گروه : اجتماعی /

شناسه: 1047

09 فروردین 1403 22:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تشکیل خانواده انسان را در مسیر تکامل قرار می دهد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: مسیر انسان به سمت تعالی و تکامل است واهمیت توجه به خانواده باعث می شود که انسان در مسیر اطاعت و عبودیت خداوند قرار بگیرد.

به گزارش قابوس نامه،حجت الاسلام علیرضا رحیمی نژاد با بیان این مطلب افزود:: خانواده ای هنرمند است که در مواجه با مشکلات با منطق و بزرگواری روبرو شود و از مجادلت های فراوان بپرهیزد، از سویی با صبر و فداکاری به حل مسائل بپردازد.
وی  در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: استحکام و امنیت کشور و انقلاب اسلامی را ما مدیون شهیدان، رزمندگان و تمام ایثارگرانی هستیم که در مقابل با دشمن جانانه جنگیدند ودر زیر سایه اطاعت از ولایت فقیه به جهاد کبیر مشغول شدند.
حجت الاسلام رحیمی نژاد به ‌آغاز مدارس و اهمیت تزکیه بر تعلیم، تصریح کرد: مسئولین تمام سعی و تلاش خود را برای تربیت و تعلیم دانش آموزان داشته باشند، بدانند که در قرآن هم تزکیه مقدم بر تعلیم است و بدانند چه خانواده و چه معلمین عزیز باید کوشش فراروان برای قرارگیری فرزندان در مسیر اخلاق و علم داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) در خصوص استحکام بنیان خانواده، گفت: مودت و مهربانی در خانواده عاملی مهم در جهت حفظ بنیانهای خانواده است اگر افراد تعامل با همسران خود را یاد بگیرند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
امام جمعه موقت گنبدکاووس با بیان معارف والای اهل بیت در زیارت جامعه کبیره، گفت: زیارت جامعه کبیره را سعی کنید در جهت افزایش معرفت به اهل بیت(ع) قرائت کنید، چون ستون رسیدن به یقین اهل بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام علیرضا رحیمی نژاد با اشاره به فرارسیدن هفته مباهله، خاطر نشان کرد: مباهله دلیل روشنی است بر حقانیت دین اسلام و از سویی سندی زنده بر عظمت اهل بیت(ع) که در سایه این مکتب است افرادی تربیت می شوند که ریشه های آنها تا قیامت ادامه دار می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو