گروه : اجتماعی /

شناسه: 2493

10 فروردین 1403 03:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس:  سند جامع پیشگیری از اعتیاد در گنبدکاووس تدوین می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس گفت: سند جامع پیشگیری از اعتیاد در شهرستان گنبدکاووس تدوین می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، حنیفه عصمتی ظهر امروز در جلسه اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: به منظور توسعه برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری و آموزشی و آگاه‌سازی قشرهای  مختلف مردم، کارزار رسانه‌ای اعتیاد در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارزار وظایف دستگاه‌های اجرایی برای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر تدوین، مشخص و اجرا خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: فلسفه اتاق فکر در این شورا، استفاده از نظرات کارشناسی در جهت اقدامات فرهنگی در سطح شهر است و در این راستا از دستگاه‌های اجرائی مختلف به خصوص فرهنگی و ارگان‌هایی که جامعه هدف آنان گسترده است مانند هلال احمر، دانشگاه‌ها و هسته‌های آموزشی بهره خواهیم برد.

عصمتی اظهار کرد: خانواده، مدرسه، همسالان و وسایل ارتباط جمعی به عنوان 4 عنصری خواهند بود که مورد هدف ما هستند و هر دستگاه اجرایی با توجه به اعتبارات و ظرفیت‌های موجود خود باید پای کار باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس اظهار داشت: همه‌گیر شدن و حساس‌سازی فرهنگی برای امر مبارزه با موادمخدر در سطح شهرستان از دیگر فعالیت‌های اتاق فکر خواهد بود و از مدیران دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم نظریه‌های تئوری، آکادمیک و غیر قابل اجرا را در دستور کار خود قرار ندهند و در صورت عدم برنامه مناسب از طرف دستگاه مربوطه نسخه پیچیده شده و آماده در قالب برنامه و زمان اجرا به آن دستگاه اعلام خواهد شد.

در این جلسه قرار شد سند جامع پیشگیری سال 96 توسط همین اتاق فکر تدوین شود.

استفاده از ظرفیت اتاق فکر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: هدف از تشکیل اتاق فکر، استفاده از همه ظرفیت‌های فکری در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی است.

فرهاد شیبک اظهار داشت: معتقدیم موادمخدر، مادر همه آسیب‌های اجتماعی است و در حوزه پیشگیری از موادمخدر باید جدی‌تر، کارشناسی‌تر و تخصصی‌تر عمل کرد و اتاق فکر می‌تواند یک ظرفیت و پشتوانه علمی و فکری برای مقابله، آموزش و پیشگیری در این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: به علت دغدغه فکری و مدیریتی مدیران در حوزه کاری و اداری نیاز است که از حضور، اندیشه و فکر متخصصان و کارشناسان در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم و با توسعه برنامه‌های فرهنگی بتوانیم در کاهش آسیب‌های این حوزه قدم برداریم.

شیبک ادامه داد: نیاز نیست از این جلسات و اتاق فکر خروجی بسیار بزرگ و مهم داشته باشیم, بلکه بتوانیم به مرور آنچه در توان و ظرفیت  ما و شهرستان وجود دارد, در کاهش این آسیب ها به کار گیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی افزود: اگر برای تصمیم‌گیری منطقی و درست‌، نیاز به اطلاعات دیتا و خام باشد، تا بتوانیم با توجه به واقعیت‌ها، برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم‌، این کار را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری مهم‌تر از مقابله است، افزود: در حوزه مقابله، نیروی انتظامی با همه قوا به وظایف خود عمل می‌کند و ما هم باید در حوزه پیشگیری و آموزش با برنامه‌های فرهنگی و تخصصی بتوانیم همگام با این افراد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه موادمخدر پیش رویم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو