گروه : اجتماعی /

شناسه: 3541

10 فروردین 1403 16:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  ۴۱ هزار گردشگر نوروزی از خدمات پایگاه‌های سلامت در گنبدکاووس بهره‌مند شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: در ایام اجرای طرح امداد و نجات نوروزی، ۴۱ هزار و ۸۸۸ گردشگر و مسافر نوروزی از خدمات پایگاه‌های سلامت و ایمنی در شهرستان گنبدکاووس بهره‌مند شدند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  تسنیم از گنبدکاووس، اصغر نودهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین ماه سال جاری 58 نفر به صورت سرپایی ویزیت  شدند و 8 مورد تصادف در این 2 پایگاه گزارش شد که 8 مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس افزود:  در این مدت 20 نفر به صورت اضطراری اسکان یافته و در دیگر حوادث جاده‌ای یک مورد فوتی و یک نفر قطع عضو گزارش شد که امدادگران همه تلاش خود را در این راستا انجام دادند.

وی تصریح کرد: در این مدت امدادگران مجرب و دوره دیده به تعداد 210 نفر روز و 5 پزشک داوطلب به صورت چرخشی و شیفتی در 2 پایگاه امدادرسانی کردند.

نودهی ادامه داد: این 2 پایگاه یکی به صورت موقت در روستای قره سو، یادمان مرحوم صابری و دیگری به صورت ثابت در سه راهی اینچه برون قرار دارد.

وی اظهار داشت: در همین مدت نیز کمپ سلامت و ایمنی در 2 پایگاه، یکی به صورت شبانه روزی در برج قابوس و دیگری به صورت روزانه در دو راهی دشت خدمات خود را به مسافران ارائه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس خاطر نشان کرد: در این 20 روز، 41 هزار و 888 نفر مسافر به این کمپ‌ها مراجعه ، یک هزار و 215 نفر خدماتی مانند فشارخون، آشنایی با سرطان و پیشگیری از آن استفاده کردند و همچنین در فضای دوستدار کودک به 2 هزار و 695 نفر خدمات‌رسانی شد.

وی یادآور شد: تعداد 137 نفر از خیمه نماز و 725 نفر از مسئولان، مردم و مسافرین به کمیپن منع تصادفات جاده‌ای پیوستند.

نودهی گفت: 18 هزار و 477 نسخه نقشه شهر و ایران، 10 هزار و 744 نسخه بروشور مشخصات گنبدکاووس و 4 هزار و 140 نسخه دیگر محصولات مانند ادعیه بین مسافرین توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس اظهار کرد: در این دو پایگاه سلامت و ایمنی حدود 210 نفر از اعضای جوانان هلال احمر در این مدت فعالیت داشتند.

وی درباره طرح فرشتگان رحمت بیان داشت: این طرح ملی همه ساله در سراسر کشور از اسفندماه تا اول فروردین برگزار می‌شود که در این شهرستان نیز با کمک و مساعدت افراد نیکوکار و خیران اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس افزود: در این طرح 750 بسته موادغدایی شامل روغن، برنج، قند، چای، ماکارونی، سویا، شکر، حبوبات، تن ماهی، کنسرو مرغ و غیره بین نیازمندان و خانواده بی‌بضاعت توزیع شد.

تفاهم‌نامه سه جانبه آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان گلستان امضاء شد

با هدف توسعه خدمات مهندسی جدید به مردم تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به امضا رسید.

به نقل از روابط عمومی سازمان در نشست مشترک بین روسای این سه نهاد و به منظور آخری بررسی‌های مفاد تفاهم نامه و امضای آن برگزار شد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌ها و برنامه‌های فنی و مهندسی خود را با اعتماد به ظرفیت‌های فنی مهندسین به نظام مهندسی ساختمان واگذار کنند.

احمد تجری افزود:  با اجرای این تفاهم نامه کلیه امور فنی آب و فاضلاب اماکن و انشعابات همه ساختمان‌ها زیر نظر مهندسان سازمان انجام می‌شود که این کار دقت فنی بیشتر وسهولت اجرای امور و اراٸه خدمات مناسب و با کیفیت به جامعه در زمینه انشعاب آب و فاضلاب، نظارت بر چگونگی اجرای این تاسیسات در ساختمان‌ها و استفاده بهینه از منابع آب عنوان را به همراه خواهد داشت.

در این نشست همچنین مدیر کل راه و شهرسازی با بیان ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای مهندسان صنعت ساختمان تاکید کرد باید جبهه های کاری جدید برای این قشر باز کرد. ابراهیم مبارک قدم با اشاره به امضا این تفاهم نامه بیان داشت نیاز است از مرحله مطالعات و طراحی ساختمان‌ها مهندسان تاسیسات مکانیکی از جهت سنجش های لازم حضور فعال داشته باشند. وی اظهار کرد می توان در حوزه های دیگر مانند نظارت فنی بر پروژه‌های موجود در حوزه نطام فنی و اجرایی و یا نظارت بر پروژه‌های دستگاه‌های دیگر از ظرفیت نظام مهندسی ساختمان استفاده کرد.

رحمتی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز در این مراسم با بیان سخنان کوتاهی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های فنی نظام مهندسی ساختمان موهبتی برای این شرکت است.

محمدرضا آلوستانی عضو مکانیک هیات مدیره سازمان هم در این جلسه اظهار داشت: پس از تشکیل کمیته‌ای در سازمان، برنامه‌ریزی‌های لازم چک لیست‌های فنی و آموزش‌های لازم انجام شده و آمادگی کامل برای اجرای تفاهم‌نامه وجود دارد و مالکان براساس چرخه مشخص اداری از این خدمت بهره مند خواهد شد.

معاون استاندار گلستان: منطقه آزاد اینچه برون، طرح گردشگری آشوراده و مرز ریلی از اقدامات مهم دولت در گلستان

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و معاونین ایشان گفت: منطقه آزاد اینچه برون، طرح گردشگری جزیره آشوراده و مرز ریلی از اقدامات مهم دولت یازدهم در استان گلستان بوده است.

 به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، محمود ربیعی در دیدار با رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان و معاونان وی گفت: طرح منطقه آزاد اینچه برون با تلاش مسئولین استان در دولت یازدهم به مجلس رفته و ان شاء الله با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به زودی شاهد اجرائی شدن آن خواهیم بود، طرح گردشگری جزیره آشوراده نیز در این دولت به تصویب سازمان محیط زیست کشور رسیده و مرز ریلی ایران-ترکمنستان-قزاقستان از مهم‌ترین اقدامات دولت در استان گلستان بوده، که همه آنها تحول‌آفرین هستند و لازم است این موفقیت ها به مردم گفته شوند .

ربیعی با اشاره به شعار سال 96، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تصمیم گرفتیم تا نخستین جلسه کاری خود در سال جدید را با رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز نمائیم تا با برنامه ریزی و هماهنگی با هم در جهت تحقق این شعار تلاش مضاعفی کنیم .

 وی افزود: یکی از برنامه‌های موفق سال گذشته طرح رونق تولید بود که خوشبختانه به همت همه مسئولان استان و همکاری خوب همه بانک‌ها به ویژه بانکهای ملی، کشاورزی، صادرات و سپه تسهیلات بسیار خوبی به حوزه تولید استان تزریق شد و امیدواریم این طرح امسال نیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو