گروه : اجتماعی /

شناسه: 1289

31 فروردین 1403 14:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 هدف از عزاداری برای امام حسین (ع) اتخاذ سیره آن حضرت در زندگی است

امام جمعه گنبدکاووس با تشریح اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: هدف از عزادرای برای آن امام همام، علاوه بر زنده نگهداشتن نهضت عاشورا این است که مسلمانان با درک معنای واقعی این نهضت، راه و سیره امام حسین (ع) را به عنوان راه و روش زندگی خود قرار دهند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در جمع نمازگزاران جمعه گنبدکاووس در مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهرستان افزود: عاشورا و نهضت امام حسین (ع) و سیره آن حضرت، حاوی درس ها و عبرت های بزرگی برای مسلمین است که باید آنها را در زندگی خود به کار بندند.
وی تصریح کرد: ادبیات ما باید ادبیات عاشورایی باشد و در مسائل سیاسی، اجتماعی و مبارزه با ظلم این ادبیات را به کاربندیم تا آزادگی و حریت خود را حفظ کنیم.
حجت الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیروی از راه و روش تابناک ائمه اطهار (ع) تصریح کرد و از عزاداران حسینی و هیات های عزاداری این شهرستان که در آیین های مختلف عزاداری از جمله اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی و عزاداری های دهه اول محرم و نیز روزهای تاسوعا و عاشورا حضور گسترده داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی خیمه های عزاداری در سطح شهر، از فعالیت علما و روحانیون اعم از علمای اعزامی از قم و دیگر شهرها و علمای مستقر در گنبدکاووس در ایام دهه اول محرم و روشنگری برای مردم در خصوص اهداف عاشورا و نهضت امام حسین (ع) نیز تقدیر کرد.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تحولات عراق نیز گفت: یکپارچگی نیروهای اسلامی و انقلابی عراق به رهبری روحانیت در برابر اشغالگران و نیروهای وابسته به استکبار (داعش)، آنها را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام خوهد گذاشت.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو