالگی آموزش زبان انگلیسی را بگذراند و در حال حاضرترم ۲۵ کانون زبان را طی می‌کند که این موفقیت را مدیون کار خیرخواهانه حامیان خود می‌داند.

مادر این خانواده بابیان اینکه در روزگاری که من در سن ۲۹ سالگی به‌تنهایی با سه فرزند، دغدغه گذران زندگی را داشتم به همت و کمک کمیته امداد توانستم آبرومندانه به امرارمعاش زندگی بپردازم و پسرم ازدواج و دخترانم درزمینهٔ تحصیلی به موفقیت برسند.

این مادر زحمتکش علیرغم بیماری همچنان با تلاش و پشتکار با خیاطی و فروش ترشیجات هزینه‌های زندگی را تأمین می‌کند.

بانوی گنبدی خدا را شاکر است و قدردان زحمات مسئولان کمیته امداد بوده چون توانست شاهد قبولی دختر ۱۳ ساله خود در آزمون تیزهوشان و تلاش دختر دیگر خود برای قبولی در آزمون دکترای روانشناسی بالینی باشد.

گفتنی است، دو دختر این خانواده یکی شاعر و دیگری نویسنده کتاب است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو