گروه : اجتماعی /

شناسه: 3234

10 فروردین 1403 18:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: نگاه جهانی به امامزاده یحیی بن زید(ع) داشته باشید

امام جمعه گنبدکاووس گفت: با بیان اینکه باید سعی کنیم امامزاده یحیی بن زید(ع)  را به پناهی جهانی  برای مردمان آسیای مرکزی تبدیل شود، بر ضرورت نگاه جهانی به امامزاده یحیی بن زید(ع) تاکید کرد.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آخرین نمازجمعه سال در آستان یحیی بن زید(علیه السلام)، افزود: تحول و نشاط خوبی در امامزاده وجود دارد و نظر اینجانب این است که باید به سمت این برود که برای خود حوزه علمیه، مدرسه، دانشکده علوم و قرآنی با سیستم فرهنگی مناسب داشته باشد، نگاه گسترده در این مورد باعث می شود تا همت بلند داشته باشید.
وی در ادامه افزود: الحاق فضاها و سالن های پذیرایی ،برپایی جشن های مذهبی در این فضا و امیدواری برای تبدیل این امامزاده به پناه جهانی برای کشورهای همسایه شمالی یکی از اقدامات مهم است که باید توجه کرد، ایجاد مجمع خیرین یحیوی از دیگر اقدامات است که می تواند در راه پیشرفت امامزاده مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه کنگره عظیم یحیی بن زید(ع) نیز مقدمات آن فراهم شده است، تصریح کرد: این کنگره در معرفی و پناه آوردن مردمان  به این امامزاده و ایجاد بالندگی در منطقه فراهم می کند.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به برگزاری آخرین نماز جمعه سال 95 در حرم یحیی بن زید(علیه السلام) گفت: ان شالله این اقدام حرکتی شود در جهت ایجاد روحیه معنوی و شور و تحول در بطن مردم به برکت حضور این امامزاده و با برنامه ریزی ها نماز های بزرگ مناسبتی این شهر در امامزاده اقامه شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو