گروه : اجتماعی /

شناسه: 2650

31 فروردین 1403 04:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس: هیچ موردی از بیماری آنفولانزا پرندگان در گلستان مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس گفت: بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در گلستان کنترل شده است و تا کنون هیچ موردی از این بیماری در گلستان مشاهده نشده است.

به گزارش قابوس نامه، نادرگوگلانی با اشاره به تاریخچه آنفولانزا حادپرندگان، افزود: این بیماری ابتدا در آمریکا گزارش شد و سپس در چین و کره جنوبی،‌رفته رفته با در سال 2014 و 2015 اروپا نیز درگیر این بیماری شد تا اینکه طبق اعلام 52 کشور گزارش شده است.
مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ مشکلی ندارد
وی  با بیان اینکه مخزن اصلی این بیماری پرندگان مهاجر و آبزی هستند، افزود: این بیماری در استان گلستان کنترل شده است و هیچ موردی در این خصوص مشاهده نشده است، برای همین مصرف مرغ و تخم مرغ هیچ مشکلی ندارد.
رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از سفره های غذایی مردم را طیور در برگرفته است، افزود‌: این بیماری بیشتر اقتصاد کشور را مورد تهدید قرار می دهد و تمایلی به گیرنده های انسانی نشان نمی دهد، یعنی ابتلا به انسان بسیار کم است.
گوگلانی در ادامه به اقدامات کنترلی و آموزشی در جهت آمادگی در برابر مقابله با این بیماری و شیوع آن بیان کرد و گفت: پایش های مختلفی در مرغداریها انجام شده است و در این راستا با توجه به ممنوعیت فروش پرنده بدون مجوز، گزارش 9 مرکز فروش به تعزیرات گزارش داده شده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو