گروه : اجتماعی /

شناسه: 3337

29 اسفند 1402 10:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان: اختصاص پنج میلیارد ریال برای استحکام بخشی برج قابوس

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز در گنبد گفت: با توجه به اهمیت برج قابوس که ثبت جهانی شده است پنج میلیارد ریال اعتبار برای استحکام بخشی بنای برج اختصاص داده شده است که بعد ایام نوروز اجرا می شود.

به گزارش قابوس نامه، ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه شهرستان گنبد به عنوان تنها گزینۀ در استان به عنوان شهر صنایع دستی معرفی شده است ،تصریح کرد: بنا داریم تا پایان سال مرکز تخصصی زیورآلات را که پیش مقدمه انتخاب این شهر است را راه اندازی کنیم که به محض تخصیص یک بنا از سوی فرمانداری گنبد، راه اندازی می شود.
کریمی افزود: یکی از مشکلات هرساله در محوطه برج قابوس نبود سرویس های بهداشتی و نمازخانه بود که ساخت سرویس های بهداشتی آغاز شده است و تا  نوروز 1396 تکمیل و به بهره برداری می رسد.
آزاد سازی حریم شهر تاریخی جرجان که در غرب گنبدکاووس قرار دارد مسئله دیگری بود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به آن اشاره کرد و اضافه کرد: هفت میلیارد ریال اعتبار به منظور آزادسازی حریم این شهر باستانی اختصاص یافته است و کاوش های پیرامون این شهر که از 5 سال گذشته آغاز شده است پیگیری خواهد شد.
کریمی به راه اندازی پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: با صدور مجوزهای لازم از سوی گمرک و سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تامین ساختمان مورد نیاز ، پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی راه اندازی می شود.
وی با عنوان اینکه ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان در حال پیگیری است تصریح کرد: بخش عمدۀ این دیوار در محدوده شهرستان گنبد قرار دارد که با اعتبار 50 میلیارد ریال  برای ثبت جهانی این اثر اقداماتی انجام خواهد شد.
ابراهیم کریمی " گلستان پایتخت اکوتوریسم ایران" به عنوان شعار امسال برنامه های نوروزی عنوان کرد و گفت: با این شعار تلاش می شود جاذبه های گردشگری استان بیشتر معرفی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به برنامه های نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: گلستان آماده پذیرایی از 87 هزار نفر مسافر و گردشگر در محل های اقامتی استان است.
کریمی اذعان کرد: در سه شهرستان گرگان ، گنبد و آق قلا برنامه نوروزگاه برگزار می شود و برنامه نوروزگاه برج قابوس نیز هر روز از سیما پخش می شود که تاثیر زیادی در معرفی شهرستان دارد و طبق سالهای گذشته برنامه های متنوع فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی و انواع غذاها و شیرینی های محلی برپا می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو