گروه : اجتماعی /

شناسه: 3567

31 فروردین 1403 20:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان:  کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر باستانی جرجان پس از ۵ سال دوباره آغاز می‌شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان گفت: با تخصیص اعتبار لازم، کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر باستانی جرجان پس از ۵ سال دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، حمید عمرانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، از مرکز برای آزادسازی حریم شهر باستانی جرجان 700 میلیون تومان تخصیص داده شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان افزود: پس از تخصیص این اعتبار پس از ایام نوروز، کاوش شهر باستانی جرجان پس از 5 سال توقف دوباره آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش بازدیدکنندگان و گردشگران در سال‌های آینده نیاز است سایت موزه با ایجاد سقف، روی کارگاه‌های کاوش راه‌اندازی و علف‌های داخل کارگاه کاوش پاکسازی و آجرهای داخل آن مرمت شود.

عمرانی اظهار داشت: امید داریم با تخصیص اعتبار جدید آثار دیگری از این شهر دارای اسرار عجیب کشف و نقشه عرصه و حریم شهر باستانی جرجان بازنگری شود.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان خاطر نشان کرد: نظارت و کنترل ساخت و سازهای شهری و روستایی و طرح‌های عمرانی و کشاورزی، ساماندهی بانک سفال استان و حفاظت و نگهداری محوطه و کارگاه‌های کاوش از برنامه‌های آتی پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان است.

وی گفت: این پایگاه دارای 2 بانک سفال بوده که در یکی سفال‌ها و اشیاء مکشوفه حاصل از کاوش باستان‌شناسی همه محوطه‌های استان گلستان و در دیگری سفال های دیوار تاریخی گرگان نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: از 28 اسفند ماه سال 95 تا 13 فروردین سال جاری، 4 هزارو 244 نفر از این مجموعه بازدید کردند که 2 نفر از این بازدیدکنندگان از کشور ترکمنستان بودند.

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر باستانی جرجان اظهار داشت: در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای سنتی و معرفی شهر باستانی جرجان در قالب غرفه‌هایی در جنوب غربی شهر تاریخی و در کنار امامزاده یحیی ابن زید (ع) محل شهر باستانی دایر بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو