گروه : اجتماعی /

شناسه: 1451

09 فروردین 1403 18:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: عدم وجود مدیریت سوارکاری در گلستان، یک تحقیر است

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به مطالبات مردمی دربارۀ سپردن مدیریت سوارکاری به استان، عدم وجود مدیریت سوارکاری در گلستان را یک تحقیر دانست.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی گفت: ما در اینجا یک مجموعه درجه یک داشته باشیم ولی نظارت استانی بر آن نباشد قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: با وجود 200 هکتار زمین و دو حلقه چاه تحول بزرگی در منطقه می توان ایجاد کرد حال اینکه اگر تنها یک هکتار از  مجموعه سوارکاری تنها برای سوارکاری و شتر سواری استفاده شود درآمد و اشتغالزایی قابل توجهی را خواهد داشت.
حجه الاسلام ترابی افزود: چرا نباید مردم ما از این ظرفیت و توسعه شهرستان بهره مند شوند و تمام درآمد به تهران منتقل شود؟ اگر این مجموعه خوب است که مردم این منطقه بسیار توانمند هستند و خود می توانند اداره کنند اگر هم بد است باز هم بدهید خودمان تصمیم می گیریم که چگونه اداره کنیم.
امام جمعه گنبد با عنوان اینکه مسئولین شهرستان ، استان و نماینده گنبدکاووس به خوبی مقدمات انتقال مدیریت به استان را پیگیری کرده اند اظهار کرد: یک عملیات هوشمندانه در این مورد آغاز شده است که در مورد شبهاتی که تا کنون بوده است نیز تهران باید پاسخگو باشد.
اربعین بالاترین مرام برای تبلیغ مکتب حسینی
وی در بخشی دیگر از سخنانش به اهمیت عزاداری اربعین با توجه به روایات اشاره کرد و گفت: دشمن بویژه وهابیت با شیوه های خشونت و کثیفی چون انتحاری و انفجاری با عنوان تبلیغ عزاداری امام حسین حرکت می کند اما باید بدانیم مکتب امام حسین(ع) با خونریزی تبلیغ نمی شود بلکه باید برای آن خون داد و باید با اظهار حق در مقابل ظالم تبلیغ شود.
حجه الاسلام ترابی اذعان کرد: در دنیای امروز که دنیای نمادهاست دین برای ما نیز نمادهایی ایجاد کرده است که یکی از آن نمادها زیارت اربعین است که بالاترین ، زیباترین شیوه و جامعه شناسانه ترین مرام برای تبلیغ مکتب حسینی است.
وی با اشاره به افزایش زوار در این روز گفت: در پذیرایی این جمعیت میلیونی و عظیم مرام اهل بیت(ع) خود را نشان می دهد، و مردم در اقشار و ملیت های مختلف در آن اجتماع بزرگ شرکت می کنند.
خیال نکنیم اگر مرگ بر آمریکا نگفتیم کار ما درست می شود
امام جمعه گنبد با عنوان این مطلب که روز مبارزه با استکبار جهانی نیز در پیش است هشدار داد؛ مبادا از خطر توسعه یافته و پیچیدۀ آمریکا غلفت کنیم و اضافه کرد: خیال نکنیم اگر مرگ بر آمریکا نگفتیم کار ما درست می شود و چون سازش کردیم خطر رفع شده است بلکه این درگیری ها همه جانبه است و باید عاقلانه و بدون جاروجنجال تصمیم بگیریم.
وی دشمنی آمریکا با انقلاب را دشمنی دیرینه خواند که در مرام آنان است و خطر آن همیشه انقلاب را تهدید می کند. و امروز مرگ بر امریکه که مخلوق ملت ایران بر زبان مردم دنیا جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو