گروه : اجتماعی /

شناسه: 1254

07 اردیبهشت 1403 12:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده های اختلافی اراضی ملی/ برای ثانیه های مسئولیت خود پاسخگو هستیم

نماینده گنبدکاووس گفت: برخی از پرونده ها در حوزه های منابع طبیعی 5 سال است که اعلام وصول شده است ولی هنوز وقت رسیدگی به آن نرسیده است و چرا باید 5 سال در نوبت قرار بگیرد.

به گزارش قابوس نامه، قرجه طیار با بیان این مطلب در نشست ههم اندیشی مجریان طرح های مرتعداری و جوامع محلی در مدیریت مشارکتی مراتع استان گلستان در گنبدکاووس، افزود: منابع طبیعی در گنبدکاووس در طول سالیان گذشته محل اختلاف مردم و دستگاههای دولتی بوده است که این معظل به قوت خود هنوز پابرجاست، افزود: بعضی از این اختلاف ها 50 سال است که درمان قطعی برای حل و فصل آن تجویز نشده است و مدیران استانی و کشوری باید نسبت به قصد این معضل کوشا باشند.
نماینده گنبدکاووس بخش محروم داشلی برون گنبد را منطقه ای مستضعف نشین و منطقه ای خشک و کم آب دانست، تصریح کرد: وی با تاکید بر ضرورت به نتیجه رسیدن این پرونده ها، افزود: قانون گذار طبق ماده 56 سابق رسیدگی به این پرونده ها را به ادارات شهرستان حول کرده است که شهرستان خود می تواند آنها را در داخل حل کند.

qabos1 14
قرجه طیار با بیان اینکه طبق ماده 4 عرصه های منابع طبیعی در طرح هادی روستاها باید به بافت الحاق شود، افزود: این موضوع در 70 روستای شهرستان گنبدکاووس وجود دارد که  ما با این شرایط انتظار عدم کوچ کردن روستاییان از شهر را نیز داریم.
طیار در پایان تصریح کرد: همه شرعا و قانونا برای ثانیه و دقیقا مسئولیت خود پاسخگو هستیم و باید با تمام دغدغه در راستای خدمتگذاری به نظام جمهوری اسلامی صرف کنیم.
طبق گزارش ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان نیز گفت: محدودیت اعتباری و زیاد بودن تعداد پرونده ها را از دلایل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون است که با توجه به هزینه بر بودن رسیدگی به این پرونده ها، سالانه به تعداد محدودی از پرونده ها رسیدگی می شود.
 ابوطالب قزلسفلو در ادامه با اشاره به مشکل الحاق اراضی ملی به بافت روستایی برای اجرای طرح هادی، گفت: همکنون هیچ پرونده ای در منابع طبیعی وجودندارد و با طی شدن مراحل قانونی و تهیه طرح هادی روستایی، منابع طبیعی زمینه واگذاری اراضی تعیین شده برای توسعه روستا را فراهم می کند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو