گروه : اجتماعی /

شناسه: 2819

10 فروردین 1403 14:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کشور از افرادی آسیب دید که شخصیت ملی، ایستادگی و هویت انقلابی نداشتند

فرمانده سپاه گنبدکاووس گفت: در تاریخ معاصر اگر مطالعه کنید،هر جایی که کشور آسیب دید توسط شخصیت هایی بود که ایرانی بودند ولی شخصیت ملی، ایستادگی و هویت انقلابی را نداشتند.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ علی لشکر بلوکی با بیان این مطلب در جلسه توجیهی طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس، افزود: علم و ایمان، شخصیت ملی و ایستادگی و هویت انقلابی جز عناصر مهم قدرت ساز هستند، امروز ارزشهای یک جامعه اگر شکسته شود،باعث خواهد شد تا قدرت نرم آن کشور شکسته شود و دشمن به اهداف خودش برسد.
فرمانده سپاه گنبدکاووس در ادامه تصریح کرد: شخصیت هایی در تاریخ ، ایرانی بودند ولی شخصیت ملی، ایستادگی و هویت انقلابی را نداشتند و کشور از آنها آسیب دید، باعث شد دشمن رخنه کند.

qaboos1 5

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تربیت نسل های آینده، افزود: ما امروز در یک فضا و میدان خالی از  رقیب حضور نداریم، اگر بصیرت ها روشن شود در عرصه های مختلف به وضوح دشمن را خواهید دید، ما با حریفی به نام نظام سلطه بین المللی مواجه هستیم که می خواهد فکر، فرهنگ و نگاه ما را در مسائل جهانی بگیرد تا نخبگان و افراد تاثیرگذار همانگونه عمل کنند، که انها تمایل دارند.
معلمان به چشم یک مسئول به دانش آموزان نگاه کنند
فرمانده سپاه گنبدکاووس با بیان این که امروز باید جایگاه و رسالت آموزش و پرورش به صورت دقیق تبیین شود، افزود: معلمان باید به دانش آموزان به چشم یک مسئول آینده نگاه کنند،بدانند که به مسئول آینده درس می دهند.
سرهنگ علی لشکر بلوکی یکی از مهم ترین کارکردهای مدارس را کارکرد اجتماعی آن دانست و تصریح کرد: امروز در بیشتر موارد شخصیت اجتماعی فرد در مدرسه شکل می گیرد و در دانشگاه به بلوغ اجتماعی خود می رسد.
مهم ترین سرفصل مدارس کارکردهای اجتماعی آن است
وی با تاکید بر ضرورت تبین شدن جایگاه و رسالت آموزش و پرورش،‌گفت: رسالت معلمان سنگین است و می توان گفت میزان اثربخشی معلم از پدر و مادر نیز بیشتر است.
سرهنگ علی لشکر بلوکی با اشاره به گستره جایگاه و رسالت بزرگ یک معلم، خاطر نشان کرد: گستره فعالیت یک معلم در چارچوب کلاس خلاصه نمی شود، همانطور که گستره افکار درچارچوب یک جمجمه نیست، گستره فعالیت معلمان در همه عرصه گیتی است و معلمان باید به دانش آموزان به چشم یک مسئول آینده نگاه کنند.
انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو