گروه : اجتماعی /

شناسه: 1914

30 فروردین 1403 17:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اهمیت تلاش در حوزۀ آسیب های اجتماعی در گنبد/ جمع آوری 160 متکدی در سال 95

معاون سیاسی و اجتماعی گنبدکاووس در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان گنبدکاووس آمارهای طلاق توافقی در سال 94 را  530 مورد دانست و گفت: این آمار در 6 ماهه اول سال 95 به 449 مورد می رسد که اهمیت تلاش در حوزۀ آسیبهای اجتماعی را بیشتر نشان می دهد.

به گزارش قابوس نامه، فرهاد شیبک فعالیت و تلاش مسئولین دستگاههای اجرائی در حوزه آسیب های اجتماعی را یکی از ملاکهای ارزشیابی آنها دانست و افزود: از مهم ترین اهداف و وظایف این کارگروه را می توان به بهبود شاخص های مرتبط با آسیبهای اجتماعی، کاهش اثرات ناشی از آسیب های اجتماعی، کمک به اقشار آسیب پذیر، بازیابی هویت و ارتقای خودباوری نسل جوان برشمرد.
وی مسئله توجه به فرهنگ در مسائل اجتماعی را یک اصل دانست  وگفت: می توان یکی از مهم ترین جلسات در فرمانداری گنبدکاووس را جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی دانست.
شیبک در ادامه به اولویت بندی آسیب های اجتماعی در حوزه شهرستان گنبدکاووس پرداخت و افزود: ضعف و کاستی در حوزه آسیب های اجتماعی بخشی مربوط به توطئه دشمن است و بخش دیگر ٱن نیز مربوط به کم اهمیت جلوه دادن مسائل فرهنگی در جامعه می باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه در سال 94، پنج هزار و 96 مراجعه در اورژانس اجتماعی به ثبت رسیده است، گفت: این ٱمار در 8 ماهه سال 95، 3 هزار و 449 مورد است که ضروری است با بررسی های حوزه آسیب های اجتماعی در این کارگروه به صورت دبیرخانه ای کمک به حل موضوعات و راهکارها انجامد.
وی در ادامه با اشاره به تقسیم دبیرخانه ها بین دستگاههای اجرایی مربوطه ، افزود: در حوزه طلاق،  بهزیستی، خودکشی مرکز بهداشت و درمان، متکدیان شهرداری، فضای مجازی  فرهنگ و ارشاد متصدی دبیرخانه ها می شوند که باید با همکاری دیگر ارگانها، فعالیت ها انجام شود.
منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس نیز آمار متکدیان جمع آوری شده در طول 8 ماه اول سال 95 را 160 نفر بیان کرد و گفت: این متکدیان با اخذ تعهد آزاد شده اند و برخی از آنها تکراری هستند که با توجه به این موضوع جمیعت جمع آوری شده شاید به 30 نفر نرسد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو