گروه : اجتماعی /

شناسه: 3249

29 اسفند 1402 09:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس مرکز بهداشت و درمان گنبدکاووس خبر داد؛  آموزش پیشگیری از اعتیاد برای بیش از 5 هزار نفر

رئیس مرکز بهداشت و درمان گنبدکاووس از انجام آموزش پیشگیری از اعتیاد برای بیش از 5 هزار نفر و آموزش 2 هزار و 963 نفر با محوریت مهارت های زندگی خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، فرهاد بدیعی با بیان اینکه درهر 3 ماه به 1200 نفراز زوج های جوان آموزش رفتارهای پرخطر داده می شود،افزود: آموزش های صیانت خانواده ها از اعتیاد روزانه به طور میانگین برای 25 نفر از زوج های جوان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه 12 مورد پایش به صورت مشترک از مراکز dic انجام گرفته است، تصریح کرد: در حوزه آموزشهای مهارت های زندگی به بیش از 2 هزار و 900 نفر آموزش داده شده و در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز برای 5 هزار و 112 نفر این آموزشها برگزار شده است همچنین در زمینه آموزش در مدارس نیز برای 150 کلاس درس با همکاری دستگاههای دیگر به صورت مشترک این آموزش ها انجام گرفته است.
بدیعی در ادامه گفت: گنبدکاووس دارای 111 خانه بهداشت روستایی، 28 مرکز درمانی بهداشتی و نیز چهار پایگاه خدماتی سلامت ویژه حاشیه شهر می باشد که آموزشها در این مراکز به طور منظم انجام می شود، مانند غربالگری انجام می شود که به طور میانگین در هر سه ماه 600 نفر در این خصوص آموزش می بینند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان گنبدکاووس در پایان با بیان اینکه طی دو جلسه برگزاری کمیته فرعی در یک جلسه 7 مصوبه و در جلسه دیگر 9 مصوبه نهایی شد که این اقدام ها بیشتر در حوزه آموزش ها و اقدامات پیشگیرانه قرار دارد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو