شناسه: 8896

10 فروردین 1403 00:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پايان برداشت ميگو از مزارع مجتمع گميشان

 مديركل شيلات گلستان گفت : با سعي و تلاش پرورش دهندگان و با رعايت كليه الزامات فني ، بهداشتي كه از سوي اداره كل شيلات گلستان و دامپزشكي ابلاغ شده بود ، بدون هيچگونه مشكلي از نظر بيماري ، برداشت ميگو از مزارع مجتمع گميشان به اتمام رسيد .

به گزارش قابوس نامه به نقل از روابط عمومی شیلات مهندس قدس علوي ، با بيان اين مطلب كه برداشت ميگو از24.5 مزرعه به وسعت 381 هكتار از مزارع مجتمع ميگوي گميشان با توليد 410 تن به پايان رسيد گفت : پرورش ميگو و نتايج سال جاري ويژگي ها و شاخص هاي قابل توجهي در مقايسه با سال گذشته داشت كه اصلي ترين و مهمترين دستاورد امسال، پرورش و برداشت بدون بروز و شيوع بيماري ويروسي لكه سفيد است.
 43
وی گفت، بيماري ويروسي لكه سفيد از اصلي ترين بيماري هاي صنعت آبزي پروري ميگو در دنيا و در كشور ما بوده كه از سال 1398 در مجتمع پرورش ميگو گميشان براي اولين بار شاهد بروز و شيوع آن و خسارات به مزارع بوديم كه امسال هيچگونه تلفاتي مبني بر بيماري در مزارع گزارش نشد.

 مديركل شيلات گلستان خاطر نشان كرد: بيماري لكه سفيد اصلي ترين و پراهميت ترين مسئله و چالش در حوزه صنعت آبزي پروري ميگو كشور هستند.

قدس علوي همچنين از آماده سازي مراكز عمل آوري ، فراوري وبسته بندي ميگو همزمان با شروع عمليات برداشت ميگو در شهرك هاي صنعتي ( شهرستانهاي گميشان ، كردكوي ، بندرتركمن ) خبر داد.

وی همچنین در پايان با بيان اينكه جهت توليد پايدار در مجتمع همه مكلف هستيم كه اصول و الزامات بهداشتي را رعايت نماييم ، يادآور شد: دوره پرورش براي سال 1400 از امروزآغاز شده و همه پرورش دهندگان بايد پروتكل هاي فني و بهداشتي كه ابلاغ مي شود را با نظارت كارشناسان شيلات و دامپزشكي اجرا تا توليد موفقي را داشته باشيم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو