گروه : اجتماعی /

شناسه: 2115

31 فروردین 1403 23:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دشمنان می خواهند با برچسب خشونت، موج بزرگ اسلام خواهی را متوقف کنند دشمنان می خواهند با برچسب خشونت، موج بزرگ اسلام خواهی را متوقف کنند

امام جمعه گنبدکاووس گفت: دشمنان اسلام جریانهای تکفیری را می خواهند معرفی کنند و بگویند اسلام نماد تروریسم است تا دنیا با این رفتار برچسب نفرت بزند به دین ما و موج اسلام خواهی را متوقف کنند.

 به گزارش قابوس نامه،حجت الاسلام محمود ترابی با بیان این مطلب در جشن وحدت در دانشگاه آزاد این شهرستان  افزود:  امروز نیاز به وحدت امری بدیعی در جامعه است، وحدت مورد قبول مجموعه هایی است که در کشور زندگی می کنند و عموما گفتن صرف وحدت مسئله خوبی است به خاطر اینکه عامه آن را قبول دارند،کاربردی ندارد.

وی با بیان اینکه ما باید امروز به زوایا و مشکلاتی که جلوی وحدت را می گیرد بپردازیم و مسئله یابی کنیم، گفت: امروز باید دریابیم که هر فرد چه وظیفه ای در قبال وحدت دارد، چه قدمهایی باید برداریم و نقاط ضعف و قوت ما در زمینه وحدت را با نگاهی جامعه شناسانه بررسی کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه گفت: نگاه من این است که ما در نگاه جامعه شناسانه در رشته های پایه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاهی مقالات راهگشا و تحلیلی مناسبی در استان نداریم تا وضع موجود بررسی شود.

watermarked qaboos1 1

رعایت انصاف، همسبتگی اجتماعی را تضمین می کند

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه به اهمیت بررسی وحدت درابعاد گوناگون مانند زندگی شهرنشینی، رفتارها و فرهنگهای مردم تاکید کرد و اظهار کرد: امروز برای ایجاد وحدت همه ما نیازمند رفتار ایثارگرایانه هستیم، رفتاری که به رعایت انصاف خلق می شود، اینکه با مهربانی با یکدیگر سخن بگوییم و مبانی اخلاقی را در خود زنده کنیم.

حجت الاسلام ترابی با بررسی دقیق و موشکافانه بستر سازی وحدت در جامعه امروز، گفت: رفتار خودمحورانه به وحدت نمی رسد، باید نیتها به یکدیگر خیر باشد وامروز بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم، مردم ایران ازدیرباز با یکدیگر سازگاری داشتند و هیچ وقت ما شاهد جنگ درونی و خشونت ها نبوده ایم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه دشمن می خواهد موج بزرگ اسلام خواهی را مخدوش کند، گفت: در 6 ماهه گذشته 60 نفر را در موصل با اره برقی نصف کردند، آیا این نتیجه عمل به اسلام و اسلامی است که ما معرفی می کنیم؟ آنها می خواهند به اسلام ما برچسب خشونت بزنند و موج اسلام خواهی ما را متوقف کنند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم ریاست دانشگاه آزاد گنبدکاووس نیز در جمع دانشجویان به خیر مقدم گویی از حضور امام جمعه گنبدکاووس پرداخت و این مراسم در پایان با اجرای نمایش طنز و اهدای جوایز همراه بود.

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

watermarked qaboos1 1

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو