گروه : اجتماعی /

شناسه: 3701

10 فروردین 1403 10:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر بهداشت و درمان گنبدکاووس:  آزمایشگاه غذا و ۳ مرکز سلامت اجتماعی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود‌

مدیر شبکه بهداشت و درمان ‌گنبدکاووس با اشاره به اینکه تشکیل آزمایشگاه غذا اولویت سال ۹۶ است، گفت: با همکاری اداره بهزیستی ۲ پایگاه خدمات اجتماعی و ۳ مرکز سلامت اجتماعی در هفته سلامت در گنبدکاووس افتتاح می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گنبدکاووس، رضا صابری، ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: معضل مهم شهرستان در حوزه سلامت و بهداشت، زباله دزدی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و ضرورت دارد در کارگروه به جد پیگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس افزود: متاسفانه افراد معتاد سرنگ‌ها و زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها را دزدیده و این امر در سلامت و بهداشت جامعه تاثیر بسزایی دارد.

زباله‌های بیمارستانی در گنبدکاووس ساماندهی شود

وی تصریح کرد: در جلسه نظام پزشکی زباله‌های عفونی قیمت گذاری شد و قرار شد همه مطب‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها براساس این قیمت زباله‌های خود را بفروشند.

صابری یادآور شد: برای ساماندهی عطاری‌ها و پیشگیری از داروهای غیرمجاز و قاچاق قرار است دوره آموزشی برای همه عطاری‌ها برگزار شود و پس از آموزش نظارت و برخورد جدی انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: یکی از اهداف برنامه‌های سال 96، تشکیل آزمایشگاه غذا است که امید داریم به زودی انجام شود.

وی درباره برنامه‌های هفته سلامت گفت: شعار امسال هفته سلامت "زندگی سالم با نشاط و امید" است و افتتاح ماموگرافی، برگزاری جشنواره غذا، زنگ سلامت، برگزاری نمایشگاه و همایش سفیران سلامت از جمله برنامه‌های این هفته است.

پایگاه‌های خدمات اجتماعی در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: در سال 95 در  8 جلسه 56 مصوبه داشتیم که تنها 4 مصوبه اجرائی نشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر جذب نیرو از طرف وزارت بهداشت امکان پذیر نیست، می‌توانیم راه‌اندازی اورژانس روستای دماغ را به صورت پشتیبان و استفاده از نیروی طرحی انجام دهیم.

صابری افزود: تا فاصله 160 کیلومتری گنبدکاووس اورژانسی وجود ندارد و این امر ضروری است و نیاز به 6 نیرو طرحی داریم که تامین آمبولانس نیز با ما خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با همکاری اداره بهزیستی 2 پایگاه خدمات اجتماعی و 3 مرکز سلامت اجتماعی در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو