گروه : اجتماعی /

شناسه: 2128

01 اردیبهشت 1403 09:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون اشتغال کمیته امداد گلستان:  ۱۰۰۰ خانوار گلستانی تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی رسیدند

به گزارش قابوس نامه؛ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با بیان اینکه پیش‎بینی ما این است که تا پایان سال ۳ هزار خانوار مددجو در استان گلستان به خودکفایی برسند، افزود: تاکنون یک‌هزار خانوار به خودکفایی رسیده‎اند.

سید جواد نظری صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی اشتغال برای دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان درگفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان به عملکرد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: 3 هزار و 73 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به وجود آمد.

وی به اعتبارات کمیته امداد امام خمینی و جذب تسهیلات در بخش اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته 36 میلیارد تومان از منابع بانکی و 7 میلیارد و 600 میلیون تومان از صندوق اشتغال نیازمندان به مددجویان اعطاء شد.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای 5 هزار و 584 مددجویان و افراد خانواده مددجو در استان گلستان آموزش‎های مهارتی و اشتغال برگزار شده است.

نظری با بیان اینکه تا کنون در سال 1395 یک هزار و 354 فرصت شغلی با اعتبار بالغ بر 19 میلیارد تومان برای مددجویان به وجود آمده، تصریح کرد: تا کنون برای 2 هزار و 830 نفر دوره آموزشی و در بخش کاریابی به 397 نفر مددجو و یا افراد خانواده مددجویان آموزش داده‎ایم.

وی با بیان اینکه پیش‎بینی ما این است که تا پایان سال 3 هزار خانوار مددجو در استان گلستان به خودکفایی برسند، افزود: تا کنون یک هزار خانوار به خود کفایی رسیده‎اند.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان اظهار کرد: یکی از کارهای که امسال جدی‎تر ورود پیدا کردیم آموزش اشتغال فارغ التحصیلان تحت حمایت کمیته امداد است.

نظری با بیان اینکه 34 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی گلستان بیکار هستند، افزود: امسال یکی از الویت‎ها ما این است که بحث اشتغال را به صورت جدی پیگیری کنیم تا بتوانیم در این زمینه در مباحث اشتغالزایی کم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز 120 نفر از فرزندان خانواده‎های مددجو در دوره آموزشی ما شرکت کردند، گفت: در صدد آن هستیم که با ارتباطی که با دانشگاه‎های استان و مرکز پارک علم و فناوری به وجود آمده بتوانیم نگرش کار آفرینی را در بین مددجویان بالا ببریم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو