گروه : اجتماعی /

شناسه: 1051

31 فروردین 1403 15:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پیش بینی مشارکت ۴۰ درصدی مردم گلستان در ثبت‌نام اینترنتی/ 93 آمارگیر در گنبدکاووس فعالیت می کنند

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و بودجه از تقسیم بندی گنبدکاووس 125 حوزه شهری و 168 حوزه روستایی  خبر داد و گفت: در طرح ثبت نام مامور آمارگیر 723 نفر شرکت کردند که گنبدکاووس به 93 آمارگیر جهت سرشماری نیاز دارد که در حال آموزش هستند.

به گزارش قابوس نامه، مهدی غلامعلی با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان گنبدکاووس، افزود: استان گلستان به 520 آمارگیر احتیاج دارد که در این طرح 4 هزار و 181  نفر که 55 درصد انها مرد و 45 درصد آنها زن می باشد ثبت نام کردند که باید 1639 حوزه متشکل از 816 حوزه شهری و 823 حوزه روستایی را آمار گیری شود.
وی در ادامه افزود: پیش بینی ثبت نام 40 درصدی  به روش اینترنتی از سوی ستاد آمار کشور به ما داده شده است که این پیش بینی در کشورهایی مانند ژاپن 35 درصد است که خود نوید حرکتی موثر در کشور را دارد.
غلامعلی در ادامه با طرح وظایف دستگاههای در زمینه کمک و اطلاع رسانی در خصوص جمع آوری آمار و اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن، افزود: صدا و سیما، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، شهرداریها، شوراها و دهیاران و ورزش و جوانان و خانه های بهداشت از مهم ترین دستگاههای برای اطلاع رسانی هستند.

IMG 8877
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با بیان اینکه گنبدکاووس این ظرفیت را دارد که آمارهای مناسبی را در جهت ثبت نامه افراد به روش اینترنتی انجام دهد، گفت:آمار و اطلاعات در برنامه ریزی های بسیاری تاثیر مستقیم و غیرمستقیم دارد که نیاز است که با همکاری دستگاههای اجرایی به صورت دقیق به دست بیاید.
احمد دستمرد به ظرفیت بالا آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از دستگاهها انتظار می رود از ظرفیت تمام  جلسات خود استفاده کنند و پیگیری داشته باشند تا این مهم انجام گیرد.
گفتنی است سرشماری تا تاریخ 24 مهر به روش اینترنتی و از 25 مهرماه به بعد حضور انجام خواهد گیرد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو